RCA jumpers til McIntosh MA-7000. Forslag?

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Har nettopp gått til anskaffelse av en McIntosh MA-7000 integrert forsterker. Fantastisk forsterker som allerede har imponert meg stort :)

Denne forsterkeren er delt mellom pre og power. Overgangen mellom pre og power er en standard metallklump-plugg (riktignok merket med McIntosh) av en sannsynligvis ikke altfor god kvalitet(?)!.

Går ut fra at denne bør byttes ut for å utnytte det fulle potensiale i denne utmerkede forsterkeren - eller hva?

Event. noen som har forslag til en god rca - rca jumpers?

Forslag og innspill mottes med takk :)

musikalsk hilsen
OhYeah
 

jakket

Medlem
Ble medlem
21.01.2003
Innlegg
39
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hei OhYeah.

Har du kommet frem til noe grei løsning på jumere?
Ble det noe bedre? Har du testet med vanlig rca kabel?

Har nylig kjøpt meg samme forsterker og er foreløpig godt fornøyd med lyden. Mulig den kunne vært litt raskere i bassen, men det kan ha noe med kabel matching å gjøre. Skal først bli vant til lyden i den før jeg begynner å teste ut kabeler.

Mvh
Jakket
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
OhYeah skrev:
Har nettopp gått til anskaffelse av en McIntosh MA-7000 integrert forsterker. Fantastisk forsterker som allerede har imponert meg stort :)

Denne forsterkeren er delt mellom pre og power. Overgangen mellom pre og power er en standard metallklump-plugg (riktignok merket med McIntosh) av en sannsynligvis ikke altfor god kvalitet(?)!.


musikalsk hilsen
OhYeah
Hvordan i all verden kan du tro at de har benyttet denne hvis den forringer lyden?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Kjøp "vanlig" interconnect med RCA plugger.
Den dyreste og korteste du finner ;)
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
el_mariachi skrev:
OhYeah skrev:
Har nettopp gått til anskaffelse av en McIntosh MA-7000 integrert forsterker. Fantastisk forsterker som allerede har imponert meg stort :)

Denne forsterkeren er delt mellom pre og power. Overgangen mellom pre og power er en standard metallklump-plugg (riktignok merket med McIntosh) av en sannsynligvis ikke altfor god kvalitet(?)!.


musikalsk hilsen
OhYeah
Hvordan i all verden kan du tro at de har benyttet denne hvis den forringer lyden?
Må bare si at jeg har byttet ut denne metallklump-pluggen med en 80cm eldre type Supra kabel. Denna ga et markant løft i hele lydbildet: Tightere bass, større lydbilde og ikke minst et mer detaljert lydbilde! Det jeg syntes å miste fra min forrige forsterkerkombo (Burmester 935 mk 2 + 2 stk. Parasound JC-1 monoblokker) har jeg nå fått tilbake + litt til :) Kjempefornøyd!

PS. Venter snart en enda bedre rca kabel i posten. Spent på å teste denne!

OhYeah
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
Hei, ikke for å spore av tråden, men mener du å ha bedre lyd med MA-7000 enn med Burmester 935 mk 2 + 2 stk. Parasound JC-1 monoblokker???
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
OhYeah skrev:
el_mariachi skrev:
OhYeah skrev:
Har nettopp gått til anskaffelse av en McIntosh MA-7000 integrert forsterker. Fantastisk forsterker som allerede har imponert meg stort :)

Denne forsterkeren er delt mellom pre og power. Overgangen mellom pre og power er en standard metallklump-plugg (riktignok merket med McIntosh) av en sannsynligvis ikke altfor god kvalitet(?)!.


musikalsk hilsen
OhYeah
Hvordan i all verden kan du tro at de har benyttet denne hvis den forringer lyden?
Må bare si at jeg har byttet ut denne metallklump-pluggen med en 80cm eldre type Supra kabel. Denna ga et markant løft i hele lydbildet: Tightere bass, større lydbilde og ikke minst et mer detaljert lydbilde! Det jeg syntes å miste fra min forrige forsterkerkombo (Burmester 935 mk 2 + 2 stk. Parasound JC-1 monoblokker) har jeg nå fått tilbake + litt til :) Kjempefornøyd!

PS. Venter snart en enda bedre rca kabel i posten. Spent på å teste denne!

OhYeah
Da må du nok rapportere til produsenten, de vil nok ikke levere med denne "metalkladden" hvis den forringer lyden så til de grader.
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Solo skrev:
Hei, ikke for å spore av tråden, men mener du å ha bedre lyd med MA-7000 enn med Burmester 935 mk 2 + 2 stk. Parasound JC-1 monoblokker???
Vet ikke om det er ørene som etter hvert spiller meg et puss, men ja - jeg mener bestemt det. Min forrige forsterkerkombo var kanskje litt mer "hifi", men MA 7000 er helt klart enda mer sprudlende og musikalsk og definitivt mer trøkk i bassen! (Dette kan ha noe med at Burmesteren som kjent har byttet om pluss og minus (balansert) på sine produkter i forhold til alle andre hifiprodusenter som jeg kjenner til. Kanskje dette gjør at matching sammen med andre produkter ikke blir helt optimalt - eller??)

Min hifikompis Øyvind var ihvertfall IKKE i tvil om at lyden her hjemme var blitt enda bedre i det nye oppsettet.

PS. Nå skal det også legges til at jeg har byttet ut min utmerkede Burmester 992 Rondo cd spiller med en ny Electrocompaniet emc-1 up cd spiller. Denne "Tau-modellen" virker meget potent og matchet McIntoshen meget bra.
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
el_mariachi skrev:
OhYeah skrev:
el_mariachi skrev:
OhYeah skrev:
Har nettopp gått til anskaffelse av en McIntosh MA-7000 integrert forsterker. Fantastisk forsterker som allerede har imponert meg stort :)

Denne forsterkeren er delt mellom pre og power. Overgangen mellom pre og power er en standard metallklump-plugg (riktignok merket med McIntosh) av en sannsynligvis ikke altfor god kvalitet(?)!.


musikalsk hilsen
OhYeah
Hvordan i all verden kan du tro at de har benyttet denne hvis den forringer lyden?
Må bare si at jeg har byttet ut denne metallklump-pluggen med en 80cm eldre type Supra kabel. Denna ga et markant løft i hele lydbildet: Tightere bass, større lydbilde og ikke minst et mer detaljert lydbilde! Det jeg syntes å miste fra min forrige forsterkerkombo (Burmester 935 mk 2 + 2 stk. Parasound JC-1 monoblokker) har jeg nå fått tilbake + litt til :) Kjempefornøyd!

PS. Venter snart en enda bedre rca kabel i posten. Spent på å teste denne!

OhYeah
Da må du nok rapportere til produsenten, de vil nok ikke levere med denne "metalkladden" hvis den forringer lyden så til de grader.
Knut hos Soundgarden i kristiansand hadde testet dette med bøyle kontra rca kabler på flere andre integrerte McIntosh forsterkere med samme resultat. Han hadde imidlertid ikke testet med/uten på MA7000, men regnet med at det var samme forskjellen der. Noe det definitivt var!

Dette blir vel samme problem som med høyttalere. Man kan kjøpe høyttalere i hundretusen + klassen og likevel er de (nesten) uten unntak utstyrt med disse fantastiske lyd-drepende "gullplatene" mellom høyttalerterminalene. Trenger vel ikke kommentere hva som er best på mine Chario Ursa major høyttalere (Nå var disse høyttalerene forøvrig utstyrt med rimelig bra Supra jumpers fra fabrikk, men fy fa.. så mye bedre det ble med Chord signature jumpers ;D)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.733
Antall liker
21.598
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
McIntosh er et hififjasfritt firma som har erfart at kundene liker hififjas. Men det er jo hyggelig at de ikke selger fjas med McIntoshlogo på.
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Valentino skrev:
McIntosh er et hififjasfritt firma som har erfart at kundene liker hififjas. Men det er jo hyggelig at de ikke selger fjas med McIntoshlogo på.
???
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Har endelig funnet roen i min søken etter en verdig rca jumpers til min utmerkede MA7000.

Hvis det fortsatt er noen som tror - eller enda værre - mener - at metalljumpersen til McIntosh ikke har negativ innvirkning på lyden, så bør man virkelig eksperimentere litt med gode rca kabler.

Jeg har ihvertfall funnet roen med ett sett Chrystal cable standard :)

OhYeah!!!!!!! ;D
 

Vedlegg

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
TTmania sendte meg en pm hvor han opplyste at denne Van Den Hul jumpersen ikke hadde noen som helst positiv effekt på hans MA7000. Vet som sagt ikke selv da jeg ikke selv har testet denne.

Knut hos Soundgarden i Kristiansand sa imidlertid at deres erfaring av slike produkter var at de kunne ha varierende effekt på de forskjellige forterkerene til McIntosh.

Hvis denne Van Der Hul saken ikke fungerer, så prøv for all del en ok rca kabel. Har egentlig ingen betydning om kabelen er lang eller kort.

OhYeah
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Har ikke testet så mye ennå kan ikke si jeg merket noe dramatisk hverken den ene eller andre veien uansett bedre kabelbit enn de bøylene som satt der... så kan man jo tenke seg allt rart som er inne i en forsterker.... ;D

De må sikkert ha 500 timer innspilling (på sær musikk) minimum før jeg kan forvente audiofilt/euforisk nirvana ;D ;D :p

Hører nå på gammel Siouxie og jammen låter det ikke litt mer oppløst... eller er det selvbedrag? ;)
 
Topp Bunn