Det begynner og tynnes kraftig ut ja, nå er det snart ingen igjen av de jeg husker fra TV/radio som ung. Ingenting varer evig. Nå kunne kanskje Nilsen levd en 10-15 år til om han hadde vært litt snillere med kroppen sin. Men jeg kritiserer ingen, det får være opp til den enkelte hvordan man vil leve.Ole Paus og Lillebjørn på under 2 måneder
Sånn kan det ikke fortsette. R.I.P.
Det er vel ennå verre for deg nå da når Simon McBride sommeren 2022 erstattet Morse som DP gitaristDet skurrer i mine ører når Purple drar gamle favoritter, med Morse som Blackmore erstatning.
Litt enig med deg angående Tommy Bolin, synd han ødela seg selv med dop og gikk bort så altfor tidlig. Det han gjorde på Billy Cobham's Spectrum er bare utrolig bra.-OK, Purple er en av rockens helligdommer, og Richie Blackmore gitarspill er gullstandarden. Alle bandets etterfølgende gitarister blir målt opp mot han. Jeg liker hva Tommy Bolin gjorde i DP Mark IV. Funky og laidback. Bra for sin tid. Come Taste The Band hentes frem med ujevne mellomrom.
Men DP-managementet har i ettertid melket den gamle katalogen grenseløst, og slipper stadig nye liveskiver/samlinger, hvor nye dølle låter ispees gammelt gull. Når da disse nykomlingene radbrekker gitarsoloene på de gamle klassiske låter, så er det bare å skru av. Ferdig snakka.
Men jeg skal gi Morse en sjangse. Skal laste ned noen album til helgens skiturer med ørepropper.
Sjekk også ut Alphonse Mouzon sin Mind Transplant innspilt i `74/75 og gitt ut på Blue Note, også i jazzrock land. Solist på ca. halvparten av låtene.Litt enig med deg angående Tommy Bolin, synd han ødela seg selv med dop og gikk bort så altfor tidlig. Det han gjorde på Billy Cobham's Spectrum er bare utrolig bra.
Kan da anbefale Pedal å hanke inn Deep Purple - Phoenix Rising Live - the lost concert med mk.IV versjonen av bandet.-OK, Purple er en av rockens helligdommer, og Richie Blackmore gitarspill er gullstandarden. Alle bandets etterfølgende gitarister blir målt opp mot han. Jeg liker hva Tommy Bolin gjorde i DP Mark IV. Funky og laidback. Bra for sin tid. Come Taste The Band hentes frem med ujevne mellomrom.
Men DP-managementet har i ettertid melket den gamle katalogen grenseløst, og slipper stadig nye liveskiver/samlinger, hvor nye dølle låter ispees gammelt gull. Når da disse nykomlingene radbrekker gitarsoloene på de gamle klassiske låter, så er det bare å skru av. Ferdig snakka.
Men jeg skal gi Morse en sjangse. Skal laste ned noen album til helgens skiturer med ørepropper.
Sammen med The Stooges la MC5 grunnlaget for punk; Øredøvende høylytt og kompromissløst intens, Politikken var like viktig som musikken deres. Kanskje derfor de ikke fikk den anerkjennelsen de fortjente. Første platen Kick Out The Jams er et fyrverkeri av en live plate. Anbefalt lytting.Gitaristen i MC 5 Wayne Kramer har gått bort RIP.
For noe dritt, kun 66 år. Han var en fantastisk musiker, Goodbye Jumbo er en av de bedre platene jeg vet om.Trist med Karl Wallinger.
World Party Frontman Karl Wallinger Dies at 66
Karl Wallinger, frontman of World Party — best known for their 1987 hit 'Ship of Fools' — and early member of the Waterboys, died Sunday. He was 66.variety.com