Rega P2 snurrer ujevnt - noen tips?

S

stereo hans

Gjest
Min Rega 2 spiller snurrer noe ujevnt. Har forsøkt vatre opp best mulig men det blir aldri helt optimalt.

Noen her som har tips til tiltak for å få rettet dette? Hva med feks regulerbare føtter? Og/eller digitalt vater??

Som relativt ny på vinyl er jeg litt grønn her så alle tips og råd mottas med :D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
881
Rens reima og de delene som reima er i kontakt med. Bruk først whitespirit, så rødsprit for å ta vekk fettet. Noen sier rødsprit forurenser, men det er så ubetydelig lite.

Hvis dette ikke virker så er reima antakelig slakk og da kan du sette den inn med silikonolje, som du kjøper på bensinstasjonen. Vent tre dager på at reima finner tilbake sin spenst og rens slik som beskrevet ovenfor.

Siste utvei er ny reim.

-hvis lagrene ikke er tørre, men det ville vært rart om de var det.

S

stereo hans

Gjest
Takk for tips.

Er det normalt at slakk reim kan være et problem når spilleren er så og si ny??

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Hvis spilleren er ny er det en jobb for forhandleren. Tviler på at vatringen skal ha noe å si.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.621
Torget vurderinger
4
Det kan jo være at reimhjulet er løst på motorakslingen.
Ikke så helt uvanlig på disse spillerene

S

stereo hans

Gjest
Jeg har undersøkt litt mer rundt dette og det er mulig jeg var litt upresis i problemsbeskrivelsen.

Problemet er ikke ujevn hastighet, men ujevn rotasjon. Talerkenen "svajer" liksom litt.

Har googlet tema, men ble ikke mye klokere....Noen mener det er reima (men den er jo relativt "ny", ihvertfall fra forhandler),

Andre mener at dette er 'typisk' for de rimelige rega spillerne og at man bør oppgradere enkelte av delene på p2.

Noen tanker?

Topp Bunn