Rega Planet

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.876
Torget vurderinger
29
Har nå kjøpt ( ikke fått den ennå) en Rega Planet spiller.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8673453&sid=7aH241hQM681338&pos=1&tot=4
Har absolutt ingen tidligere erfaringer med platespiller. Er dette en OK spiller for en nybegynner??? Nå er det bare platene som mangler. Har litt av en innkjøpsjobb forran meg. Er forresten for tiden i Nederland på verft. Ikke langt fra Rotterdam. Er det noen plass i Rotterdam jeg kan gjøre noen gode kjøp?
Takker for svar :)

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Har nå kjøpt ( ikke fått den ennå) en Rega Planet spiller.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8673453&sid=7aH241hQM681338&pos=1&tot=4
Har absolutt ingen tidligere erfaringer med platespiller. Er dette en OK spiller for en nybegynner??? Nå er det bare platene som mangler. Har litt av en innkjøpsjobb forran meg. Er forresten for tiden i Nederland på verft. Ikke langt fra Rotterdam. Er det noen plass i Rotterdam jeg kan gjøre noen gode kjøp?
Takker for svar :)
Planet er tøff å se på, men kjøp heller en brukt Rega Planar 2/3 eller P2/P3, da får du både en vesentlig bedre arm og et drivverk som det er enklere å skaffe deler og rem til. Rega Planet begynner å nærme seg 30 år og er definitivt ikke en nybegynnerspiller, den er mer å regne som et samleobjekt for noen som vet hva de kjøper.

Armen finnes det ikke originale deler til lenger, den er heller ikke spesielt bra sammenlignet med armen på de nyere Rega-modellene.

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.876
Torget vurderinger
29
Planet er tøff å se på, men kjøp heller en brukt Rega Planar 2/3 eller P2/P3, da får du både en vesentlig bedre arm og et drivverk som det er enklere å skaffe deler og rem til. Rega Planet begynner å nærme seg 30 år og er definitivt ikke en nybegynnerspiller, den er mer å regne som et samleobjekt for noen som vet hva de kjøper.

Armen finnes det ikke originale deler til lenger, den er heller ikke spesielt bra sammenlignet med armen på de nyere Rega-modellene.
Tusen takk for det:) Har nå sagt fra meg denne spilleren. Falt nok litt for utseendet ja. Har lyst at den skal se litt bra ut og, skal tross alt stå i stua. Kanskje en Rega P3C, den med er jo lekker i hvitt kombinert med glass http://www.pmvaudio.no/Rega.asp. Eller hva med ProJect RPM 5 til 4990,- http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/default.asp?wwwalias=audiotech.
Kanskje ikke så lett å finne noe brukt hvis en skal være så kresen på utseendet :) men men, kan jo kjøpe ny også.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Eksemplaret av Planeten ser jo helt strøkent ut :)
Hmmmm....

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Eksemplaret av Planeten ser jo helt strøkent ut  :)
Hmmmm....
Har ikke hørt den selv, men har lest her og der at den er direkte dårlig. Dumt, for SER jo raff ut.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.425
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Då denne kom, varte det ikkje lenge før ein alternativ spelar med normal tallerk dukka opp. Trass i at det såg tøft ut. Har ikkje sett ein kvit før, men det fører neppe til betre lyd.
Då er ein planar med glastallerk vesentleg betre (og personleg likte eg dessutan oppgraderinga med vinyltallerken. Trass i at mange er uenige med meg)

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.876
Torget vurderinger
29
Kjenner i magen at jeg tok den rette avgjørelsen da jeg kansellerte dette kjøpet:) Jakten fortsetter, da er det godt jeg jobber natt:) Hvis det er noen som har noe spennende til salgs er det bare å gi beskjed. Det var forresten en kollega her som mente set ikke ville bli bra med platespiller til min elektronikk. Han tenkte da spesielt på mine digitale Embla blokker. Har han et poeng her? Jeg mener selv at blokkene i lag med Parasound Halo P3 preampen ikke spiller skarpt og kaldt som mange mener. Hva tror folk? Kan dette bli bra?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Kan ihvertfall si at å ha digitale effekttrinn ikke er noen ulempe for å spille vinyl!
(Se min signatur ;-))
Jeg har Selv Embla, og er hektet på vinyl!
Lykke til i jakten ;D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det lå en utrolig fin Micro Seiki på bruktbørsen for en stund siden til rundt 5.000,- En god, klassisk og veldig vakker spiller. Du kan jo se om annonsen fremdeles er aktiv. Ellers er jeg enig i at Rega nærmest er uslåelige i denne prisklassen. Hva med å lete etter en brukt P25? Det er saker,det. Penere enn P3 er den også.

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.876
Torget vurderinger
29
Hvordan er Pro-Ject i forhold til Rega i lyd og byggekvalitet? Noen som kjenner til Pro-Ject RPM-4?
Har fått et tilbud på en slik.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

husker planet plate-spilleren fra audioscan's katalogene fra danmark på tidlig åtti-tall.mener å huske at den var dyrere enn planar-spilleren.uansett må den ansees som et samler-objekt.

mvh. s,

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Der tar du feil, mikefish. Planet var entry-spilleren til Rega på den tiden, og ble levert med en ganske ordinær S-formet Lustre-arm. Denne er litt uvanlig, både fordi den er hvit, og fordi den har SME-arm. Jeg har alltid ment at det er en uforskammet lekker spiller, og husker at jeg hadde sykelig lyst på en som ung og håpefull entusiast, men noe lydmessig mesterverk er det definitivt ikke.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
takk for korreksjon.uansett var dette en drømme-spilleren den gangen !

mvh. s,

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.811
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Samler man på eldre klassikere er denne egentlig et must, men som tidligere nevnt i denne tråden er ikke lyden akurat like "klassisk".............. mere gått ut på dato for en stabel med år siden............ kanskje til og med før spilleren var ny ;D........... men stilig og uvanlig er den, det er helt klart.

nimzo

Medlem
Ble medlem
01.09.2005
Antall liker
0
Jag har ägt en Planet med R200-arm och jag saknar den inte, men spelaren i annonsen kan ju vara ett bra köp bara för SME-tonarmen.

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.876
Torget vurderinger
29
Kjøpt spiller nok en gang, denne gangen en Pro-Ject RPM-4. Ligget i original emballasje i 1,5 år, brukt ca 100 timer, 2.800,- Får håpe denne gjør jobben for meg en stund, så får vi se om jeg blir hekta på vinyl:)
Er dette en OK nybegynnerspiller? (Denne tar jeg uansett :))

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det hørtes ut som et mye bedre kjøp enn den gamle Regaen. Gratulerer!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
...og for å svare på spørsmålet ditt..Det er en VELDIG ok nybegynnerspiller!

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
...og for å svare på spørsmålet ditt..Det er en VELDIG ok nybegynnerspiller!

En flott spiller er det!
Som etter manges mening er bedre enn de rimelige Rega spillerne!

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.876
Torget vurderinger
29
Det høres bra ut:)
Nå er det bare å fortsette å handle plater:)
Handler litt på QXL, er det noen bra nettbutikker jeg bør sjekke ut?
2 gode kjøp jeg har gjort i dag, som jeg gleder meg veldig over, er Pink Floyd "The Wall" & et av mine favorittalbum noensinne, Roger Waters "The pros & cons of hitch hiking"   ;D

Topp Bunn