RCA Signalkabel fra Riaa til Forsterker.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Er det noen spessiell type signalkabel som vil gi best lydkvalitet fra Riaa til Forsterker . Rent sølv -sølvbelagt kobber -rent kobber -solidcore -flertrådig etc. Erling.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.816
Antall liker
38.471
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Er det noen spessiell type signalkabel som vil gi best lydkvalitet fra Riaa til Forsterker . Rent sølv -sølvbelagt kobber -rent kobber -solidcore -flertrådig etc. Erling.
Ja si det du, tror nok det bare handler om smak og det meste burde jo fungere i den settingen :)

mvh
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Hva skjer om man bruker 2 stk rca 75 ohms digitalkabler -kontra vanlig 50 ohms signalkabel. Har to slike liggende -bare for å prøve ,tenkte jeg. Har brukt disse mellom cd spiller og forsterker -analog out på cd spiller .
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.816
Antall liker
38.471
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hva skjer om man bruker 2 stk rca 75 ohms digitalkabler -kontra vanlig 50 ohms signalkabel. Har to slike liggende -bare for å prøve ,tenkte jeg. Har brukt disse mellom cd spiller og forsterker -analog out på cd spiller .
Det skjer nok ikke noe galt, bare å prøve :)

mvh
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Vil anbefale deg å låne ulike kabler og prøve, om du har mulighet. Jeg opplevde solid forskjell med sølvkabel fra step-up til phonotrinn.
 
Topp Bunn