Rega RB-300

L

Lars.N

Gjest
Hei alle sammens

Fikk en Rega rb-300 i posten idag,men hvor er jordledning?sitter et par rca ut fra arm men ingen jord????
Skal det være sånn på rega?alle armer jeg har hatt har egen ledning for jord.

Mvh

Laban

Vedlegg

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Jord er kobla til signaljord på den ene kabelen inni armbasen. Lurte sjøl den første gangen jeg fikk Rega arm.. :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Såvidt jeg husker, pleier det ikke å være separat jord på Rega-armene. Jord er koblet til signaljord. Den funker fint likevel!

L

Lars.N

Gjest
Cundis/impulse takker for godt svar,da er det bare å montere uten mere strul.
Dette blir arm nr 2 på en Thorens TD 321mkII (hehe) tipper flytende oppheng for kjørt seg,er jo bare å justere for ekstra vekt ;D
Ser ut som den kunne trenge noe bedre plugger/kabel.

Mvh

Laban

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Jeg har faktisk prøvd å bytte til sølvkabler på en RB-300 arm engang, men faktisk så gjorde det ikke all verden for meg. En av de få gangene jeg har opplevd at bedre/dyrere kabel ikke har hatt noe særlig for seg.. ;)
Dybden ble kanskje ørlite granne bedre.

L

Lars.N

Gjest
Cundis skrev:
Jeg har faktisk prøvd å bytte til sølvkabler på en RB-300 arm engang, men faktisk så gjorde det ikke all verden for meg. En av de få gangene jeg har opplevd at bedre/dyrere kabel ikke har hatt noe særlig for seg.. ;)
Dybden ble kanskje ørlite granne bedre.
Noe erfaring med nytt lodd,ser det er noen som leverer lodd oppgradering med lavere tyngde punkt.
Er det virkelig så dårlig stelt med det gammle loddet?det sitter oring på innside av lodd virker rimelig stabilt,klart den er jo ikke spent fast med sett skrue.
Trenger vel noen råd også til vedlikeholdt på denne,det er jo en gammel arm så jeg bør vel se den over før montering.Tenkte jeg skulle dempe fjær i armen med litium fett syre fri,blir jo ikke så mye feedback/resonangser da hvis et problem.
Har en liten ide om å ta med arm på jobben neste gang å bore mange små hull i armen ;D ;D

Mvh

Laban :)

Topp Bunn