Receiver? Litt spørsmål og tanker.

Zack

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2018
Innlegg
251
Antall liker
154
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
0
Hei
Jeg skal ha 5.1 oppsett i kjellerstuen.
Hva får man ved å gå op i seriene, er pengene lagt i bedre lyd eller er det i hovedsak flere kanaler og ekstra features?
Jeg er opptatt av best mulig lyd og skal kun ha 5.1 oppsett og tenker derfor det kan komme til et punkt der pris/ udnyttelse ikke lengre henger sammen.

Hva anbefaler dere og hvilke receiver modeller kan passe til Dynaudio?
Av estetiske årsaker kan jeg gjerne gå for Marantz da det er i racket fra før men er ikke et must.

Skal ha SP40 i front og evoke eller contour senter. Bakhøyttalere er ikke bestemt.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Det viktigste i ditt tilfelle mener jeg er å kjøpe en receiver med pre out på de kanalene du skal bruke. Å putte på ekstra effektforsterker(e) til særlig hovedkanalene har alltid gitt ett løft her ihvertfall. Mitt råd vil derfor være å styre unna de billigste receiverne (uten preout) uansett merke. Tror egentlig ikke du finner en receiver som (alene) kan utnytte dine Dynaudio på sitt beste når det kommer til effekt/lydkvalitet.
 

Zack

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2018
Innlegg
251
Antall liker
154
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
0
Takk for innspill. Har en Cambridge 551R som er 8-9 år gammel men tenkte å gå opp i pris for å få bedre lyd og vurderte å ikke nevne den i første omgang. Kan jeg like gjerne kjøpe effekt til den?
Kommer nye receiver modeller nesten årlig så kanskje jeg burde gå den veien. Effekt blir ikke utdatert like fort som receivere.
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Ja, begynn gjerne i den enden, oppgrader med en effektforsterker. Om du ikke er fornøyd så vil den følge med videre etter ett evt. receiverbytte ;)
 
Topp Bunn