Bil, båt og motorsykkel Real Elbil Stories

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Er det smarte vedlikeholdet shakti sten og magneter?

    Med 25k i kjørelengde koster en gammel drittbil deg 50k i året så hvis man alternativt kjøper en ladyshaver/dildobil til 250k trenger man bare drøye 100k i restverdi etter 3 år for å ha samme kostnad som den gamle drittbilen.
    Vennligst slutt å tull eller så får du deg en Mark Twain. Du er hermed advart.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Klarer å bruke kalkulator og har en viss ide om hva en gammel Honda bruker så 1 liter pr mil er ganske realistisk.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Det er en trygghet i denslags nomenklaturer som en kun får i disse biler. Enten en er ovenfor Moralsiklen i sprengkulde midvinters eller står i kø i Oslogryta på sommeren med ACn på nyter man den ultimate comfort. Man kan holde den på bremsen og bare løfte litt så følger den på, med armene bak hodet og hører genuin FM... eller verdensradio, typisk US west Coast kanskje...?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er en trygghet i denslags nomenklaturer som en kun får i disse biler. Enten en er ovenfor Moralsiklen i sprengkulde midvinters eller står i kø i Oslogryta på sommeren med ACn på nyter man den ultimate comfort. Man kan holde den på bremsen og bare løfte litt så følger den på, med armene bak hodet og hører genuin FM... eller verdensradio, typisk US west Coast kanskje...?
    Har også en Ford Crown Victoria med heilramme. Har godt under literen ved enkelte anledninger. De blir mindre pr. sylinder enn en firer :)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Driter i hele bensinforbruket jeg men har kjørt T/R Bergen - Oslo på 0,95 med Astroen - UTEN å spare på noe som helst. 2+ Tonn, V6, 4.3L 4WD, Automat. (egentlig en 5,7 som 2 av sylinderne er bygget bort.) V8 5.7 går rett inn. 7,4 - 8,2 v8 med visse mod. 4WD Astroen er utstyrt med en "truck" kasse så med normalt vedlikehold tåler den alt.

    Litt 7.4 Båtbrom.. Dette gir sånn en trygghet bare med lyden vet man. Varer evig, super pålitelig.

     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Driter i hele bensinforbruket jeg men har kjørt T/R Bergen - Oslo på 0,95 med Astroen - UTEN å spare på noe som helst. 2+ Tonn, V6, 4.3L 4WD, Automat. (egentlig en 5,7 som 2 av sylinderne er bygget bort.) V8 5.7 går rett inn. 7,4 - 8,2 v8 med visse mod. 4WD Astroen er utstyrt med en "truck" kasse så med normalt vedlikehold tåler den alt.

    Litt 7.4 Båtbrom.. Dette gir sånn en trygghet bare med lyden vet man. Varer evig, super pålitelig.

    Jeg tenker heller ikke på bensinforbruktet. Hverfall ikke når jeg kjører Bobil på 5tonn :) Slipper også å tenke på vektbegrensinga!
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Anonym; Et tips: Alle moderne Hondamotorer MÅ ha originalspec tennplugger. Det er regel Nr. 1. Bruker man et verksted som bare finner et uoriginalt alternativ er man i deep shit. Har en annen Honda med 2.4L bensin og automat og 4WD. Snittforbruk godt under 1L (akaish 0,85). Originalpluggene koster Nok 2000 på "merkeverksted", NOK 200+ noe frakt på eBay for 4.

    Et hakk kaldere originalspec tennplugger kan gi bedre dreiemoment på lavere turtal og bedre bensinøkonomi om en benytter det økte dreiemomentet. Coilene som sitter rett på tennpluggene - deres tilstand er kritisk. Det er ikke alltid disse nye løsningene varer evig men dette er likt for de fleste merker. Hondaer MÅ ha originale Denso coiler. Moderne ECUer sjekker om originale deler er montert. Er det ikke det er man ute på piggfritt på våt is. eBay is your friend. Riktig olje er også helt avgjørende. i/VTEC systemet kan komme i unåde med feil olje eller for lange intervaller og da meer jeg FOR LANGE.

    Dette er step 1.

    Tror dette med tennplugger er like viktig for alle nyere japanske motorer.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Har Honda med bensin selv som kun har vært hos merkeforhandler så jeg kjenner godt til forbruket.

    Noterer meg at vi er helt på linje.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.288
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Litt smart vedlikehold så går den mye rimeligere men forbruk bekymrer meg lite om en sammenligner med verdifallet på ladyshavers. Jeg ler hele veien til neste bankoppkjøp.
    Det er klart dersom man ikke tar med utgifter til drivstoff, olje etc så er det billig å eie en gammel drittbil... :rolleyes:

    Min argumentasjon bygger på at man faktisk bruker bilene 40-50000km i året. Da må man ta med utgifter til drivstoff, olje, bom forsikring, årsavgift, slitedeler etc. Så du må nok ta frem kuleramma di før du ler for høyt... Du tar heller ikke med i dine rabulereinger høyde for om jeg har kjøpt brukt eller ny elbil. Så igjen: Du snakker om noe du ikke vet noe om.

    Avslutningsvis så sa du at du skulle kunne drifte 5 tilsvarende biler for samme sum. 14-20år gamle biler er ikke tilsvarende til en 3-5år gammel bil. Uansett hvor fastgrodd man er i gamle tanker/tenkesett, så har utviklingen gått fremover, spesielt med tanke på sikkerhet i bil.

    Men vi kan se litt på det:
    Den Ignis'n du viser til her, har jo sikkerhet og komfort på nivå med en sardinboks. Den bruker forholdsvis mye bensin til å være en greit vedlikeholdt bil, ligger på 0,85 i bykjøring. Kan uttale meg om det, siden jeg kjører en sånn ganske ofte, ergo har erfaring! Så setter vi opp et kjapt regnestykke for den basert på 40.000km får vi en årlig drivstoffutgift på 51000,- med en snittpris på bensin gitt 15,- l Legger vi til forsikring og bom så ligger vi på anslagsvis 60.000,- i året i kostnad for den.

    Ser vi så videre på et lite regnestykke som du ga oss, nemlig 5 slike biler, da får vi totalkost 5 * 60000,- = 300.000,- pr.år. Så ganger vi det med 4 år= 1,2mill Trekker vi fra mine driftsutgifter fordelt på 4 år: 35.000,- (tall hentet fra elektronisk kjørebok/regnskapsprogram for bilhold, avrundet så selv du skal kunne følge med i tallene) Får vi at dersom regnestykket ditt skal gå i null må bilen min ha hatt et verditap på 1.165.000,-
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.288
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Driter i hele bensinforbruket jeg men har kjørt T/R Bergen - Oslo på 0,95 med Astroen - UTEN å spare på noe som helst. 2+ Tonn, V6, 4.3L 4WD, Automat.
    Dette er bare tulletall hentet fra fantasien. Mine 4 år i Astro, og samtaler med flere Astroeiere i Am-Car klubben kommer opp med helt andre tall. Riktignok hadde jeg 2WD, noe som er et lettere drivverk. Normalt forbruk på langkjøring lå altid over 1,3l med tom bil. Bykjøring 2l. Og jeg er vant til å kjøre stor bil(har bl.a. hatt 15 år som yrkessjåfør) så økonomisk kjøring har jeg litt erfaring med.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Dette er bare tulletall hentet fra fantasien. Mine 4 år i Astro, og samtaler med flere Astroeiere i Am-Car klubben kommer opp med helt andre tall. Riktignok hadde jeg 2WD, noe som er et lettere drivverk. Normalt forbruk på langkjøring lå altid over 1,3l med tom bil. Bykjøring 2l. Og jeg er vant til å kjøre stor bil(har bl.a. hatt 15 år som yrkessjåfør) så økonomisk kjøring har jeg litt erfaring med.
    Dette er overhode ikke i samsvar med mine dok erfaringer. Hvis Astroene er i orden bruker de ikke slike mengder drivstoff.

    1) Disse er ekstremt kritiske på tennplugger. Kun oruginale AC Delco som duger. Gir mye bedre dreiemoment og automaten girer opp mye raskere.
    2) Dekk. Setter man på fete dekk eller også kjører med feil lufttrykk øker forbruket.
    3) kjøreadferd selvsagt.

    den Astroen jeg kjøpte ny i 94 kom med Michelin Eco dekk. Kjørte til Haugesund i et strekk og da brukte den under literen. Har kjørt TR Bergen på under en tank som exp

    Målte denne nøye ved anledninger og de typiske forbrukene var som følger:

    Langkjøring Norge med flere hundre kilo last typisk: 1,1-1,2

    Blandet kjøring Norge samme last 1,35

    Kjøring til skolen, kald motorboppoverbakke 1,65. max

    Har aldri vært ioer1,65

    Var til Østterike for noen år siden og da lå forbruket på 1,2-1,3 i varierende hast tyisk motorvei 120-130 men lå sldri i høyre fil (av 3) annet enn for å slippe forbi. Brukte cruisen mest mulig. Ikke mest økonomisk.

    Vet ikke sikkert men A ser ut til å lære seg kjøreadferden slik at om en venner den til å la den gire opp raskest mulig så bruker den hyggelig lite bensn.

    Når jeg sier at jeg driter i bensinforbruket så betyr det st det er hyggelig lavt.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Kjører man 200 000 kilometer med en bensinbil og med en drivstoffkostnad på 15 kroner mila har man brukt 300 000 kroner på drivstoff.

    Kjøper man en ny Leaf og kjører 200 000 kilometer med den kun basert på hjemmelading har man brukt 20 000 kroner på drivstoff og drivstoffbesparelsen alene er > kjøpesummen for Leafen.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Astroen min går hundre mil glatt på en tank. Rekkeviddeangst nada. Kapasitet OhLaLa....Det året jeg kjørte mest var totalomkostningene for denne bilen alt inkl 50 000 NOKer og det inkluderte all privatkjøring. Verditapet pr år på Leafen vs drivstofforbuket mitt gjør at jeg kjører gratis + at jeg har penger i banken. En leaf er resirkulert lenge før den når 200k ved normalt bruksmønster.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.288
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Astroen min går hundre mil glatt på en tank. Rekkeviddeangst nada. Kapasitet OhLaLa....Det året jeg kjørte mest var totalomkostningene for denne bilen alt inkl 50 000 NOKer og det inkluderte all privatkjøring. Verditapet pr år på Leafen vs drivstofforbuket mitt gjør at jeg kjører gratis + at jeg har penger i banken. En leaf er resirkulert lenge før den når 200k ved normalt bruksmønster.
    Igjen tull fra din side. En Astro har ca 95l tank, og selv med de for lave forbrukstallene du selv oppga så er ikke 100mil på en tank veldig troverdig. , så blir det stryk i matte og økonomi på deg. Og ergo så er resten av din argumentasjon like lite troverdig.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Til opplysning: Astroene med VORTEC motorer har veldig mye høyere dreiemoment på de lavere turtall og et spark i ræva like fra start/lave turtall.

    Realitysjekk 4U og prøv ikke å påstå at dette er løgn. Nevner for sikkerhetsskyld at dette kan dokumenteres men det gidder jeg ikke annet enn delvis.

    I April 2016 hentet jeg en båt i Littlebergen sammen med en fyr. Brukte en 1997 Astro LT med VORTEC og bilen var tungt lastet med utstyr og vi var 2 personer. Bilen hadde hadde 225 Nokian piggfrie. Kjøredistanse til + til nærmeste bensinstasjon 480 km. Kjørerute frem: : Sande Vestfold, Gol, Hemsedalsfjellet - Litlebergen, Breistein, nokså nøyaktig 480 km.

    Bildet under viser faktisk tanking pga dok til han som skulle dekke utg. Har selvsagt og kontoutskrift fra Shell. På veien tilbake - på et senere tidspunkt kjørte jeg over Hardangervidda hjem og fylte opp tanken i Asker og da hadde den gått på under literen uten sparebluss mode. En god del forbikjøringer.

    Til Littlebergen, tungt lastet, 62,65L på 480 km, 1,305L/10km.
    9A4CF3DF-F3DA-4514-85AD-DD2705377D15.jpeg
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Forholder meg til instruksjonsboken som jeg har et sted fortsatt. Mulig det var 109L når jeg tenker meg om. Mange variasjoner ref Bergheim. Mulig de som er forberedt for gass kombo har litt mindre fuel tanker.
     
    Sist redigert:

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Til opplysning: Astroene med VORTEC motorer har veldig mye høyere dreiemoment på de lavere turtall og et spark i ræva like fra start/lave turtall.

    Realitysjekk 4U og prøv ikke å påstå at dette er løgn. Nevner for sikkerhetsskyld at dette kan dokumenteres men det gidder jeg ikke annet enn delvis.

    I April 2016 hentet jeg en båt i Littlebergen sammen med en fyr. Brukte en 1997 Astro LT med VORTEC og bilen var tungt lastet med utstyr og vi var 2 personer. Bilen hadde hadde 225 Nokian piggfrie. Kjøredistanse til + til nærmeste bensinstasjon 480 km. Kjørerute frem: : Sande Vestfold, Gol, Hemsedalsfjellet - Litlebergen, Breistein, nokså nøyaktig 480 km.

    Bildet under viser faktisk tanking pga dok til han som skulle dekke utg. Har selvsagt og kontoutskrift fra Shell. På veien tilbake - på et senere tidspunkt kjørte jeg over Hardangervidda hjem og fylte opp tanken i Asker og da hadde den gått på under literen uten sparebluss mode. En god del forbikjøringer.

    Til Littlebergen, tungt lastet, 62,65L på 480 km, 1,305L/10km.
    48 mil, 901 kr, la oss anslå 850 kr dersom ikke tungt lastet.
    Elbilen min går fint 48 mil om høsten, til la oss anslå 0,75 kr/kWh inkl nettleie på hjemme-strøm. Skulle bli rundt 47 kr i strøm det på 48 mil. Trenger jeg å hente båt så leier jeg en Astro til den ene turen, og kjører for 47 kr pr 48 mil resten av året, og enda rimeligere mellom april - september.
     

    eldo472

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.01.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    248
    Sted
    Tranby
    Mye sammenligning av diverse type bilhold her. Gamle biler kan holdes billig med mye egeninnsats. Amerikanske biler som er av hobbybil karakter kan også kjøres billig hvis man har flere av dem, slik at når man skrur har man en som virker.
    Jeg liker gamle biler, men jeg ønsker å ha en sikker bil med anti skrens, abs, bremse assistent som kan hindre at man kjører ned noen til daglig bruk. Dødsone varsling er også en viktig funksjon.
    Gamle biler forpester mye. Slitne ventilhetter, stempelringer, sylindervegger og andre vederstyggliheter gjør at gamle biler ikke er bra for miljøet. Slitne diesel biler som ryker er også noe herk.
    De såkalt uslitelige amerikanerne er det ikke. Cadillac sin Northstar motor har dårlige bolter i toppen på en ellers bra motor, 4,1 liter'n er også dårlig. Oldsmobile 5.7 diesel er også dårlig. GM brukte plast i register tannhjulet på en rekke motorer for at bilen skulle gå penere, resultat er at det går i stykker. Selv en av bilhistoriens største motorer på 500 cui har denne feilen. Ved feil på tenninga kan gjøre at manifolden overopphetes og sprekker. Forbrenningsmotorer har en endeløs rekke av mulig feil. Se forresten Hoovies garage på Youtube hvis dere har nerver til det. Også BMW og Mercedes får gjennomgå for å lage biler som er dømt til og gå i stykker og er dyre å reparere.
    Dette er grunner til at jeg ønsker å kjøre ny bil selv om det er mye mer kostbart.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Forholder meg til instruksjonsboken som jeg har et sted fortsatt. Mulig det var 109L når jeg tenker meg om. Mange variasjoner ref Bergheim. Mulig de som er forberedt for gass kombo har litt mindre fuel tanker.
    For all del, la oss nå ikke blande inn fakta:

    Fuel tank capacity102 l26.95 US gal | 22.44 UK gal
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mine forbrukstall er dokumentrte facts. Mulig jeg har en gammel kjørebok et sted og. Alle Astroene jeg har og har hatt har identiske forbrukstall. Har man noe i nærheten av det som ellers påstås her er det noe halt med bilen og den bør innom et kompetent verksted for diagnose. Up yours så lenge.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    En måte å kjøre rimelig er å få lov til å holde 70+ km for derfra legger den inn overdriven. Ligger en etter en hvermansen som sørger for at en blir liggende å "file" går forbruket naturligvis opp. Forbikjøringer gjør ikke så mye forskjell. Viktigere å komme opp i "cruise".

    I kjøreboken jeg nevnte noterte jeg forbruket for hele turen til Kirkenes og tilbake og var innom hvert eneste sted en har hørt navnet på samt vestlandet ned tilbake med opp til 1000kg last og forbruket lå på 1,3L/10 km +/-. Februar, vinterdekk og nær minus 50 over Finnmarksvidda. Forøvrig snø, snøslslaps, stengte fjelloverganger Kvænagsfjellet? med ventetid på kjøpet. Ingen spareblusskjøring. Norge opp og ned.

    Laget et regneark med alle forbruksverdier som jeg ga til forhandleren fordi jeg var så fornøyd med forbruket. Sjekker om jeg har RA i maskineriet fortsatt.
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.288
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Mine forbrukstall er dokumentrte facts. Mulig jeg har en gammel kjørebok et sted og. Alle Astroene jeg har og har hatt har identiske forbrukstall. Har man noe i nærheten av det som ellers påstås her er det noe halt med bilen og den bør innom et kompetent verksted for diagnose. Up yours så lenge.
    Så produsenten går ut med tall på biler det er noe galt med for å svekke sitt eget produkt. :ROFLMAO: :LOL: :ROFLMAO:
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.288
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    En måte å kjøre rimelig er å få lov til å holde 70+ km for derfra legger den inn overdriven. Ligger en etter en hvermansen isom sørger for at en blir liggende å "file" går forbruket naturligvis.

    I kjøreboken jeg nevnte noterte jeg forbruket for heleturen til Kirkenes og tilbake og var innom hvert eneste sted en har hørt navnet på,Vestlandet ned tilbake med opp til 1000kg last og forbruket lå på 1,3L/10 km +/-. Februar, vinterdekk og minus 50 over finnmarksvidda. Snø, snøslslaps, stengte fjelloverganger med ventetid på kjøpet. Ingen spareblusskjøring. Norge opp og ned.

    Laget et regneark med alle forbruksverdier som jeg ga til forhandleren fordi jeg var så fornøyd med forbruket. Ser om jeg har RA i maskineriet fortsatt.
    Du er så full av BS og løgner at dette blir for dumt. Setter strek for min del her, da du ikke har evnen til å se/skjønne hva du selv skriver.
    BTW Du minner voldsomt om en ex president i USA når det gjeldet selvinsikt og retorikk... i slekt kanskje?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Skulle vi ikke diskutere elbiler ? Er fornøyd med Jaguaren min men det er ikke den beste bilen i minus 10+ - det er sikkert. Lokket til ladesokkelen fryser seg fast og kjørelengde minimum halvert. Men er fornøyd lell - var jo klar over svakhetene i kulda.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jævelig fornøyd med dynamoen på Astroen. Den temperaturkomenserer. Beintøff lading i kulda og tilpasset lading etterhvert som temperaturen ute stiger. Maks batterilevetid på Optimaene. Men en gang røk dynamoen i Østerdalen på vei hjem.Kjørte en del mil på batteriet til begynte å skrante og mørket fallt på (radioen begynte å slippe ut) var dyrene råde og musene lange. Kort historie: Siden jeg hadde flere hundre kilo med toppladet batterier bak i bilen koblet jeg disse til batteriet i motorrommet og kjørte de siste 20-30 milene på strøm fra en av kundene. Byttebatterier.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Skulle vi ikke diskutere elbiler ? Er fornøyd med Jaguaren min men det er ikke den beste bilen i minus 10+ - det er sikkert. Lokket til ladesokkelen fryser seg fast og kjørelengde minimum halvert. Men er fornøyd lell - var jo klar over svakhetene i kulda.
    Forvarmer du batteriet ?
    Om du sørger for at bilen er fulladet min 3 timer før avreise og setter avreise tidspunkt skal bilen forvarme batteriet. Mulig det er en setting i bilen for batteriforvarming som må settes. Har ikke behov så har ikke testet det.

    Og ja, ting som fryser på biler har vi vel alle om dagen :)
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Har formvarmet noe men ikke så lenge. Skal prøve som du sier. Uansett ting fungerer bra og er fornøyd med 2021 modellen. Gikk jo ned ifra HSE til innstegsmodellen men merker liten forskjell. Med 18" dekk så er det mindre støy. Liker 360 kamera og det er spyling på ryggekamera. Setene er meget gode og den kjører like bra. Har ikke fått tested om det er bedre ladekurve på hurtiglading. Kun en lading ifra Stavanger til Tønsberg selv i kuldegrader. Så er fornøyd.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    I beste mening, hvordan er det med dørhåndtakene på Jaguar?

    Ser sporadisk biler med håndtakene ute på vinteren men er det noe reklamasjoner eller er de holdbare til tross for at funksjonen periodisk svikter?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Ikke hatt noen problemer så langt
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn