Rega Planar 1 og 1 Plus 2021 – en forsiktig evolusjon

Rega_P1-6.jpg

Rega har forsiktig lansert en like forsiktig oppdatering av sin entry-level platespiller. Planar 1 og Planar 1 Plus har fått ny finish. Og en kanskje viktigere oppgradering som er betydelig mindre synlig

Når vi skal presentere de nye oppdaterte 2021 modellene av Rega sine rimeligste platespillere er det umulig å ta et lite tilbakeblikk. Og det hele startet egentlig for ganske nøyaktig fem år siden, da Rega vakte ganske stor entusiasme blant mange, deriblant denne skribenten. Faktisk så stor entusiasme at jeg etter hvert ble nødt til å låne et eksemplar for en grundig test. Og selv om denne nye utgaven av Planar 3 – eller P3 blant venner – hadde så mange nyheter at det var å betrakte som en ny spiller, var det den nye highgloss finishen som var den mest iøynefallende. Planar 3 ble til forveksling lik storebror PR6 av utseende, så lenge det varte. Senere samme år fulgte først Planar 2,og like etterpå Planar 1 etter samme lest.

Men den som trodde at finishen på Rega sine platespillere dermed var hugget i stein, måtte revurdere sin oppfatning, for året etter kom RP6 i en fornyet utgave. Og med Planar 6 gikk Rega bort fra highgloss finish, og introduserte en matt grå finish på denne spilleren i øvre mellomklasse. Den gang var begrunnelsen at det var vanskelig å kombinere highgloss finish med det nye ultralette materialet i den nykonstruerte plinten på P6.

Rega Planar 1 og 1 Plus 2021

Nå har altså Rega ganske stillferdig lansert sine 2021-modeller av denne entry-level spilleren, og den mest synlige endringen er....

Les hele nyhetsartikkelen om Rega P1 2021 hos Audiophile.no

Rega_P1-5.jpg

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.660
Link til alle artikler
557
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
FLEETWOOD MAC – LIVE 1975. Et samlerobjekt allerede utgivelsesdagen?

FLEETWOOD MAC – LIVE 1975. Et samlerobjekt allerede utgivelsesdagen?

• 0
Dagens utgave av Platesmakingen skulle egentlig være en fempakning for å ta unna køa litt. Men det ble etter hvert klart at når jeg først kommer i gang med å skrive om gammel Fleetwood Mac, blir...
Fortsett
Audiophile.no
Rega Nd9 – Ny referanse Moving Magnet-pickup

Rega Nd9 – Ny referanse Moving Magnet-pickup

• 0
Rega har lansert ND9, den nye toppmodellen i Nd-serien. Etter at Nd3, Nd5 og Nd7 har fått svært positiv mottakelse, er det grunn til å ha høye forventninger til ND9 – en pickup som tar Moving...
Fortsett
Audiophile.no
Radikal kundekveld med Klimax

Radikal kundekveld med Klimax

• 0
Onsdag 26. november var det kundekveld hos Eksakt HiFi i Vibes gate 13. Kjennere vil vite at det er hevet over rimelig tvil at det ville handle om Linn, men hvilke Linn-inkarnasjoner var det som...
Fortsett
Audiophile.no
3 koaksialkablar – Stig Arne si dagbok oktober 2025

3 koaksialkablar – Stig Arne si dagbok oktober 2025

• 2
Eg har aldri før prøvd ut digitalkablar. Har ikkje hatt trong for det. Men no har eg brått digital koaksialkabel mellom CD-transport og DAC, og digital nettverkskabel (LAN) mellom ruteren og same...
Fortsett
Audiophile.no
Acuhorn Lusso – Polsk HiFi med rørmagi og 1-bit DAC

Acuhorn Lusso – Polsk HiFi med rørmagi og 1-bit DAC

• 0
Acuhorn har siden starten i 2003 vært en polsk produsent som dyrker en kompromissløs filosofi: enkelhet, rørteknologi og lydkvalitet som gir musikken en organisk tilstedeværelse. Og de har ikke...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING MED MIKROTONALE TILBØYELIGHETER. En november-flørt med nyskapende musikk.

PLATESMAKING MED MIKROTONALE TILBØYELIGHETER. En november-flørt med nyskapende musikk.

• 0
Til tross for at det bare er få dager siden min forrige Platesmaking, slipper jeg en ny utgave i dag. Og det gjøres med en ny variant – en Platesmaking med to utgivelser. Jeg har enda flere...
Fortsett
Topp Bunn