RCA Living Stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Supertramp skrev:
    Takk for fint og hyggelig svar.
    Skulle bare mangle.
    Jeg har flere på vei, og begeistringen er nok ikke over :)

    Er det forresten noen som har mottatt den store boksen, og har gjort noen sammenlikinger mot RCA/BMG cd og sacd? Er de faktisk like masters, eller ?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gledelig å observere at noen av disse kommer i nye opplag, her er en som jeg har forhåndsbestilt:
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    nilsen64 skrev:
    hei.

    noen som har skaffet seg denne?


    hvor er denne boksen med 60 cder billigst?
    Fikk denne i posten i romjula. Hadde såvidt begynt å handle hybrid sacd-platene men tenkte at det var like greit å skaffe seg alle på en gang.

    ottone skrev:
    En rask sjekk viser at jeg har kanskje 12-13 av disse på hybrid SACD, og jeg antar at denne boksen er redbook CD identisk med redbook-laget på hybridene. Prisen på amazoncom skulle bli ca 15kr pr CD pluss avgifter og frakt, og hvis dette ikke er juksekopier er det grei skuring for meg. De jeg har av disse har jeg betalt 120-140kr for enkeltvis.
    Ifølge opplysninger på nettet er dette som du sier redbook-laget fra hybrid sacd-utgivelsene.

    Vidar P skrev:
    Hadde ville vært meget varsom og skeptisk dersom det er japanske remastere!
    Igjen ifølge opplysninger på nettet er dette remastere fra Sound Mirror. Lyden er helt aldeles upåklagelig.

    60 cd´er, med glimrende lyd, og med fremføringer som fenger til de grader!
    I tillegg er det en rikholdig booklet inkludert.

    Jeg kjøpte fra amazon. Definitivt verdt pengene imo!

    http://www.amazon.com/Living-Stereo-60-Collection-Box/dp/B003UCPEJ2

    Anbefales på det varmeste!!

    1 Various Living Stereo Sampler
    2 MUNCH, CHARLES/Saint-Sans: Symphony No. 3; Debussy: La Mer; Ibert: Escales
    3 MUNCH, CHARLES/Ravel: Daphnis et Chlo
    4 REINER, FRITZ/ Strauss: Also sprach Zarathustra; Ein Heldenleben
    5 REINER, FRITZ/Bartk: Concerto for Orchestra;Music for Strings, Percussion & Celesta; Hungarian Sketches
    6 HEIFETZ, JASCHA /Beethoven: Violin Concerto; Mendelssohn: Violin Concerto
    7 CLIBURN, VAN /Tchaikovsky: Piano Concerto No. 1; Rachmaninoff: Piano Concerto No. 2
    8 FIEDLER, ARTHUR/Gershwin: Rhapsody in Blue; Concerto in F; An American in Paris; Variations..
    9 REINER, FRITZ /Mussorgsky: Pictures at an Exhibition
    10 PRICE, LEONTYNE/Leontyne Price: Arias
    11 RUBINSTEIN, ARTHUR Chopin: Ballades & Scherzos
    12 MONTEUX, PIERRE/Tchaikovsky: Symphony No. 6 Pathtique
    13 GOULD, MORTON/Brass & Percussion
    14 HEIFETZ, JASCHA/Sibelius, Prokofiev, Glazunov: Violin Concertos
    15 MUNCH, CHARLES/Berlioz: Requiem 2CD
    17 MUNCH, CHARLES/Ravel: Bolro; La Valse; Rapsodie espagnole; Debussy: Images for Orchestra
    18 PIATIGORSKY, GREGOR/Dvork; Walton: Cello Concertos
    19 REINER, FRITZ/ Dvork: New World Symphony
    20 REINER, FRITZ/Rimsky-Korsakov: Scheherazade
    21 RUBINSTEIN, ARTHUR /Brahms: Piano Concerto No. 1
    22 FIEDLER, ARTHUR/ Offenbach: Gat parisienne
    23 CLIBURN, VAN/Rachmaninoff: Piano Concerto No. 3; Prokofiev: Piano Concerto No. 3
    24 FIEDLER, ARTHUR/Hi-Fi Fiedler
    25 HEIFETZ, JASCHA/Brahms; Tchaikovsky: Violin Concertos
    26 MONTEUX, PIERRE/Franck:Symphony in D Minor;Stravinsky: Petrouchka
    27 MUNCH, CHARLES/Beethoven: Symphonies Nos. 5 & 6
    28 MUNCH, CHARLES/Berlioz: Symphonie Fantastique; Love Scene From Romeo & Juliet
    29 REINER, FRITZ/Strauss: Scenes from Elektra & Salome
    30 REINER, FRITZ/ Mahler: Symphony No. 4
    31 RUBINSTEIN, ARTHUR Chopin: Piano Concertos
    32 STOKOWSKI, LEOPOLD/ Rhapsodies
    33 GOULD, MORTON/Copland: Billy The Kid & Rodeo; Grofe: Grand Canyon Suite
    34 MOFFO, ANNA/Arias from Faust; La Bohme; Dinorah; Carmen; Turandot; Semiramide; Lakm
    35 REINER, FRITZ/ Respighi: Pines Of Rome; Fountains Of Rome & Debussy: La Mer
    36 REINER, FRITZ/Vienna
    37 MUNCH, CHARLES/Mendelssohn: Symphonies Nos. 4 & 5; Octet: Scherzo
    38 FIEDLER, ARTHUR/Pops Caviar
    39 RUBINSTEIN, ARTHUR/Beethoven: Sonatas (Moonlight; Les Adieux; Pathetique; Appassionata)
    40 HEIFETZ, JASCHA/Bruch: Violin Concerto No. 1; Scottish Fantasy & Vieuxtemps: Violin Concerto No. 5
    41 LANZA, MARIO Mario! Lanza At His Best; Vagabond King Highlights
    42 FOX, VIRGIL/ Encores
    43 LEINSDORF, ERICH/Puccini: La Bohme 2CD
    45 LEINSDORF, ERICH/Puccini: Madama Butterfly
    47 MOFFO, ANNA/Verdi: La Traviata 2CD
    49 BJORLING, JUSSI/Puccini: Turandot 2CD
    51 MUNCH, CHARLES/Schubert: Symphonies "The Great" & "Unfinished"
    52 REINER, FRITZ/ Strauss: Don Quixote & Don Juan
    53 HEIFETZ, JASCHA /Bach: Concerto for Two Violins in D Minor
    54 BREAM, JULIAN/Popular Classics for Spanish Guitar
    55 PRICE, LEONTYNE/Albeniz: Navarra, Iberia; Falla: El amor
    56 RUBINSTEIN, ARTHUR/Saint-Saens: Piano Concerto No. 2; Franck: Symphonic Variations;
    57 MUNCH, CHARLES/Berlioz: Harold In Italy; The Roman Carnival Overture; Benvenuto Cellini Overture
    58 REINER, FRITZ/Mahler: Das Lied Von Der Erde
    59 REINER, FRITZ/Strauss: Symphonia Domestica; Suite From Le Bourgeois Gentilhomme
    60 CLIBURN, VAN/Schumann: Piano Concerto In A minor; Beethoven: Piano Concerto No. 5, Op. 73 "Emperor"
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    kjoenik skrev:
    nilsen64 skrev:
    hei.

    noen som har skaffet seg denne?


    hvor er denne boksen med 60 cder billigst?
    Fikk denne i posten i romjula. Hadde såvidt begynt å handle hybrid sacd-platene men tenkte at det var like greit å skaffe seg alle på en gang.

    ottone skrev:
    En rask sjekk viser at jeg har kanskje 12-13 av disse på hybrid SACD, og jeg antar at denne boksen er redbook CD identisk med redbook-laget på hybridene. Prisen på amazoncom skulle bli ca 15kr pr CD pluss avgifter og frakt, og hvis dette ikke er juksekopier er det grei skuring for meg. De jeg har av disse har jeg betalt 120-140kr for enkeltvis.
    Ifølge opplysninger på nettet er dette som du sier redbook-laget fra hybrid sacd-utgivelsene.

    Vidar P skrev:
    Hadde ville vært meget varsom og skeptisk dersom det er japanske remastere!
    Igjen ifølge opplysninger på nettet er dette remastere fra Sound Mirror. Lyden er helt aldeles upåklagelig.

    60 cd´er, med glimrende lyd, og med fremføringer som fenger til de grader!
    I tillegg er det en rikholdig booklet inkludert.

    Jeg kjøpte fra amazon. Definitivt verdt pengene imo!

    http://www.amazon.com/Living-Stereo-60-Collection-Box/dp/B003UCPEJ2

    Anbefales på det varmeste!!
    Det er vel ikkje SACD dette?
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Nei, dette er red-book, samme som på hybrid sacd´ene. Så med mindre man har sacd-spiller og mye plass i cd-hyllen er det ingen grunn til å ikke kjøpe denne boksen i stedet for alle enkeltutgivelsene.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nå sitter jeg her med denne boksen i hende (lånt av en venninne), og må si at jeg er mindre enn imponert over pressekvaliteten på disse koreanske cd'ene! Så langt har jeg prøvd rundt 15 cd'er, og halvparten av de lar seg ikke engang lese av i de datamaskinndrivverkene jeg har prøvd de i!

    Ved nærmere inspeksjon ser jeg at de samme cd'ene har ujevn overflate, merkelige artefakter i lakkeringen etc etc. Flere som har opplevd dette? De virker også å være av varierende tykkelse. Har ikke hørt på de ennå, men mye tyder på at mange må spilles på cdp og ikke via computer ja.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Virker litt rart. Har boksen og opplever ikke noe av det du beskriver. De jeg har hørt på lyder upåklagelig, og alle er rippet og lagt på harddisk.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Virker som produksjonsslurv. De siste 4-5 platene har nå lagt seg fint inn, mens platenummer 1-10 var umulige å få lest på computerene.
     

    Internaut

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.05.2004
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Vidar P skrev:
    Virker som produksjonsslurv. De siste 4-5 platene har nå lagt seg fint inn, mens platenummer 1-10 var umulige å få lest på computerene.

    Du må ha fått en "mandagsboks". Alle CDene i min boks spiller helt feilfritt. Generelt er jeg forøvrig meget godt fornøyd med kvaliteten på boksen på alle måter.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    De jeg låner nå spiller også feilfritt i hvilken som helst "vanlig" cdp, men det er endel av platene som tydeligvis er for tykke, ujevne eller annet for drivverkene i både iMac, MacBookPro og Dell XPS. Det er snakk om et titalls i begynnelsen av boksen så langt; har beveget meg bakfra i boksen nå og kommet fra CD60 helt ned til 32 uten problemer.
     

    Internaut

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.05.2004
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Vidar P skrev:
    De jeg låner nå spiller også feilfritt i hvilken som helst "vanlig" cdp, men det er endel av platene som tydeligvis er for tykke, ujevne eller annet for drivverkene i både iMac, MacBookPro og Dell XPS. Det er snakk om et titalls i begynnelsen av boksen så langt; har beveget meg bakfra i boksen nå og kommet fra CD60 helt ned til 32 uten problemer.
    Dette er definitivt ikke tilfelle med noen av mine. Har rippet alle på iMac, ingen problemer av noe slag med noen av CDene. Ser heller ikke noen av de fysiske skavankene som refererer til.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke rippet noen fra boksen tidligere (har vel egentlig sluttet å rippe), men tok en test med cd 6 (Heifetz), ingen problem med å rippe her.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert er mandagsboks. Koreanske cd'er, er det deres også? Fortalte til venninna nå, som prøvde på sin MBP med samme resultat…. slurvete pressinger/plateproduksjon tydeligvis i denne boksen.

    For henne betyr det ingenting, de spiller helt som normalt i hennes Naim cd-spiller, og i hennes Meridian F80 bærbare. Hun ripper heller ikke… men for meg så ser det nå ut til omtrent halvparten av cd'ene ikke lar seg lese.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Min er og RCA/Sony produsert i Korea, er tydeligvis variasjon på boksene.
    Jeg har kun vært bort motsatt problemstilling, vil ikke spille på cdp, men ikke noe problem på pc. (ikke denne boksen)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Audiophile-Arve skrev:
    Geir_H skrev:
    Den Dvoraken du har let faktisk betre på min gamle SACD enn kva vinylen gjer.
    Du er ikke den eneste som forteller at DSD remaster av Living Stereo noen ganger låter enda bedre enn de originale.
    Noen som vet hva, eller hvor mye, de egentlig har gjort av forskjeller?

    ed: jeg har desverre ingen av disse originalene på vinyl, ikke hørt heller, så jeg kan ikke sammenlikne selv.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har sammenlignet 1994 og 2006 utgivelsen som er i boksen av Mussorgsky: Pictures at an Exhibition, og 2006 utgaven lyder klart bedre hos meg. Åpnere og mer naturlig instrument klang. Har sett det nevnt at CD laget på SACD Hybridene skulle være samme som de gamle CDene, men det er ikke tilfelle på denne. (med forbehold om at jeg innbiller meg ting)

    Fra Stereophile:

    The project's remastering supervisor, John Newton of Soundmirror, Inc., extolled the reissues to Stereophile. "Since we work only from the original tapes, there are no generation losses. The DSD recording technique used to make the hybrid SACDs is almost perfectly transparent. The CD layer on the hybrid discs is produced with a sophisticated computer program that downconverts the stereo DSD program to the CD standard of 44.1kHz, 16-bits, and sounds much better than using a PCM A/D converter."
     

    Vedlegg

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Andre som ikke fikk med seg at Sony ga ut noen CDer fra RCA Living Stereo i desember i fjor? Regner med det er de nye DSD masterne?
    Bla. Brahms 2&4 symfoni m/Munch og Richter m/ Brahms og Beethoven som ikke er i 60 cd boksen.
    Disse er en del av Originals serien til Sony, så det er litt miks på labler.

    http://www.prestoclassical.co.uk/s/%2BOriginals

    Minutten
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Litt uoversiktlig, har såvidt gløttet på det, men mye av dette fra RCA LSC er vel andre plater enn "kjernerepertoiret" i Living Stereo-serien? Eller har jeg gløttet for raskt?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Stemmer nok det, tenkte på de som har SACDene eller 60CD bokse , er jo noen samler her inne..
    Men det er vel litt blandet . Feks er vel Fritz Reiner conducts Rimsky Korsakov & Stravinsky en av de mer kjente?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    271
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Off-the-beaten-track repertoire er jo særs velkommen, mange av oss (som kanskje kan kalle oss samlere) har jo evig nok av kjernerepertoiret allikevel. Takker for tips.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    @VidarP

    Du har referert til denne LPen noen ganger her:


    Vet du om det er samme innspillinger på disse to CDene? (Har ikke sett CD utgaven av LPen)
     

    Vedlegg

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Vidar hva er din desert island RCA skive? Lurer litt da jeg lurer på og anskaffe meg en mint orginalpressing Mvh Lille Hiawata :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Årene går, og tråden er gammel. Men det er Living Stereo opptakene også, uten at det gjør dem noe dårligere.
    Jeg samlet jevnt og trutt på RCA Living Stereo på SACD noen år, og kjøpte det jeg kunne skaffe i en periode da det så ut som de var på vei ut.
    Nå finner jeg at det er flere tilgjengelig på SACD, og jeg har mulighet til å komplettere.
    Disse er på vei nå
    Screenshot 2021-01-25 at 18.29.15.png
    Screenshot 2021-01-25 at 18.28.49.png
    Screenshot 2021-01-25 at 18.29.40.png


    Da mangler jeg bare Rubinstein med Beethoven-sonater, og Van Cliburn i Tsjaikovskij og Rachmaninoff.
    Ja, i tillegg til noen lettbente med Boston Pops.
    Blir vel en ordning på det også.
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Den Tchaikovsky platen har jeg, og mange av disse sacdene er overraskende rimelige nå, under $10 på Amazon for enkelte.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tiden er over da SACD fra Living Stereo kunne kjøpes billig. Jeg mangler fremdeles noen få i serien fra RCA.
    Analogue Producitons gir nå ut egne serier av disse, både på LP og SACD, og det kommer plater som ikke var i RCA SACD-serien.
    De sies at lyden er enda ett hakk finere enn på de første, det kan jeg enda ikke bekrefte, men det må prøves.
    De koster, men prisene er nå ikke høyere enn bruktpris for RCA SACDene.
    Jeg oppdagert disse ved besøk hos PM Audio, som har mye av dette både på vinyl og SACD.
    Her et par SACD som ikke fantes på første RCA-serien
    1677759122836.png
    1677759522644.png


    1677760099432.png


    Oversikt:
    Serie 1: https://store.acousticsounds.com/s/370
    Serie 2: https://store.acousticsounds.com/s/492
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Godt at man har de fleste da. Ikke noe stas når det begynner å bli 4-500,- for en CD ferdig landet... :confused:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn