Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Takk for tips! Er ikke plaget med ulyder av noe slag, så tror ikke jeg behøver noe ekstra. Racket har svært tunge bambusbord med minimale vibrasjoner. Får ta stilling til om jeg skal kjøpe flere hyller til racket eller veggstativ når de nye høyttalerne er på plass og eventuelle akustiske tiltak er funnet ut av. Nå gjelder det først å motorstøyen bort fra min RP10.
     

    Fredag

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2016
    Innlegg
    40
    Antall liker
    7
    Sted
    Tjøme
    Rega 250

    Rega 250 +at33ev er det noen som har erfaringer med denne kombo?
    Eller vm750sh?
    Mvh Geir
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Pickup til RP10

    Jeg vurderer å bytte pickup på min RP10
    Nå bruker jeg ZYX R100, fordi jeg hadde den da jeg kjøpte spilleren og eneste pick up jeg har brukt på denne spilleren.
    Bortsett fra ZYX'en har jeg bare hørt 2M Black på eget anlegg.

    Hvilke andre pickuper er i bruk på RP8/10 rundt om?
    Noe som kan anbefales?

    Rega og Van den Hul står på vurderingslista.

    Hvorvidt det har betydning så er forsterkeri/riaa Musical Innovation og HT Klipsch Forte III

    Spiller all slags musikk

    Stein
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Jeg benytter Hana SL på min RP8 og jeg mener du skal virkelig lete lenge for å finne noen som klarer å matche den.

    -BB-
     

    Bidevind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Innlegg
    462
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Pickup til RP10

    Jeg vurderer å bytte pickup på min RP10
    Nå bruker jeg ZYX R100, fordi jeg hadde den da jeg kjøpte spilleren og eneste pick up jeg har brukt på denne spilleren.
    Bortsett fra ZYX'en har jeg bare hørt 2M Black på eget anlegg.

    Hvilke andre pickuper er i bruk på RP8/10 rundt om?
    Noe som kan anbefales?

    ....

    Stein
    Jeg vil motta Hana ML om få dager og etter noen dager med innkjøring skal jeg komme med en tilbakemelding om denne.

    Benytter 2M Black på min Rega RP40 i dag så det bør være sammenlignbart for deg også.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    15-årsjubileum på Stereofil og 15% rabatt på nettkjøp. Har hatt en Rega Neo i tankene en stund og den er nå bestilt! Ser fram til å få den i hus.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hva med Rega's egne. Feks Apheta2, har noen sammenlignet den med andre? Den koster jo ca 13k, så den BURDE være bedre enn Hana SL. Har den selv og synes den er bra, men man lurer jo alltid....
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Hva med Rega's egne. Feks Apheta2, har noen sammenlignet den med andre? Den koster jo ca 13k, så den BURDE være bedre enn Hana SL. Har den selv og synes den er bra, men man lurer jo alltid....
    Jeg har hatt Rega Ania, Apheta 2 og Hana SL og jeg er ikke i tvil om hvem som er den beste av disse. Men dette er jo avhengig av øra som lytter og dessverre lar dem seg påvirke av øya som ser.

    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Er det mulig å få en liten beskrivelse, BB?
    Klart jeg kan dele mine subjektive meninger:

    Jeg opplever Rega Ania og Apheta som PU`er som har en klar tendens til å spille lyst med nedempet bass og nedre mellomtone. Dem har bra stereoeffekt og grei holografi. Til tross for at dem er låter lyst så er dem ikke særlig gode på mikrodetaljer og jeg opplever dem også som støyende. Kombinert med en Rega spiller så mener jeg at man må passe litt på når man matcher resten av systemet for å ikke ende opp med en lyd som blir slitsom i lengden.

    Hana SL med sin Shiabata nål graver mer info frem fra rillene uten å fremheve enkelte toneområder. Hana SL er støysvak også sammenliknet med andre PU`er en Rega sine egne. Holografi og bass er meget bra og loader man Hana SL riktig (400-500 Ohm) så åpner den seg opp og blomstrer med enorm spilleglede.

    Rega sin PU`er har tre festeskruer som gjør at dem alltid blir plassert riktig på armen. I tillegg er Rega sine egne PU`er lave slik at man ikke trenger å space opp armen i bakkant (og dermed oppleve utfordringer med lokket) Hana SL har samme lave høyde som Rega sine egne men har ikke tre skrufester. Man trenger dermed ikke spacer på armen men må bruke litt mer tid på å plassere Hana riktig.

    Siden det ser ut som om du bor i nærheten så er du velkommen til en lytt på Hana SL i kombinasjon med RP8 og Parks Puffin riia.

    -BB-
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Takk for at du delte dine meninger. I mitt anlegg kan jeg ikke si at jeg opplever det samme, men har ikke testet noen annen PU med RP8, så jeg har litt for lite sammenligningsgrunnlag. Matching er nok viktig her, men kan tenke meg at en Shiabatanål vil få fram mer fra rillene.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    807
    Antall liker
    427
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har arbeidet mye med Rega i Audioscantida ( I dag snakker vi P-3). Spillern fungerte bedre enn mange andre, RB300 armen er virkelig ett stykke ingeniørkunst fra Roy Gandhi. Man kunne bruke medium til nesten stiv compliance pickuper og få ett virkelig godt resultat. Skriver nå ikke så mye på dette forumet, men blir litt frustrert over uttalelsene når det gjelder Rega platespillere, og i særdeleshet RB300. I forhold til det man betaler for dette, så er det virkelig ett "steal". Værket er gjennomtenkt med sin lettvektskonstruksjon, med en hard overflate, for å holde kontroll med resonanser. RB300 var , da den ble lansert den eneste armen uten koblinger/sveising. Støpt i ett stykke, med resultat: INGEN OPPBRYTNIG/ INTERFERENS av armresonanser. Resultatet var en arm som fungerte utmerket, med selv de dyreste Pickuper, og de utspilte selv de dyreste grammofoner i sammenligningstester (Gjennomførte mange slike tester selv, med publikum tilstede). RB300 var den første helstøpte armen i sin tid, og det fungerte til de grader. Så kan man jo si at spillern for øvrig var noe ræl, nei, det var den ikke. Unntaksvis måtte vi ta ett eksemplar i retur, men personlig opplevde jeg aldri det. Det spillte musikk dynamisk og livlig, og det svingte :)
    Ser i tråden her at mange spørsmål og problemstillinger luftes, sågar problemer (har aldri hatt problem med noen Rega-spillere selv, men har modifisert mange RB300-armer, med ny kabel, fordi folk absollut vil ha det). Etter mitt enkle hode, og ører, så er det få/ ingen grammofoner i samme prisklasse, som klarer å holde følge med Rega innenfor de rimeligere prisklassene. Ser bla at skjev vektfordeling nevnes, mhp det så spiller det nada rolle, så lenge spillern står i vater. Selvfølgelig så lages det i dag spillere som yter bedre (har en selv), men til vilken pris da??? Til Rega folket vil jeg si: Spill vinyl, og tramp takten, nyt musikken og er det problemer, så lar det seg løse.
    Ha en forbiledlig Rega-helg folkens ;-)

    Mvh
    Jarl
     
    Sist redigert:

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Har arbeidet mye med Rega i Audioscantida ( I dag snakker vi P-3). Spillern fungerte bedre enn mange andre, RB300 armen er virkelig ett stykke ingeniørkunst fra Roy Gandhi. Man kunne bruke medium til nesten stiv compliance pickuper og få ett virkelig godt resultat. Skriver nå ikke så mye på dette forumet, men blir litt frustrert over uttalelsene når det gjelder Rega platespillere, og i særdeleshet RB300. I forhold til det man betaler for dette, så er det virkelig ett "steal". Værket er gjennomtenkt med sin lettvektskonstruksjon, med en hard overflate, for å holde kontroll med resonanser. RB300 var , da den ble lansert den eneste armen uten koblinger/sveising. Støpt i ett stykke, med resultat: INGEN OPPBRYTNIG/ INTERFERENS av armresonanser. Resultatet var en arm som fungerte utmerket, med selv de dyreste Pickuper, og de utspilte selv de dyreste grammofoner i sammenligningstester (Gjennomførte mange slike tester selv, med publikum tilstede). RB300 var den første helstøpte armen i sin tid, og det fungerte til de grader. Så kan man jo si at spillern for øvrig var noe ræl, nei, det var den ikke. Unntaksvis måtte vi ta ett eksemplar i retur, men personlig opplevde jeg aldri det. Det spillte musikk dynamisk og livlig, og det svingte :)
    Ser i tråden her at mange spørsmål og problemstillinger luftes, sågar problemer (har aldri hatt problem med noen Rega-spillere selv, men har modifisert mange RB300-armer, med ny kabel, fordi folk absollut vil ha det). Etter mitt enkle hode, og ører, så er det få/ ingen grammofoner i samme prisklasse, som klarer å holde følge med Rega innenfor de rimeligere prisklassene. Ser bla at skjev vektfordeling nevnes, mhp det så spiller det nada rolle, så lenge spillern står i vater. Selvfølgelig så lages det i dag spillere som yter bedre (har en selv), men til vilken pris da??? Til Rega folket vil jeg si: Spill vinyl, og tramp takten, nyt musikken og er det problemer, så lar det seg løse.
    Ha en forbiledlig Rega-helg folkens ;-)

    Mvh
    Jarl
    Langt på vei enig, J.

    Kan du fortelle, «for the fun of it», hva Kuzma og Benz gir, og om det forsvarer kostnadene om man ønsker å gå videre fra Rega P3?
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    807
    Antall liker
    427
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Tja, hva skal man si. Kuzma Stabi2 er nesten upåvirkelig av vibrasjoner (kan knakke med knokene i spillern, og du hører det ikke i høytalerne) det kan kan du ikke med Rega, men på den andre siden, hvem f.. gjør det da? Fysisk tyngde, og demping i drivverket (som Kuzmaen har) gjør at man får en annen form for dynamikk i presentasjonen. Kuzmaen har ett vanvittig smekk i hele frekvenregisteret, som i mine øre ingen andre har ( har hørt mange :) ) Når det gjelder Benz, så er det vel ikke så mye å si da :) de taler nå for seg selv. Å ikke minst Wheaton triplanar, det er jo ett stykke ingeniørkunst i seg selv. Men, tror nok at en Rega RB1000 kunne gjort en like bra jobb, og til en 10part av prisen. Må sies at brukergrensesnittet i en Wh Tr er litt enklere. Men, hallo, du bor på Bardufoss, bare å komme til Bjerkvik, så får du høre selv :) Du er hjertelig velkommen.

    Mvh
    Jarl
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Tja, hva skal man si. Kuzma Stabi2 er nesten upåvirkelig av vibrasjoner (kan knakke med knokene i spillern, og du hører det ikke i høytalerne) det kan kan du ikke med Rega, men på den andre siden, hvem f.. gjør det da? Fysisk tyngde, og demping i drivverket (som Kuzmaen har) gjør at man får en annen form for dynamikk i presentasjonen. Kuzmaen har ett vanvittig smekk i hele frekvenregisteret, som i mine øre ingen andre har ( har hørt mange :) ) Når det gjelder Benz, så er det vel ikke så mye å si da :) de taler nå for seg selv. Å ikke minst Wheaton triplanar, det er jo ett stykke ingeniørkunst i seg selv. Men, tror nok at en Rega RB1000 kunne gjort en like bra jobb, og til en 10part av prisen. Må sies at brukergrensesnittet i en Wh Tr er litt enklere. Men, hallo, du bor på Bardufoss, bare å komme til Bjerkvik, så får du høre selv :) Du er hjertelig velkommen.

    Mvh
    Jarl
    Godt forslag. Du skal se jeg tar meg en tur. Det der er jeg interessert i å høre. Tar kontakt på PM:cool:
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Er det mulig å få en liten beskrivelse, BB?
    Klart jeg kan dele mine subjektive meninger:

    Jeg opplever Rega Ania og Apheta som PU`er som har en klar tendens til å spille lyst med nedempet bass og nedre mellomtone. Dem har bra stereoeffekt og grei holografi. Til tross for at dem er låter lyst så er dem ikke særlig gode på mikrodetaljer og jeg opplever dem også som støyende. Kombinert med en Rega spiller så mener jeg at man må passe litt på når man matcher resten av systemet for å ikke ende opp med en lyd som blir slitsom i lengden.

    Hana SL med sin Shiabata nål graver mer info frem fra rillene uten å fremheve enkelte toneområder. Hana SL er støysvak også sammenliknet med andre PU`er en Rega sine egne. Holografi og bass er meget bra og loader man Hana SL riktig (400-500 Ohm) så åpner den seg opp og blomstrer med enorm spilleglede.

    Rega sin PU`er har tre festeskruer som gjør at dem alltid blir plassert riktig på armen. I tillegg er Rega sine egne PU`er lave slik at man ikke trenger å space opp armen i bakkant (og dermed oppleve utfordringer med lokket) Hana SL har samme lave høyde som Rega sine egne men har ikke tre skrufester. Man trenger dermed ikke spacer på armen men må bruke litt mer tid på å plassere Hana riktig.

    Siden det ser ut som om du bor i nærheten så er du velkommen til en lytt på Hana SL i kombinasjon med RP8 og Parks Puffin riia.

    -BB-
    Det er nok sikkert mulig at Hana SL spiller supert uten spacer siden høyden er "ganske" lik den på Rega pickup'ene.

    Høyden på Hana SL er 16mm og Rega elementer er 14mm, så normalt vil en 2mm Rega stål-spacer passe perfekt. Shibata nåler er litt mer kritisk en andre slipninger for VTA eller da SRA.

    Min erfaring med skarpe slipninger er også at dem er mer følsomme VTA og blir litt mer "ettergivende" lydmessig ved en "negativ" VTA. Korrekt VTA eller da SRA vil følge "kuttemønsteret" mer korrekt og kanskje forårsake mer "kant" i lyden. Vil nok åpne seg litt mer også. Hvis en kan si det sånn.

    Sånn optimalt sett ønskers vel en SRA så nært 92 grader som overhodet mulig. Det er også mulig at selve diamanten er noe forskjellig "satt" på ovennevnte pickup'er.

    Sånn etter grove antagelser vil nok et 2mm armløft ifm Hana SL på Rega spillere generelt sett henge på greip.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Huset til Hana SL er 14.75mm høyt målt med digitalt skyvelære og med 2 gr nåletrykk vandrer huset nært platen. Huset til Rega Apheta er 14.25mm målt med samme verktøy. Armen er i vater med Hana SL og lyden er glimrende. Med 2mm spacer er ikke lenger armen i vater men jeg klarer ikke å høre særlig forskjell. Med positiv VTA sies det at lyden blir skarpere og med negativ VTA blir den mer diffus men når jeg pratet med Fremer om dette så sa han at han foretrekker litt negativ VTA og at han aldri setter sine spillere opp med positiv VTA.

    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Glemte å nevne at jeg også benytter en SRM-Tech silikonmatte på min RP8 og den er nok en god mm tykkere en den originale stoffmatten. Absolutt den matten jeg mener låter best hjemme hos meg.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Huset til Hana SL er 14.75mm høyt målt med digitalt skyvelære og med 2 gr nåletrykk vandrer huset nært platen. Huset til Rega Apheta er 14.25mm målt med samme verktøy. Armen er i vater med Hana SL og lyden er glimrende. Med 2mm spacer er ikke lenger armen i vater men jeg klarer ikke å høre særlig forskjell. Med positiv VTA sies det at lyden blir skarpere og med negativ VTA blir den mer diffus men når jeg pratet med Fremer om dette så sa han at han foretrekker litt negativ VTA og at han aldri setter sine spillere opp med positiv VTA.

    -BB-
    Se der ja! Dette har jeg vært borte i før ifm en annen pickup. Jeg måte praktisk med nåletrykk som deg og spesifikasjonene sa noe annet.

    Det var denne jeg så:

    hana sl hus.JPG


    Jeg er også tilhenger av silikonmatter. Hadde et par jeg sendte med en spiller jeg solgte. Typisk meg!

    Er der denne du har?
    https://www.amazon.co.uk/SRM-TECH-Silicone-Turntable-Platter-black/dp/B00J0ANSBY
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.422
    Antall liker
    12.512
    Sted
    Sørlandet
    Se der ja! Dette har jeg vært borte i før ifm en annen pickup. Jeg måte som deg og spesifikasjonene sa noe annet.

    Jeg er også tilhenger av silikonmatter. Hadde et par jeg sendte med en spiller jeg solgte. Typisk meg!

    Er der denne du har?
    https://www.amazon.co.uk/SRM-TECH-Silicone-Turntable-Platter-black/dp/B00J0ANSBY
    Kan se slik ut ja. Kjøpte den hos BD: https://bigdipper.no/hifi/platespil...latespillermatte-i-silikon-702180-p0000017619

    Den er nok litt tykkere tøymatten som følger med originalt.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har du forsøkt å spille rett på glasstallerken?
    Spiller du med den "sticky" siden ned med silikonmatta?
     

    Richart

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2018
    Innlegg
    37
    Antall liker
    11
    Hva tenker dere om den kommende Rega Aetheos forsterkeren? vil koste 2999 pund i England. Naim Supernait 2 får mer direkt konkuranse fra Rega med denne.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    636
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjøpte den P9-en som lå ute her. Har fått satt opp spilleren. Ikke natt og dag forskjell, selvsagt: RP6 med oppgradert subplatter låter veldig bra, men enda litt stillere bakgrunn og bedre nyanser med P9, kanskje? - selve evnen til å snurre jevnt og lenge uten mer tilført kraft var ikke noe dårligere med RP6 med Tangospinner.

    Uansett er Rega P9 en meget pen klassiker som jeg komme til å bli veldig glad i. Den pene trefineren utgjør prikken over i-en, etter synes jeg. Rega ser ut slik platespillere skal, etter min mening, og låter naturlig/ekte, og samtidig engasjerende. Må si at jeg stadig tar meg i å være veldig godt fornøyd med min Lyra Kleos, også.

    24A3B1C2-79B6-48A4-ABCB-E8CB65206EAE.jpg
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg skal hente min Rega Neo om et par timer. Ser fram til å få den i gang som en del av mitt platespillerliv.

    Har kikket litt på instruksjoner for oppsett og bruk allerede, men har et noob-spørsmål som jeg ikke kan se det er svar på i manualen. Jeg forstår det sånn at Neo'en er ny strømforsyning, men gjør dette også at av/på-knappen på selve platespilleren blir overflødig? Skal den i så fall stå "av" eller "på"? (Dere må gjerne le og tøyse med dette dumme spørsmålet, så lenge jeg forstår hvordan dette funker: er veldig hardhudet...)

    (Svar kan også sendes på PM, hvis dette blir for dumt å svare på offentlig!)
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Finnes ikke dumme spm, bare dumme svar. Når det er sagt vet jeg ikke, men tipper at påknappen på spilleren kan stå på hele tiden. På min RP8 er det ingen knapp på spilleren.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Finnes ikke dumme spm, bare dumme svar. Når det er sagt vet jeg ikke, men tipper at påknappen på spilleren kan stå på hele tiden. På min RP8 er det ingen knapp på spilleren.
    Takk for det :)

    Dette er oppklarende. Da blir det straks henting!
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, jeg hadde TT-PSU på min P3, mener at av/på knappen på spilleren skal stå på av, tror PSU bypasset denne funksjonen. Jeg solgte TT-PSU for omlag et år siden for å slanke antall bokser men skal innrømme at den har noe å si for lyden så det blir nok til å kjøpe igjen.

    Mvh. Morten
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Hei, jeg hadde TT-PSU på min P3, mener at av/på knappen på spilleren skal stå på av, tror PSU bypasset denne funksjonen. Jeg solgte TT-PSU for omlag et år siden for å slanke antall bokser men skal innrømme at den har noe å si for lyden så det blir nok til å kjøpe igjen.

    Mvh. Morten
    Takk Morten! Ser fram til å få i hus. Ser jo at det skrytes mye av den. Og jeg må si jeg gleder meg til å slippe å ta av tallerken for å spille 45 rpm. Har mange singler og en del LP'er på 45 rpm som godt kan bli spilt litt oftere!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.689
    Antall liker
    9.989
    Sted
    London
    Hei, jeg hadde TT-PSU på min P3, mener at av/på knappen på spilleren skal stå på av, tror PSU bypasset denne funksjonen. Jeg solgte TT-PSU for omlag et år siden for å slanke antall bokser men skal innrømme at den har noe å si for lyden så det blir nok til å kjøpe igjen.

    Mvh. Morten
    Takk Morten! Ser fram til å få i hus. Ser jo at det skrytes mye av den. Og jeg må si jeg gleder meg til å slippe å ta av tallerken for å spille 45 rpm. Har mange singler og en del LP'er på 45 rpm som godt kan bli spilt litt oftere!
    Jeg har TT_PSU med en RP-3. Jeg lar av/på knappen stå hele tiden, fordi den fremdeles er "aktiv" - du kan starte stoppe tallerken via den. Vet ikke on dette er det samme på P3
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei, jeg hadde TT-PSU på min P3, mener at av/på knappen på spilleren skal stå på av, tror PSU bypasset denne funksjonen. Jeg solgte TT-PSU for omlag et år siden for å slanke antall bokser men skal innrømme at den har noe å si for lyden så det blir nok til å kjøpe igjen.

    Mvh. Morten
    Takk Morten! Ser fram til å få i hus. Ser jo at det skrytes mye av den. Og jeg må si jeg gleder meg til å slippe å ta av tallerken for å spille 45 rpm. Har mange singler og en del LP'er på 45 rpm som godt kan bli spilt litt oftere!
    Jeg har TT_PSU med en RP-3. Jeg lar av/på knappen stå hele tiden, fordi den fremdeles er "aktiv" - du kan starte stoppe tallerken via den. Vet ikke on dette er det samme på P3
    Hei, da kan du la Psuen stå på hele tiden og betjene spilleren med den originale knappen? Det åpner mulighet for å "gjemme bort" psuen, det har jeg faktisk ikke tenkt på før. Hos meg har det vært slik at jeg liker å gi tallerkenen en dytt med den ene hånda mens jeg slår på psuen med den andre men det betinger at de har vært plassert rimelig nær hverandre.
    Morten
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Scaniagutten: Satte opp her nå og, ja, jeg må slå av og på tallerken med av/på-knappen på selve spilleren. Altså: NEO er slått på og lyser rødt eller grønt avhengig av hastighet.

    Tok en første sjekk på hastighet med RPM-appen til Iphone (som Rega selv anbefaler hvis man bruker app):

    33 1/3: 33.32
    45: 45.00

    Lyttesjekk senere når kona ikke jobber i stua!
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Hva anbefaler Rega selv?
    Vel, i manualen står det at man skal slå på "mains power" og så "power" på Neo. Litt uklart for meg, synes manualen er ganske sparsommelig, men "mains power" er vel bryteren på spilleren da.

    (Helt flaut hvor lite jeg kan om disse tingene, faren min er elektriker og greier)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn