Bil, båt og motorsykkel Real Elbil Stories

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Tydelig at smaken er som baken, men her kan man diskutere slikt - ikke på Tesla Forum :)
     
    Sist redigert:

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Ja alternativene var Tesla 3, Kona og Kia E-Niro så da kommer I-Pace bra ut i mine øyne :) Audi E-Tron er mye finere men for dyr i denne omgang. Det viktigste er at den er herlig å kjøre frem og tilbake til Tønsberg/Stavanger.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Med denne ukens oppdatering av Tesla 3 så er det nok flaks at du ikke kjøpte bilen like før oppdatering.

    Det er jo ingen ublu innstegspris på i-Pace nå.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Kun stygge biler er best i sort. Da vises de nemlig ikke så godt.....
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Ja alternativene var Tesla 3, Kona og Kia E-Niro så da kommer I-Pace bra ut i mine øyne :) Audi E-Tron er mye finere men for dyr i denne omgang. Det viktigste er at den er herlig å kjøre frem og tilbake til Tønsberg/Stavanger.
    I-Pace er helt klart den peneste av de tre førstnevnte. E-Tron er flott!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det minst overraskende er at elbilforeningen lever i skyene.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Blir jo veldig spennende å følge med hos bilopphuggeriene de neste ti år. Regner med at Teslaer og iMIEVs snart kan begynne å stille seg i kø der. Samt de Peugeot 106 Electriques som er igjen..
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Blir jo veldig spennende å følge med hos bilopphuggeriene de neste ti år. Regner med at Teslaer og iMIEVs snart kan begynne å stille seg i kø der. Samt de Peugeot 106 Electriques som er igjen..
    Snart innenfor budsjettet?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Anonym: Jeg vurderer altså ikke elbil selv...se innlegg herover..
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Audi_e-tron_S_2020-01.jpg MERCEDES-BENZ-CLASSE-C-00.jpg


    Med E-Tron og EQC så har vi endelig kvalitetsbiler fra Tyskland å velge mellom - et svært godt alternativ for de av oss som ikke er spesielt begeistret for amerikansk håndtverk. Spesielt E-Tron og EQC ser bra ut på hver sin måte - der E-Tron sannsynligvis tar seg best ut i utseende - mens Mercedes har bedre komfort, støydemping innvantar og kjøreegenskaper (og er litt bedre på rekkevidde).

    I-Pace er virkelig ikke pen - men den har best kjøreglede/egenskaper av de 3. Det hadde vært morsomt å eie en Jaguar - og ikke minst med tanke på best kjøreglede - men bilen ser ikke ut etter min mening.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    EQC vinner neppe noen skjønnhetskonkurranse men jeg ser at den er midt i blinken for gamle gubber.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.168
    Sted
    Trondheim
    Audien er penere enn Mercedesen i mine øyne. Jeg synes ingen av dem er spesielt pene, men jeg liker ikke SUVer i utgangspunktet.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Smak og behag kan man jo, hvis man gidder, diskutere (bortkastet tid spør du meg). Men at de to kjærrene over er langt å foretrekke fremfor el. amcar ræl - ingen tvil.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Audien er penere enn Mercedesen i mine øyne. Jeg synes ingen av dem er spesielt pene, men jeg liker ikke SUVer i utgangspunktet.
    Jeg synes faktisk e-tronen er veldig fin - og spesielt til å være en Audi (etter min smak). EQCen føles uvant - den er både stygg men også original - den vokser på deg - så er det en fordel at det er mindre av den på veiene (man blir ikke lei å se på den).
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    EQC vinner neppe noen skjønnhetskonkurranse men jeg ser at den er midt i blinken for gamle gubber.
    Så klart at en bil med masse komfort og en konservativ merkevare appelerer til "gamle gubber" som er opptatt av kvalitet. Det er vel litt av meningen med Mercedes - og lett å avsløre når man tar en titt på S-klassen. Når det er sagt har EQC solgt mest til yngre generasjoner - hvis da kvantitative observasjoner er av interesse fra forhandlerne. E-tron selger mest till mitt segment - 40+ menn med over snittet inntekt innenfor Ring2 - ikke spesielt sexy det heller...
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syntes E-Tron er den desidert fineste av dem. Jeg liker SUV'er også...
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ja, det er den - men den kan komme i Tesla-S-klasse-fella - at det er så mange av den at man ser seg lei på den. I Pace og EQC er litt modigere i designet - og så kan man argumentere for eller imot om det er vellykket eller ikke.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Er enig i det - jeg har I-Pace som firmabil/pendeler bil og fruen skal bytte XC-90 med E-Tron over jul. Hos møller hadde de kun E-Modeller inne til utstilling og de solgte vel nestenbare Elbiler om dagen. Ladinga imponerer mest på E-Tron, 150KW 0-80%. Håper min 2021 I-Pace er noe bedre enn den leibilen jeg har som max klarer 85kW
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes Audien er riktig så pen, litt i overkant massiv, men dog. Mercedesen blir litt for massiv. Det jeg i tillegg liker med eTronen, er at det virker som om Audi, som en av få utenfor Tesla, foreløpig har god kontroll på ladehastigheten. Ladehastighet er avgjørende for elbiler. Kombiner det med Audikomfort, og dere har en elbil jeg kunne tenke meg (selv om den er i overkant stor).

    Har sett mine første ID3 og likte sånn noenlunde det jeg så selv om den ikke vinner noen skjønnhetskonkurranse.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.168
    Sted
    Trondheim
    Dette med "massiv" er det jeg forbinder med SUV generelt. Batterier i gulvet og litt ekstra bakkeklaring hjelper ikke på inntrykket. Det er ikke mange som greier å lage en elegant SUV. ID.4 ser ok ut på bilder, men man må jo se den i virkeligheten for å få et ordentlig inntrykk.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Er enig i det - jeg har I-Pace som firmabil/pendeler bil og fruen skal bytte XC-90 med E-Tron over jul. Hos møller hadde de kun E-Modeller inne til utstilling og de solgte vel nestenbare Elbiler om dagen. Ladinga imponerer mest på E-Tron, 150KW 0-80%. Håper min 2021 I-Pace er noe bedre enn den leibilen jeg har som max klarer 85kW
    Super bil og mitt første valg mht design og kjøreegenskaper, men så hurtiglader jeg og skjelden. Jaguar jobber med saken så den skal opp, bare de får ut f... I mellomtiden kan du prøve å sette på nødblinken - da skal du få 100 kW glatt sies det (y)
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Så klart at en bil med masse komfort og en konservativ merkevare appelerer til "gamle gubber" som er opptatt av kvalitet. Det er vel litt av meningen med Mercedes - og lett å avsløre når man tar en titt på S-klassen. Når det er sagt har EQC solgt mest til yngre generasjoner - hvis da kvantitative observasjoner er av interesse fra forhandlerne. E-tron selger mest till mitt segment - 40+ menn med over snittet inntekt innenfor Ring2 - ikke spesielt sexy det heller...
    EQC er IKKE en bil med masse komfort, den er faktisk en av de mest skuffende bilene jeg har kjørt i nyere tid.
    Den er hverken komfortabel eller sportslig, den er noe passe ubrukelig midt i mellom.

    I-pace er meget god å kjøre, men på den sportslige siden.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    EQC er IKKE en bil med masse komfort, den er faktisk en av de mest skuffende bilene jeg har kjørt i nyere tid.
    Den er hverken komfortabel eller sportslig, den er noe passe ubrukelig midt i mellom.

    I-pace er meget god å kjøre, men på den sportslige siden.
    Da er du på kollisjonskurs med nesten utelukkende alle reviews på EQCen - men dette er jo smak og behag. Det er derimot vanskelig å snakke seg bort fra faktiske målinger - der EQC er overlegen på støydemping. Det er ikke uvestentlig - spesielt med tanke på at vi er på et hifi-forum.

    I pace er nok den beste el bilen på kjøreopplevelse per idag - det tror jeg det er liten tvil om.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Både EQC og I-Pace er vel strengt tatt ikke SUVer - selv om de noen ganger blir omtalt som det. Det gledelige er uansett at europeiske kvalitetsmerker nå har kommet med gode alternativer til Tesla. De er ganske like i kvalitet, kapasitet, kjøreopplevelse etc. Valget går mest på personlige preferanser. Jeg syntes selv det var vanskelig å velge mellom E-Tron og EQC.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Bak mur på NA men, VW og Daimler greier ikke CO2 grensemålene EU har fastsatt for totalen av produserte biler.

    Enorm elbil-offensiv: Volkswagen risikerer kjempebøter

    Lurt å vente litt med å kjøpe elbil kanskje ;)
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bak mur på NA men, VW og Daimler greier ikke CO2 grensemålene EU har fastsatt for totalen av produserte biler.

    Enorm elbil-offensiv: Volkswagen risikerer kjempebøter

    Lurt å vente litt med å kjøpe elbil kanskje ;)
    Hvorfor det? Tenker du på at de kan komme til å senke prisen for å få opp salget?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn