Rega P1

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
1
Heisann!

Jeg er sånn smått på utkikk etter en LP-spiller, men jeg har ikke tenkt å bruke all verdens penger på den.

Jeg har et par kriterier:
-Den skal ikke frese nye spor i LP-platene
-Skal være passe pen å se på
-Spilleren skal selvfølgelig spille god musikk godt!

Jeg kom over Rega P1 til 3000,- noe som jeg mener er en helt grei pris.

Så til dere som vet litt bedre: Er dette noe å satse på? Burde jeg heller gå for noe brukt i samme prisleie for å få noe bedre?

Hvilke alternativer burde jeg vurdere, samt trenger jeg et riaa-trinn for denne spilleren? ;D

Ble litt mye her, men jeg har vel aldri hatt en platespiller før. Bare arvet en hel haug med plater.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det står en Micro Seiki på bruktbørsen til 3000,-. Den spiller ringer rundt både Rega P1, P2 og P3, er så vakker å se på at den er en del av utstillingen på MOMA i New York, og har en veldig fin arm som passer utrolig godt til en rimelig Grado-pickup. DEN vile jeg løpt og kjøpt!! De klassiske platene som følger med i prisen kan jeg kjøpe av deg om du ikke trenger dem selv. :D

kentri

Medlem
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
1
impulse skrev:
Det står en Micro Seiki på bruktbørsen til 3000,-. Den spiller ringer rundt både Rega P1, P2 og P3, er så vakker å se på at den er en del av utstillingen på MOMA i New York, og har en veldig fin arm som passer utrolig godt til en rimelig Grado-pickup. DEN vile jeg løpt og kjøpt!! De klassiske platene som følger med i prisen kan jeg kjøpe av deg om du ikke trenger dem selv. :D
OK nå merka jeg sikle-greiene i munnen begynte å springe lekk!

Det med arma regner jeg betyr at det er gode potensialer for oppgraderinger?

Har et par større utfordringer, og det er "må hentes!". Jeg bor altså i en by som heter Namsos, og jeg er ikke akkurat innom Nittedal hver dag.. :'( Men ja, den der kunne jeg ha tenkt meg!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Snakk pent med ham, så kan den sikkert sendes. Det finnes jo fraktselskap som kommer på døra og henter uten at det er dyrt, det kan jo ikke være mye bryderi. Den armen er såpass god at den kan brukes på svært dyre elementer. Prøv med en Grado Sonata! Perfekt match. Dessuten har spilleren separat strømforsyning og ser ut som om den koster en million.Det kan man ikke si om Rega, akkurat...

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg er helt enig med Impulse her! Denne spiller mye bedre en de billige regaene.
Så her er det bare og smi mens...........

Mvh
Kjetil

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Den eneste grunnen til at denne ikke er solgt, er at så mange her inne er altfor unge til å vite hvor utrolig bra Micro Seikis platespillere er.......

Topp Bunn