-R og +R

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hva er forskjellen på disse? Er det noen klare fordeler ved det ene framfor det andre? Og hvorfor er det i det hele tatt to slike?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
+R er vel DVD Video, -R er brukt til DVD Audio så vidt jeg vet.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Takk for svar. Jeg er ikke helt sikker på at det er riktig; jeg har brukt -R til DVD Video-opptak i flere år, og aldri sett noe tegn til at disse skulle være beregnet til DAV Audio. På en eske med -R som jeg sitter med foran meg nå, står det at skiva er beregnet til Data, Back-Up, Photo, Video og TV-Recording. :)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
517
Torget vurderinger
2
Steinar_Lund skrev:
Takk for svar. Jeg er ikke helt sikker på at det er riktig; jeg har brukt -R til DVD Video-opptak i flere år, og aldri sett noe tegn til at disse skulle være beregnet til DAV Audio. På en eske med -R som jeg sitter med foran meg nå, står det at skiva er beregnet til Data, Back-Up, Photo, Video og TV-Recording. :)
Har ingen ting med DVD-Audio å gjøre,er bare 2 litt forskjellige format,denne f.eks tar begge,sjekk spec; http://www.pioneer.no/no/products/45/64/222/DV-600AV-S/index.html husker ikke hva forskjellen gikk ut på,bare sørg for å ha riktige plater ;)
mvh Filip

Topp Bunn