realistisk dagdrøm ?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

sitter her og surfer og kommer over et bilde av en Clearaudio platespiller i stilig blå akryl finish :

denne ville ha prydet opp i stua,samt at jeg ville få stor glede av mine 450 LP-plater.har nå en moddet Rega Planet 2 som egentlig bare virker etter humøret og en mer stabil Project Debut II.

skal jeg selge alt jeg eier og kjøpe en slik Clearaudio Emotion vinylsnurrer ?
(de forlanger en femmer under ni tusen)

finlandshette & avsagd hagle er uaktuelt det samme er kredittkjøp.

mvh. s,

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
En kjenning har en slik.
Motorhuset står på gummiføtter og skal ikke ha direkte kontakt med plinten. Det som hadde en tendens tilå skje hos ham var at normal betjening (strømbryter, hastighetsskifte) kunne flytte motorhuset slik at det fikk kontakt med plinten.
Hørbart så det holdt, og ganske irriterende. Små toleranser gjør at det ikke er så lett å få motorhuset til ikke å ta borti.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Når jeg (ved riktignok kun etpar korte anledninger) har hørt en slik, så har jeg lagt merke til en litt "kald og naken" samt ørlite fargeløs og lite swingende type lyd, som jeg ikke helt har fått til å bli betatt av? Reellt eller feil oppfattet?

For meg et ganske betydelig steg ned ift f.eks en Rega P5 til samme pris?

Mvh Vidar P

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har også hørt denne, og må si at mine opplevelser er veldig sammenfallende med Vidars. Vel er den lekker, men det er det jaggu andre som er også. Den minste spileren til Michell, for eksempel..
Jeg hørte forresten den avbildede spillren med en Clearaudio pickup (Den som følger med?) og den hadde en nærmest hysterisk tendens til å overdrive, eller i det minste understreke rillestøy, slitasje og pressefeil. Ingen heldig egenskap, spør du meg...

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei igjen !

ja dette er en slags "pakke" inkl. Clearaudio's egen pickup.platespilleren selges sikkert til en lavere pris uten.husker jeg ikke helt feil var det seks tusen og noe.

men altså : dette er ikke noen "plug & play"-sak.det må være optimale forhold for at den skal yte sitt beste ?

hyggelig at dere responderer på denne tråden.tviler på om jeg får råd til en slik,men det er vel lov å (dag)drømme.

mvh. s,

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
..Jeg hørte forresten den avbildede spillren med en Clearaudio pickup (Den som følger med?) og den hadde en nærmest hysterisk tendens til å overdrive, eller i det minste understreke rillestøy, slitasje og pressefeil. Ingen heldig egenskap, spør du meg...
Pussig at du skulle si akkurat det; samme opplevelse festet seg her også; det med overflatestøy og aksentuering av alt som man helst vil ha dempet reagerte jeg også på; en svært lite sjarmerende egenskap.

Mvh Vidar P

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Vidar P skrev:
impulse skrev:
..Jeg hørte forresten den avbildede spillren med en Clearaudio pickup (Den som følger med?) og den hadde en nærmest hysterisk tendens til å overdrive, eller i det minste understreke rillestøy, slitasje og pressefeil. Ingen heldig egenskap, spør du meg...
Pussig at du skulle si akkurat det; samme opplevelse festet seg her også; det med overflatestøy og aksentuering av alt som man helst vil ha dempet reagerte jeg også på; en svært lite sjarmerende egenskap.

Mvh Vidar P
Den omtalte pick-upen brukte også jeg på min forrige spiller. Grei lyd, og ikke spesielt mye overflatestøy var mitt inntrykk, men det var før jeg prøvde AT 9occ. Med Audio Technica ble lyden mer finkornet og glatt. Rillestøy og knitring dempet seg ned til et nivå som jeg egentlig ikke hadde trodd var mulig fra vinyl. Clearaudio er også mer følsom for de lydforringende egenskapene vinylplatene har på de innerste sporene. Den er sikkert en grei pick-up til prisen, men det var med 9occ det begynte å lukte fugl her hos meg.

Topp Bunn