Røyrbasert DIY forsterkar for hovudtelefon.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Lukter det svidd er noe brent, er du riktig heldig kan du avsløre "offeret" med en visuell inspeksjon. Det kan være et forsøk verdt, ihvertfall.

Lykke til.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Stemmer at eg har 12,6V gløding. Då kan eg kanskje droppe pinne 9 ved skifte av soklar.

Klarer desverre ikkje å lokalisere nokre skadar visuelt, så eg får måle litt då..
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Då har eg fått målt litt. Alle målingane frå "initial setup" ser ut til å vere normale. Har så målt spenninga på pinnane på røyrsoklane (utan røyr) mot jord.
1. 105 V
3. - 14,5 V
4. - 13 V
5. 0 V
6. 38,7 V venstre, 106 V høgre.
8. - 14,5 V
9., 5. og 2 0 V

Seier ikkje meg så mykje anna enn at noko må vere feil på 6. pinne. Er takksam for evt. innspel. Skal prøve å søke litt på veven, for å lese meg opp.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Transistoren i anodekretsen, Q2, ville vært mitt førstvalg for måling.

De er jo kjappe å måle, så Q1, Q3 og Q4 bør også sjekkes, og motstandene de er koplet sammen med.

Lykke til.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Ja, eg og tenkte at Q2 sto lageleg til for hogg. Kan eg måle medan dei står i printet? Og er det slik at ein køyrer diodemåling mellom b-e og b-c som skal ha rimeleg lik verdi? Og at ein skal få brot når ein måler det same med omvendt polaritet?
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Riktig.

Du har to kanaler, så det er jo greit å sammenlikne.

Var det meg så ville jeg tatt den visuelle sjekken en gang til; se etter små "bobler" og svarte merker.
Og det kan være en idè å måle med rørene på plass.

Lykke til.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Utan røyr Med røyr
venstre/høgre
1. 105 V 81 / 92
3. -14,5 V 3,1 / 4,9
4. -13 V -12,8
6. 38,7 V venstre, 106 V høgre. 83 / 100
8. -14,5 V 3,1 / 4,8
9. 5. og 2: 0 V

Diodemålingane virkar merkelege, eg gjer sikkert noko feil, får prøve på nytt i morgon.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
OK. Nye målingar.

Har målt alle transistorar i linjetrinnet, funne klare avvik mellom kanalane på Q1, 2, 5, og 6

Har og målt motstandane: Fann litt avvik her og R1, 2 begge 220 på venstre, 180 og 215 høgre, R8 8k7/5k7, R9 820/800, R15 1M/22K.

I tillegg fann eg ein byggefeil. For R13L har eg brukt 10K i staden for 1M (det var for mange motstandar med i settet, men uansett klumsete gjort.)

For å sjå positivt på det, blir eg no tvungen til å lære meg litt meir om elektronikk, og det er jo bra. Eg har ikkje gitt opp få denne i gang att.

Eg tenkjer no at neste skritt vert å avlodde komponentane med avvik og få målt dei av brettet. Høyres det ut som ein grei plan? Bør eg søke gjennom straumforsyninga og relekretsen og? Eller sjekke elektrolyttane?
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Dette høres ut som en grei plan, ja.

Du behøver ikke lodde ut alle komponentene du vil måle. Fjern transistorene, da frigjøres en av tilkoplingene på de aktuelle motstandene og disse kan måles på kortet.

Begynn med finmålinger i det skisserte området, så får du ta power etc. seinere hvis du ikke kommer i mål med dette.
Elektrolytter er normalt mer robuste, ihverfall hva gjelder mer kortvarige overbelastninger.


Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Takkar for tipsa. God ide å byrje med transistorane, di mindre avlodding di betre. Eg er elendig på avlodding, stakkar print. Det virkar heldigvis å vere robust.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Då har eg avlodda og målt på nytt, og det vart litt færre avvik no.

Anten Q1R eller Q2R var øydelagd, eg blanda dei saman før eg målte.
Q5R var øydelagd.
Motstandane ser stort sett ut til å vere ok.
R2R måler 185 Ohm, R3R måler 216 Ohm. Båe skulle vore 220 Ohm. Veit ikkje kor nøyaktig mitt multimeter er, så R3R kan vere ok, medan R2R ikkje er heilt bra. Eg trudde kanskje motstandar vart kortslutta når dei vart øydelagde, men dei kan rett og slett skifte verdi, eller?

Eg får sjå om eg finn litt delar på veven.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Det er nok mest vanlig - såvidt jeg har erfart- at overbelastede motstander stiger i verdi, gjerne at der måles fullstendig brudd.

Variasjonene du måler her er forsåvidt ikke urovekkende, men for på være på den sikre siden ville jeg byttet dem. Når du likevel må bestille transistorer koster det ikke mange penger å få med noen nye.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Nokon som har tips til kvar eg får kjøpt Dale RN55 motstandar? Eg har funne ein selgar på e-bay som har RN60 (som eg og reknar med eg kan bruke), men svarer ikje på mail om kva verdiar dei har.

Eg har og sendt mail til Jeff Rossel om han sel enkeltkomponentar, men ikkje fått svar.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Då har eg fått inn komponentar, litt transistorar frå austen (e-bay) og kolfilmmotstandar som eg fekk kjøpt hjå ein hyggeleg radioreparatør i Bergen. I ettertid har eg og fått svar hjå Jeff Rossell om at det ikkje er noko problem å få kjøpe ekstra komponentar hjå han. Eg sette desse på plass, håpte sjølvsagt at alt skulle virke prima. Det var framgang. Releet klikka inn, eg fekk lyd, men hadde kraftig brum i høgre kanal. I tillegg klikka releet sporadisk inn og ut. Det skulle tyde på at eg har noko ujamn straum eller spenning.

Sidan brumminga berre er i eine kanalen, utelukkar det vel ein god del av straumforsyninga, vonar eg. Eg får forskjellige målingar på Q1P/Q2P og R7P/R8P, som eg reknar med forsyner kvar sin kanal. Fortår eg skjema rett så er ±15-forsyninga felles for kanalane. Heldigvis er Q1/2P same diode som eg har bestilt inn alt :)

Eit anna spørsmål. Er det mogeleg å skru i hjel variable motstandar? Eg får ikkje regulert nokre av motstandane lenger, men det virkar som dei fungerar elles.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Tja. Har skifta ut Q1P, releet virkar meir stabilisert, men ikkje heilt. Brumminga er der framleis. Den er nesten uavhengig av volumstyringa, men vert litt høgare når ein skrur nesten heilt ned.

Det har blitt ein del stress for loddingane på inn- og utgang, og dei nye motstandane hadde i overkant tjukke bein for hola i printet.

Nokre som har eit tips, skot frå hofta om kva som brummar? Det er skikkeleg høg brumming.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Hvor stor er forskjellen i spenning ut fra Q1P / Q2P?

Hvis det er praktisk mulig tror jeg det nå ville vært på tide å finne ut om problemet ligger i PSU, i forsterkerdelen eller begge deler.

Kan du få byttet rundt på hvilken kanal de to nevnte transistorene forsyner?

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Sjå der. Brum skifta side. Då har eg gruff i straumforsyninga. Skal måle over det eg kan der då. Takkar for hjelpa.

Måler uendeleg motstand over C16P. Det er vel neppe som det skal vere. Tilsvarande C17P måler aukande opp til 10Kohm
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
C16/17 er så små at det neppe er oppladning av dem du måler. C14 er nok en mer aktuell kandidat skulle jeg tro. R7 bør også sjekkes, og da er det jo ikke mer igjen.. Overkommelig, mao. ;)

Lykke til.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
C14/15P måler likt, stigande til 30Kohm, R7/8P måler begge 22Kohm.

Då kjem den keisame delen av jobben, bestille og vente på ein stakkarsleg kondensator. Eg er ein smule utålmodig av meg ;)
 
Topp Bunn