Bil, båt og motorsykkel Real Tesla Stories......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Det er jo sånn ca det jeg skrev med tanke på veihjelp. 12V batteriet lades fra hovedbatteriet under kjøring så sant det er >5% restkapasitet på hovedbatteriet. Når bilen står parkert er det sånn som jeg har forstått det 2 uavhengige av systemer.
    Det er de ikke. Det lille krever stadig påfyll.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Ja er med på at det er en DC-DC omformer som lader 12V batteriet. Kan være at den lader ved parkering også, det er jeg usikker på. Men uansett sitter 12V batteriet under panseret og kan lades eller byttes på en ganske enkel måte selv om bilen er helt tom for strøm.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.236
    Antall liker
    2.416
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    ^enkelt å bytte under forutsetning at en kommer seg inn i bilen for å få åpnet panseret.
    Bakluka på Kona'n var ikke ordentlig lukket her i høst, brukte ikke bilen på noen dager og da var den totalt død. Det sitter ei lita lampe i bagasjerommet, og den tappet 12v batteriet.
    Kona'n har en ordinær liten nøkkel som en del av fjernkontrollen, så det var enkelt å få opp førerdøra og så få opp panseret. Satt på en vanlig 12 v lader og etter noen timer lading, så begynte den å virke igjen. Lot den stå over natta med ordinær lading, og da var alt ok igjen. Kona'n har en liten lysdiode i grillen, den indikerer når 12 v batteriet lades.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Jeg måtte hjelpe en kollega med å vekke sin Soul til live for en stund siden. 12 volt batteriet var flatt og da var det en startbooster som skulle til. Litt underlig følelse å måtte bruke noe slikt på en el-bil.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Man har en utvendig nødåpningsmulighet av panser.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn