Rca splitter.

w

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
81
Antall liker
0

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.907
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er den sistnevne varianten du skal ha. Y-splitter bør du ikke bruke. Det er tryggest å bruke en koblingsboks som bryter kontakten mellom kildene.

De fleste hifibutikker har - eller kan skaffe en slik Clas-Ohlson-lignende boks. Jeg brukte en fra B-Tech i mange år - egentlig en billig sak, den også - uten at jeg syntes at det gjorde noe særlig fra eller til på lyden. Det kan godt hende at den du får kjøpt på Clas Ohlson holder mål.
 

w

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
81
Antall liker
0
Flott. Takker, Ulf-B.

Kom gjerne med flere tips til en enkel switch boks jeg kan bruke.
 

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Innlegg
261
Antall liker
0
Ikke for å kuppe tråden din trådstarter, men hva hvis man skal koble motsatt? For eksempel hvis man skal koble RIAA til hodetelefonforsterker og til vanlig forsterker slik at man kan bruke forsterker og hodetelefon separat men med samme kilde (ikke i bruk samtidig). Kan man da bruke Y splitt som beste alternativ?
 

w

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
81
Antall liker
0
No prob`, Tux.

Jeg lurer på det samme.

Så vidt jeg har skjønt, så kan du trygt bruke en y-splitt i ditt tilfelle. Det er akkurat det de er laget for. I mitt tilfelle vil jo signalet gå andre veien, og det er mer problematisk.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.169
Antall liker
5.079
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Tuxflux skrev:
Ikke for å kuppe tråden din trådstarter, men hva hvis man skal koble motsatt? For eksempel hvis man skal koble RIAA til hodetelefonforsterker og til vanlig forsterker slik at man kan bruke forsterker og hodetelefon separat men med samme kilde (ikke i bruk samtidig). Kan man da bruke Y splitt som beste alternativ?
Da bruker du øverste alternativ.
T-ledd eller Y-splitt. Flere navn på samme sak.
Det er veldig enkelt å lage slike selv, men det lønner seg knapt ser det ut til.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Extreme cable i Larvik har mye fint-........

Ta kontakt med de. , masse spesielle duppedingser for rca kontakter.

Mvh Espen
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.828
Antall liker
4.059
Torget vurderinger
96
Oppdag ebay folkens. Et uendelig hav av rimelig tilbehør, og etter min erfaring like bra eller bedre enn Clas Ohlson, surround, Biltema o.l.

Disse koster hele 10 dollar inkl. frakt for 4 stk, kjøpte de selv. Solide saker.

http://cgi.ebay.com/4-PREMIER-24K-G...tem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27acf0f913

Hva med disse, under 1 dollar pr stk. inkludert frakt!!

http://cgi.ebay.com/RCA-AV-Audio-Y-...tem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item414e564862

Tilbehør som dette er dyrt i Norge. Bananplugger er et annet eksempel, finnes haugevis av latterlig billige og mye bedre enn det billigste på clasern...
 
Topp Bunn