Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Denne var svært tett på produksjonsmodellen. Noen små detaljer som gjenstod, som feks bakplaten.

    Lydmessig fikk jeg bare hørt den i ukjent oppsett, men det låt svært overbevisende, og fristet til mer.


    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
     
    Sist redigert:

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Jeg vurderer å oppgradere fra Brio-r til Elex-r. Det er en brukt på Finn nå på andre eier, men for stiv pris. Vil helst kjøpe brukt/demo hvis jeg kan, så jeg titter videre!
    Ligger en Elicit der også som prismessig er ganske gunstig. Har hatt Elicit 2 ganger:rolleyes:men desverre solgt i de vanlige anfallene av byttesjuke..Det er i hvertfall en svært bra forsterker.
    Mvh. Morten
    Ja, har sett den. Er egentlig mest ute etter en Elex-r litt nede på firesifret, mest pga pengestrøm. Tida får vise!
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ser fram til en grundig redegjørelse omkring helgens inntrykk.
    Jeg har ikke lov å skrive noenting om inntrykk her på forumet, dessverre. Dette da jeg er bransjeaktør (ansatt i soundgarden).

    Men spennende blir det! [emoji4]

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Oooops, neivelda.

    Da får du ta en runde med St. Hansværet for oss, da...:-D
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Hana ML på vei:cool:

    Setter av høsten for å tilpasse den til min kjære P3. I mellomtiden kjører jeg inn den flonkende nye ECP 2-en min. Sammen med en gulle god DV. Hundre timer for innspilling av EC-en, hevder noen. Etter 30 timer låter det svært gromt, så jeg forventer ikke de store endringene de neste 70. Men har heller ikke tid til å kjøre inn to elementer ila sommermåneder med masse midnattsol (håper jeg). Så da lar vi Hana-en ligge, leser mange interessante kritikker, og så setter jeg opp vinteren med masse god, ny lyd;)

    Hører gjerne fra dere som prøver Hana ML på P3, så skal jeg komme med mine kommentarer utover høsten.

    Autumn Leaves:)
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Den er så brilliant stygg-fin at det er bare en fryd :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Harald HM: Du har mye bra i vente der. Spesielt hvis du barre tar tida til hjelp. Det er tross alt det som er det fine med sommeren der oppe. Tida. Og så midnsttssola, da..jeg savner den en hel del..Temperaturen, derimot..det er definitivt varmere innendørs for de av oss som har "ovnen " i orden. Eller hva tror du?
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Til å være bransjeaktør og ikke skulle gi omtale, hevder du deg nå godt, Atle...
    Hvis du mener jeg har gått over streken skal jeg gjerne slette innleggene mine.
    Av og til er man bare en helt alminnelig hifinerd som har lyst å dele litt slik som alle andre. [emoji4]

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Til å være bransjeaktør og ikke skulle gi omtale, hevder du deg nå godt, Atle...
    Hvis du mener jeg har gått over streken skal jeg gjerne slette innleggene mine.
    Av og til er man bare en helt alminnelig hifinerd som har lyst å dele litt slik som alle andre. [emoji4]

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    For all del, Atle, ingen problemer her i gården. Vanskelig balansegang, antar jeg. Men det vurderer du jo selv. Sjøl tar jeg som regel valg basert på mer enn ett innspill. Sånn som reklamen i dag hagler over oss, er vi vel blitt oppfostret til et kritisk blikk, uansett hva det dreier seg om.

    Så bare «Keep up the good work» med å holde oss orientert om hva som måtte røre seg innen hifi-verden. Så skal jeg se gjennom fingrene med at det ikke ble noen oppdatering om været i Sandnes St. hansaften;-) (eller kanskje ikke for sent ennå.)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg syns min RP8 er "tøffest" uten ramme, men det er jo fint å ha valget da. Bakdelen er at man mister lokket. Jeg vurderer å bestille et tilpasset lokk til å sette over spilleren sånn at jeg kan droppe rammen.

    Her er noen bilder. Det er påmontert en Hana SL PU.

    95B73C4B-49BA-4CB8-BDE3-D57CA70190EF.jpg


    F1AA7276-5627-4D8C-B24A-B3F4A969A0CA.jpg


    B0FDF489-9B9D-45A0-BAB5-12C06D0E226F.jpg
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Til å være bransjeaktør og ikke skulle gi omtale, hevder du deg nå godt, Atle...
    Hvis du mener jeg har gått over streken skal jeg gjerne slette innleggene mine.
    Av og til er man bare en helt alminnelig hifinerd som har lyst å dele litt slik som alle andre. [emoji4]

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Bransjeaktører må da få mene akkurat det samme som alle andre om sitt private utstyr?

    Om signaturen er merket med "Bransjeaktør - Jobber for Slik&Sånn", må da det holde i lange baner. ...Sånn at hvis du skryter yhemmet av Burmester i hver eneste post, går det an å legge sammen to og to. ;)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Til å være bransjeaktør og ikke skulle gi omtale, hevder du deg nå godt, Atle...
    Hvis du mener jeg har gått over streken skal jeg gjerne slette innleggene mine.
    Av og til er man bare en helt alminnelig hifinerd som har lyst å dele litt slik som alle andre. [emoji4]

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Bransjeaktører må da få mene akkurat det samme som alle andre om sitt private utstyr?
    Nei, jeg har blitt forklart i svært klare ordelag (og henvist til reglene) at jeg ikke har lov til dette, dessverre.
    Men, det var kjipt å pakke ned i morres, såpass kan jeg vel si. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Til å være bransjeaktør og ikke skulle gi omtale, hevder du deg nå godt, Atle...
    Hvis du mener jeg har gått over streken skal jeg gjerne slette innleggene mine.
    Av og til er man bare en helt alminnelig hifinerd som har lyst å dele litt slik som alle andre. [emoji4]

    Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
    Bransjeaktører må da få mene akkurat det samme som alle andre om sitt private utstyr?
    Nei, jeg har blitt forklart i svært klare ordelag (og henvist til reglene) at jeg ikke har lov til dette, dessverre.
    Men, det var kjipt å pakke ned i morres, såpass kan jeg vel si. :)
    Virkelig?

    Det høres ganske tullete ut. Hvilken regel sier noe om dette? Var dette fra en admin/mod?
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Fra reglene her på sentralen:

    Det ble behørlig trukket fram av en bruker her da jeg kommenterte egen erfaring med en kabel vi selger.

    Særregler for folk tilknyttet bransjen:

    9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.

    10) Det er heller ikke tillatt for folk med tilknytning til bransjen å starte diskusjoner som dreier seg om egne produkter, men du har lov til å svare på direkte spørsmål fra private brukere angående pris, teknisk oppbygging og produktets tilgjengelighet på markedet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fra reglene her på sentralen:

    Det ble behørlig trukket fram av en bruker her da jeg kommenterte egen erfaring med en kabel vi selger.

    Særregler for folk tilknyttet bransjen:

    9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.

    10) Det er heller ikke tillatt for folk med tilknytning til bransjen å starte diskusjoner som dreier seg om egne produkter, men du har lov til å svare på direkte spørsmål fra private brukere angående pris, teknisk oppbygging og produktets tilgjengelighet på markedet.
    Det er jo helt åpenbart at du har lov til å diskutere på lik linje med alle andre, men ikke markedsføre produktene arbeidsgiveren selger utover dette. Regel 10 må jo tolkes som at "egne produkter" betyr produkter til salgs hos arbeidsgiveren. Ikke komponenter du eier privat, men selv da har du jo lov å snakke om dem.

    Drit i det, og kjør på. Alle skjønner hvor grensen går.

    Jeg vet ikke hvirdan denne kabelkommentaren artet seg, men det betyr jo uansett ikke at du ikke kan snakke om anlegget ditt. Hvis du skrev "Jeg lånte med meg en Nordost Odin hjem, og anlegget har aldri spilt bedre. Definitivt verdt 180.000!!!!", skjønner jeg at det er over streken, men som sagt: regelen er jo der for å stoppe aktiv markedsføring, ikke diskusjon om egne komponenter hjemme i stua. Bare du opplyser om at du selger hifi, må folk kunne bruke et snev av kritisk sans selv når de leser innlegg om disse komponentene. Kjør på.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fra reglene her på sentralen:

    Det ble behørlig trukket fram av en bruker her da jeg kommenterte egen erfaring med en kabel vi selger.

    Særregler for folk tilknyttet bransjen:

    9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.

    10) Det er heller ikke tillatt for folk med tilknytning til bransjen å starte diskusjoner som dreier seg om egne produkter, men du har lov til å svare på direkte spørsmål fra private brukere angående pris, teknisk oppbygging og produktets tilgjengelighet på markedet.

    Det kan jo väre bare meg, men ser ikke noe sted att du har gjort andre oppmerksom i profilen/signaturen din på att du er tilknyttet bransjen, ett lite notat der om anknytningen löser nok mye...ifht hvordan man leser erfaringene dine, de personlige om eget utstyr er selvsagt like interessante som andres og noe du burde poste...

    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Meningen er vel å holde et litt strengt skille mellom denne avd for amatører og den andre for både amatører og bransjefolk, for ikke å få en salig blanding.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Meningen er vel å holde et litt strengt skille mellom denne avd for amatører og den andre for både amatører og bransjefolk, for ikke å få en salig blanding.
    Ja, men om man er ansatt i en butikk som selger hifi, må man vel få delta i forumet som privatperson likevel?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Ikke uenig, men man bør jo da være ekstra forsiktig. Kunne jo vært fint å høre hva Høvdingen sier.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig avveining, en diskusjon mellom «frie amatører» og bransjeaktører som skal holde seg innenfor reglementet, sikkert det.

    Men tilbake til SAKEN:

    Regas venner.

    Hana ML er hentet på Posten. Og skaper selvsagt yr eierglede, bare ved sin blotte tilstedeværelse:cool:

    På den annen side, samtidig som innspilling av ECP 2-en skrider fram mot 50 timer, merker jeg stadig større glede av DV-en.

    Å bytte over til Hana vil nok være med delt glede. Drøyer nok i det lengste, selv om jeg gleder meg voldsomt. Får kose meg med noen gode kritikker straks de måtte komme opp:

    Nyttige og interessante kommentarer fra medborgere her på forumet:)

    Herved oppfordring sendt.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Sikkert lurt å bli godt kjent med utstyret ditt før du bytter om. Jeg har det med å bytte alt mulig når lysta slår til. Derfor får jeg alltid problemer med å peka på akkurat hva som ble bedre/verre/annerledes.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Counterweight fra Groovetracer er montert på RP6.
    Intrykket er at det klart har en effekt. Renere og mere tight bass, opplever et roligere, litt mere behagelig + stramt lydbilde. Hmm var skeptisk til om bytte av motvektslodd i det hele tatt kunne gjøre noe med lyden men dette synes jeg var verdt pengene. Kjempefornøyd med anlegget og dette var prikken over i'en:)
     
    Sist redigert:

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som vet hvor mye man må løfte Regarmen ? Jeg har en Ortofon Cadenza Bronze.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    PederP: Det er en grunn til at RB300 er en Rega;) Og den plata der er heller ikke verst. God helg!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du verden hvor deilig å pakke opp og installere en P6, det spiller kult rett ut av boxen, hva har man da ikke i vente etter noen timer :D

    P6/Exact & Fono MM

    IMG_5135 (1).jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Monterte en 2mm spacer på RP6 når jeg satte på DV20x2L. Fikk beskjed om at 4mm var ideelt og etter jeg fikk Groovetracer counterweight ble det mer plass under lokket og en 2mm spacer til er nå satt på.
    Hva gjør 4mm vs. 2mm bortsett fra å heve armen?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Zack: For det første sikrer du stylus mot skader. Dessuten gir du en margin som kompenserer for variasjonen i platetykkelse. OG: Pickupen kan justeres HELT riktig, slik at resultatet blir best mulig. Armen er rett og slett tilpasset HELE pickupkonstellasjonen og alle dens parametre.Da ikke alle pickuper er like, er det nødvendig å kunne tilpasse til hver enkelt av dem. Noen skal ha 2mm heving på en Rega, andre både 4mm og 6mm. Regas egne- som decket tross alt er fabrikktilpassa til- trenger ingen heving.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn