Recomended riaa.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Recomended riaa

Pris? funksjonalitet? Lydsignatur?
Mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Recomended riaa

Rudi skrev:
Kan du sikkert etterhvert lese mere om på www.Audiophile.no når Arve legger ut testen sin der.
Gleder meg til den.
På tide at det skjer noe på Audiohile.no......

Keep up the good work folkens :)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Recomended riaa

Rudi skrev:
Jan_I skrev:
Pris? funksjonalitet? Lydsignatur?
Mvh

Kan du sikkert etterhvert lese mere om på www.Audiophile.no når Arve legger ut testen sin der.
Hvis dette fremdeles er en PH-302 :D så er dette et meget god RIAA-trinn. Til en pris (hos Tor, ca 16-18000 kr) var det et meget godt kjøp.
Først og fremst er det et musikalsk trinn! Det farver nok lyden endel, heller LITT mot det varme, og har en "pukkel" lavt ned i mellombassen som kan ha en imponatoreffekt. Spiller med svært god holografi, nyyyyydelig mellomtone (fantastisk på stemmer!) og god oppløsning. Presenterer overtoner og detaljer på en svært troverdig måte.
Ruller nok av en del/mister noen detaljer i toppen.
Trinnet har visstnok økt potensiale ved rørbytte, se diskusjoner på f.ex www.audioasylum.com.
Sammenlignet det bl.a med Linn Linto (ca 11000 kr) og Tom Evans the Groove (ca 30000 kr) hos meg. Lintoen ble direkte kjedelig i forhold, og spilte langt "flatere". The Groove hadde bedre oppløsning i toppen, og var sannsynligvis mer korrekt i bassen, men gikk heller ikke så dypt (Groove Plus er langt bedre der). Manglet også Caryens magiske mellomtone, og parret med Lyra Titan ble det til tider for analytisk. (Titan'en går langt bedre sammen med Pass Labs XOno (transistortrinn som the Groove), så the Groove er nok et noe analytisk RIAA-trinn).

Caryen har etter min mening tre svakheter:
- Noe lavt gain
- Noe dårlig S/N-forhold (ikke holdbart på mine Avantgarde-horn, men kanskje OK på høyttaler med følsomhet under 95 dB)
- Kun faste settinger for last. I underlaget var denne spesifisert til 100 ohm, verdiene på motstandene tydet imidlertid på at den lå nærmere 80 ohm. Jeg fikk ved henvendelse til Cary et lite print som kunne loddes inn på hovedkortet slik at man kunne lodde ut og inn motstander på dette for testing.

Kan absolutt anbefales :)
Vær obs om du har et litt "bass-trungt" system, da kan dette bli litt "for mye av det gode" :eek:

Se forøvrig http://www.caryaudio.com/products/classic/PH302.html

Spesifikasjoner:
Circuit Type Direct Coupled
Single-ended Class A
Gain MM - 38 dB using triode vacuum tubes
MC - 54 dB, using input transformers and triode vacuum tubes
Noise and Hum -78 dB below full output
Input Impedance MM - 47k Ohms
MC - 100k Ohms
Output Impedance 660 Ohms
Frequency Response RIAA Curve + 0.5 dB, passive RIAA circuit design
Power Supply Design/ Power Transformer Fully Regulated Power Supply with 1 ea. - R-Core transformer, 200% Duty rating for long life and reserve energy
Vacuum Tube Complement 2 ea - 6SL7 Head Amp
2 ea - 6SL7 RIAA EQ & Amp Gain Stage
1 ea - 5AR4 Vacuum Tube Rectifier
Resistors 1% Metal Film
Power Supply Capacitors 6 ea - 47 µFd @ 350 VDC capacitors
AC Cord 3 Conductor, Detachable
AC Power Requirements 100, 117 or 234 Volts @ 50/60 Hz, set by market
Consumption 15 watts
Warm-Up Time 5 Minutes
Break-In Time 100 hours of playing time
Finish Black or Silver anodized aluminum face plate, semi gloss black steel chassis
Weight 22 lbs. ( 10 kg.)
Dimensions 4" H x 17" W x 13" D (~10 x 43 x 33 cm)

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg vurderer å PRØVE denne med en benz ref....denne har 026 mv output.....vil dette gå bra tro?

Jeg er fornøyd med det jeg har i dag , men mye vil ha mer..... ;)tenkte å få denne på prøve..Men kanskje greit å ha kronene å kvitte seg med dersom det blir full klaff.

Espen

salt_lake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
6
Har hatt Cary PH-302 i huset en stund. Jeg er svært fornøyd. Meget troverdig.
Storartet holografi, god dybde og deilig mellomtone. Toppen er mer en god nok.
Liker at det ikke blir for mye med oppover. (Lyra argon "i" tar uansett ut det som er i rillene.)
Anbefales på det varmeste!

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
salt_lake skrev:
Har hatt Cary PH-302 i huset en stund. Jeg er svært fornøyd. Meget troverdig.
Storartet holografi, god dybde og deilig mellomtone. Toppen er mer en god nok.
Liker at det ikke blir for mye med oppover. (Lyra argon "i" tar uansett ut det som er i rillene.)
Anbefales på det varmeste!
Lyra og PH-302 er kanonmatch er min erfaring også (brukte Lyra Titan på den.......:) Med Koetsu Urushi svulmet det nok litt vel mye i bunnen pga den lille pukkelen PH-302 ganske sikkert har.

mvh

Topp Bunn