Rohmann fungerer supert. Den er forresten veldig billig i Norge også.
Ikke helt og holdent på linje med betraktninger om at nytteverdi av å oppgradere drivverk er såpass relatert til pu-valg; jeg synes da visserlig at P7 låter MYE bedre enn P3 selv med samme pu..
I denne prisklassen til P7 har du mange valg, og stort sett alle er jo gode
men ingen er vel nevneverdig "bedre" enn P7 i en absolutt betydning vel? Det vil vel skille mer på preferanser enn på absolutt kvalitet; og når det gjelder å kartlegge de så står du alene, gitt
Du nevner LP12; en flunkende ny med Lingo 2 vil koste 30k. Med din gamle RB300 og en grei pu (f.eks den du har) så har du allikevel sprengt budsjettet, men fått en spiller som jeg synes låter såpass bedre enn P7 at det forsvarer differansen iallefall (med forbehold om pu).
Om man skal holde seg til budsjett, så kan man jo kjøpe en nyere brukt LP12 med garanti hos forhandler, med Lingo 1; og bruke sin RB300... eller et nytt drivverk og en brukt Valhalla psu hos forhandler... eller et brukt drivverk, psu og arm... mange muligheter, til alle slags priser. Men å pakke ut en flunkende ny LP12 er alle julekvelder på en gang, en venn for resten av livet, som man kan oppgradere inn i himmelen, som aldri blir avlegs, som Linn leverer deler til i 100 år fremover, og som kan oppdateres når nye ting blir tilgjengelige; og man bare VET at dette blir ens siste platespiller..
VPI kjenner jeg ikke godt nok til, men flere her på hfs har de så du får sikkert kommentarer.
Ellers låter jo Michell Gyro SE veldig bra da(!) om enn på et litt mer cerebralt nivå.
Mvh Vidar P