RCA kabel mellom Densen B175 og Linn Akurate ds.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Er i markedet etter rca signalkabel mellom linn akurate DS og Densen B175 integrert forsterker. Jeg har audiophysic tempo 25 høyttalere. Forhandleren mener at man bør bruke kobberkabler til Linn spillere. Noen som har meninger om dette? Linn Silver rca kabel er ikke bra nok for mitt anlegg.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Kommer litt an på budsjettet ditt, men hvis du har noe glede av å teste litt ville jeg gått til et par butikker i tillegg til din forhandler og lånt med kabler de anbefaler. I tillegg så kan du kjøpe noen proffkabler på Prolyd til et par hundre kroner. Da finner du forhåpentlig ut hva som kler anlegget ditt eller om det er shit samma for deg.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Min forsterker er veldig sensitiv på kabler. Kablene bør være av god kvalitet. Kabelen bør ikke ha egenskaper som runder av diskantområdet. Det liker ikke mitt anlegg.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Anbefaler å ikke spørre om kabelråd av denne typen på forumet. Det ingen som kan forutse hva som kommer til å fungere i ditt rom likevel. Kabler er verdens enkleste komponent å låne med seg.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Det ser ut som i de fleste forum, så anbefales Linn Silver RCA. Denne er koblet opp på anlegget, men det er akkurat som diskanten er alt for tilbakeholden. Det høres ullent ut. Kanskje Linn spilleren og Densen forsterkeren er bare helt feil kombinasjon.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Er det noen som har erfaring med Linn silver signalkabler? Har noen prøvd WBT rca plugg i sølv på denne kabelen? Skal i følge en test på nettet funke veldig bra.
Prøvde Nordost Heimdal 2 signalkabel på Linn Akurate DS. Det er bare feil kabel til Linn spilleren. Har gått igjennom en del forumer på nettet og Linn silver funker best på Linn utstyr. Må si meg enig i det når det kommer til ren musikalitet.

Topp Bunn