Rasistisk dritt

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.342
Sted
Østfold
Hva er verre med dette enn for eksempel "Raymond", "Fridtjof", Valens danskebåtparodier osv? Man trekker frem et gruppe mennesker som representerer et begrenset samfunn i Norge. Jeg synes Said Ali setter fingeren på noe viktig når han poengterer hvor forskjellig dette blir oppfattet sammenliknet med om en med arisk bakgrunn hadde gjort det samme. Omvendt rasisme begynner forøvrig å bli et så alvårlig problem i Norge at jeg synes det er viktig at noen belyser hvilke holdninger som faktisk råder.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Så litt på det i går. La dem prate gebrokkent norsk så mye dem orker, jeg switcher bare videre. Makan tel møkk er det langt mellom, men det er ikke noe å skrike om dette, bare en måte å få oppmerksomhet på. Hvis dette kan hjelpe på invandrernes selvbilde, så gjerne for meg.

O

om.s

Gjest
Omvendt rasisme begynner forøvrig å bli et så alvårlig problem i Norge at jeg synes det er viktig at noen belyser hvilke holdninger som faktisk råder.

Hva mener du med dette uttrykket? ..

mvh

T

Thomas1

Gjest
Omvendt rasisme er et ord som blir brukt når vår rase ( kaukasianere) blir utsatt for rasistisk hets.

Helt vanlig rasisme egentlig...

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
For noen sutrekopper dere er.

T

Thomas1

Gjest
Synes serien er et høydepunkt på en ellers kjedelig tv kveld

B

Back_Door

Gjest
Zahid Ali har vel mer enn noen annen klart å bryte ned rasistiske fordommer. Har ikke sett denne serien, men tviler ikke på at den er morsom ;D

V

villov

Gjest
Zahid Ali har vel mer enn noen annen klart å bryte ned rasistiske fordommer. Har ikke sett denne serien, men tviler ikke på at den er morsom ;D
Håper du ikke bedømmer Hi-Fi på samme måten.

V

villov

Gjest
Hva er verre med dette enn for eksempel "Raymond", "Fridtjof", Valens danskebåtparodier osv? Man trekker frem et gruppe mennesker som representerer et begrenset samfunn i Norge. Jeg synes Said Ali setter fingeren på noe viktig når han poengterer hvor forskjellig dette blir oppfattet sammenliknet med om en med arisk bakgrunn hadde gjort det samme. Omvendt rasisme begynner forøvrig å bli et så alvårlig problem i Norge at jeg synes det er viktig at noen belyser hvilke holdninger som faktisk råder.
Skjønner ikke helt sammenligningen din med de norske komikerne, men det skal vel sikkert litt intelligens til. :)
Er det lettere å ta en jødevits fra Sahid Ali enn en etnisk nordmann?
Man kan jo lure..

Topp Bunn