Bil, båt og motorsykkel Real Elbil Stories

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.427
    Sted
    vest
    Ny stor tilbakekalling for Polestar 2!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ikke rart elbilene er dyre, produsentene inkl T må jo ta høyde for reklamasjoner an mass på disse tidvis rullende ekskrementer....
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Rart at man ikke har postet dagens ID artikkel i tråden men man skal vel skåne VW.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    5.876
    Schtøgg, men så og si feilfri. En av verdens mest driftsikre biler.
    1603998901043.png
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Leaf batteri slites fortere enn på Tesla fordi de mangler styring på temperatur. Det har dermed mye å si på levetid og dermed økonomi.
    Sett at man har en 30 kWh eller større utgave så er det kun et teoretisk problem, selv med 1/3 i tap er den på linje med førsteutgaven av Leaf.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    At voksne (pr def) folk legger breisida til og fyrer av mot ny teknologi fordi de ikke liker det er vel strengt tatt ikke en gang tema for ettertanke. Men lykke til med korstoget.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Fossil kommer alltid til å finnes. Dessuten vil det finnes tilgjengelig for mitt behov i min tid pga nasjonal beredskap. El er for amatører.

    Ny teknologi? Den er eldgammel. Alt du finner i dagens elbiler med «moderne» teknologi har jeg arbeidet med i over 30 år.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Fossil kommer alltid til å finnes. Dessuten vil det finnes tilgjengelig for mitt behov i min tid pga nasjonal beredskap. El er for amatører.

    Ny teknologi? Den er eldgammel. Alt du finner i dagens elbiler med «moderne» teknologi har jeg arbeidet med i over 30 år.
    Amatører? Er det alle oss som ikke bruker kjøretøy i profesjonell sammenheng? Jeg bare lurer altså. Jeg skjønner det vil ta litt tid før vi har elektriske gravemaskiner. Jeg hadde inntrykk av at det var mest privatbiler vi diskuterte her.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Amatører? Er det alle oss som ikke bruker kjøretøy i profesjonell sammenheng? Jeg bare lurer altså. Jeg skjønner det vil ta litt tid før vi har elektriske gravemaskiner. Jeg hadde inntrykk av at det var mest privatbiler vi diskuterte her.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.257
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Her er bilen for de som lever i gamle dager. (Intet vondt ord om Chevrolet Blazer K5, hadde en slik for 40 år siden og det var en drømmebil den gangen, god å kjøre med fulltime 4wd, 350/350/ 12 bolt for de innvidde.
    Men nå kan den konverteres til elektrisk, det er nesten så jeg får lyst til å importere en 79 K5 med el. :)
    electric-chvey-k5-blazer.jpg
    Bl.a.
    60-kWh battery pack
    - 200-horsepower electric motor
    - DC-to-AC power inverter to drive the electric motor
    - DC-to-DC power converter to power low-voltage systems
    - Wiring harnesses, controllers and water pumps for battery heating and cooling

    According to GM, the E-10 concept was a huge hit. People were asking immediately if they could get the package and convert their vehicles. Chevrolet director of engineering,
    Performance and Racing Russ O’Blenes shared:

    “The K5 Blazer-E demonstrates what is possible for customers who want to convert their vintage truck to a daily driver with the instant torque and unique driving experience of an EV. For customers who want more extreme performance, the modular eCrate system will have virtually limitless applications.”
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Fossil kommer alltid til å finnes. Dessuten vil det finnes tilgjengelig for mitt behov i min tid pga nasjonal beredskap. El er for amatører.

    Ny teknologi? Den er eldgammel. Alt du finner i dagens elbiler med «moderne» teknologi har jeg arbeidet med i over 30 år.
    Jeg er yrkessjåfør og kjører El bil i jobbsammenheng. Merkelig nok har jeg aldri sett på meg selv som amatør når jeg er på jobb. Kjører forøvrig El bil på privaten også.

    Har litt lyst til å skrive at fosilt drivstoff er for amatører, men jeg er ikke ressurs-svak heller..
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Not 4 amateurs. Når Goliath er Goliath. 30 års levetid på faststoffbstterier og min fabrikk leverer kompinenter til Honda og Toyota. Bye Bye Tesla.

     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Not 4 amateurs. Når Goliath er Goliath. 30 års levetid på faststoffbstterier og min fabrikk leverer kompinenter til Honda og Toyota. Bye Bye Tesla.

    Utvikling går fremover som alltid, og det et supert. Uansett vil Tesla alltid være det Elvis var for rock’n’roll.
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    ^ M.a.o. veldig lite?
    Nei, den som populariserte og sementerte sjangeren. Tesla har vært lokomotivet for utviklingen av elbiler, og den plassen vil naturlig nok andre overta. Elvis var 50-tallet, men så kom 60-tallet med noe helt nytt.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Håper de ikke dør på dass med et smørbrød med peanøttsvar, banan og bacon i forsetet.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.650
    Sted
    Liten by
    Dette er jo en spennende bil for det norske markedet?
    1604568093248.png
    Til denne prisen og med den rekkevidden, så burde rekkeviddeangst være kurert...eller?
    • Enyaq iV 80: 82 kWh (netto: 77 kWh), 150kW, bakhjulsdrift og rekkevidde opptil 510 km. Forventet levering til kunder: 1. halvår 2021
    • ENYAQ iV 80: Fra kroner 449.520,-
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes den er interessant og også ser rimelig bra ut. Og ladehastigheten virker bra.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.292
    Sted
    Trondheim
    Dette er jo en spennende bil for det norske markedet?
    Vis vedlegget 673244
    Til denne prisen og med den rekkevidden, så burde rekkeviddeangst være kurert...eller?
    • Enyaq iV 80: 82 kWh (netto: 77 kWh), 150kW, bakhjulsdrift og rekkevidde opptil 510 km. Forventet levering til kunder: 1. halvår 2021
    • ENYAQ iV 80: Fra kroner 449.520,-
    Ja, det er den første elbilen jeg har sett som apellerewr til meg. Jeg har tro på Škoda.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser og ser. Den er ikke SÅ ulik Audis eTron som også appellerer visuelt til meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn