Rega Planar 3 platespiller m/Rega Bias pick-up

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Noen som vet om denne er en grei spiller og hva den ev er verdt som brukt etter noen år? Verdt å bytte pu på?

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
oyvjorge skrev:
Noen som vet om denne er en grei spiller og hva den ev er verdt som brukt etter noen år? Verdt å bytte pu på?
Svar: Ja og et betinget ja. :) (betinget av hvilket oppsett du har, hva du får lyden ut av og gjennom, om du har en brukbar riaa osv, men stort sett, ja.) Bruktmarkedet: Tja, ca halvpris av ny pris ser jeg de går for, men en platespiller er jo også en mekanisk greie, så alt er relativt. Solide spillere (dyre) snurrer og går i mange tiår. Men en p3, vel, ikke vet jeg, men jeg ville nå vært litt varsom dersom den var mer enn 7-10 år. Slark i armlagre og andre deler som slites kanskje. Pris deretter. Finnes oppgraderingspakker fra Rega for eldre spillere btw. Mange her som kan mye om dette, jeg svarer mest ut fra det jeg har lest andre har sagt her på forumet om spilleren. (om du sier litt mer, om hva du har og ønsker, budjsett for pu osv, så får du nok flere svar her tenker jeg). Har en P3/24 selv, ervervet i vår. Har en AT-OC9 MLII moving coil pickup på den (koster ca 2000+ mva + frakt nå) og en Trigon Vanguard II riaa (ca 5000). God kombo det syns jeg. Men finnes andre og rimeligere pu-alternativer som andre her sier funker svært bra med Regaen. Tips: Bruke søkefeltet oppe til høyre, prøv: rega p3 pickup - og les til øyet blir stort å vått :) Se også egen vennetråd for Rega i avdelingen for "Vennetråder for hifimerker" her på hfs. Lykke til - og - Godt Nytt År!

Edit : whopps, nå først ser jeg at det står hva du har rett under meldingen din, prøv et søk på rega p3 Phonobox da tror jeg du kan få en del relevante treff

Topp Bunn