Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Zack: For det første sikrer du stylus mot skader. Dessuten gir du en margin som kompenserer for variasjonen i platetykkelse. OG: Pickupen kan justeres HELT riktig, slik at resultatet blir best mulig. Armen er rett og slett tilpasset HELE pickupkonstellasjonen og alle dens parametre.Da ikke alle pickuper er like, er det nødvendig å kunne tilpasse til hver enkelt av dem. Noen skal ha 2mm heving på en Rega, andre både 4mm og 6mm. Regas egne- som decket tross alt er fabrikktilpassa til- trenger ingen heving.
    Ok takk for svar.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Zack: Helt OK!
    Hiawata: Du vet hvorfor Roy legger armene såpass lavt?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.709
    Sted
    London
    Dette er sagt å være offisielle bilder...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Midt oppe i alle disse fine bildene av (for meg) kjempedyre platespillere, så har jeg gått hen og bestilt en Rega Elex-R som var på demosalg hos en stor norsk internettbutikk. Vanligvis skyr jeg dem litt, liker best å handle i butikk, men tilbudet var bra (tror jeg!) og den kan hentes på Posten i kveld. Samtidig sender jeg min gode venn Rega Brio-R videre til en eldre herremann i Trondheim. Spent på hva Elex-R kan by på i mitt relativt beskjedne mid-fi-anlegg... Eller lo-fi, take your pick :)
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.258
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Midt oppe i alle disse fine bildene av (for meg) kjempedyre platespillere, så har jeg gått hen og bestilt en Rega Elex-R som var på demosalg hos en stor norsk internettbutikk. Vanligvis skyr jeg dem litt, liker best å handle i butikk, men tilbudet var bra (tror jeg!) og den kan hentes på Posten i kveld. Samtidig sender jeg min gode venn Rega Brio-R videre til en eldre herremann i Trondheim. Spent på hva Elex-R kan by på i mitt relativt beskjedne mid-fi-anlegg... Eller lo-fi, take your pick :)
    Hvor handlet du? Hva betalte du?
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Midt oppe i alle disse fine bildene av (for meg) kjempedyre platespillere, så har jeg gått hen og bestilt en Rega Elex-R som var på demosalg hos en stor norsk internettbutikk. Vanligvis skyr jeg dem litt, liker best å handle i butikk, men tilbudet var bra (tror jeg!) og den kan hentes på Posten i kveld. Samtidig sender jeg min gode venn Rega Brio-R videre til en eldre herremann i Trondheim. Spent på hva Elex-R kan by på i mitt relativt beskjedne mid-fi-anlegg... Eller lo-fi, take your pick :)
    Hvor handlet du? Hva betalte du?
    Sjekk PM :)
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Ny forsterker i hus (Elex-R), men nesten ikke tid eller mulighet til finlytting før godt ut i neste uke. Hvordan skal man holde ut noe sånt :)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Hvis P10 er ENDA bedre enn P8 må dette være noe av det råeste som finnes? Har hørt mye på P8 i det siste, og flere ihuga digitalfolk har måttet tenke seg om etter en demolytt....

    Huffda....
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Er litt int i Apheta 3. Hvis den er bedre enn 2, så må den jo være veldig god. Hva har de forbedret og hvor mye koster den nå? I løssalg.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Elex-R’en har tatt sjefsplassen!

    Litt lytting her og der bekrefter at den er et greit steg opp fra Brio-R. Og jeg leser på Internett at det er noen timer innspilling som skal til før den slipper seg helt løs.

    PS: er klar over at plasseringen av komponenter her sikkert bryter alle mulige audiofile stilregler, men dette er et kompromiss med plass og familien som også bor i huset...

    C823342A-B4EF-4EBA-9554-899524C50047.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Espendo: Så du endte med Elexen? Grattis!! Har du solgt Brio? Var ikke klar over at vinylsamlingen din er så ekstensiv- der har anlegget nok å jobbe med:rolleyes:
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Endte med Elex, ja. Brio'en solgt til en eldre herremann i Trøndelag.

    Samlingen er enda litt større faktisk, så det er litt å lytte på, ja!
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Hei Regavenner
    Hvordan står en P7 seg i dag? Tenkte i forhold til mye av det nye som er kommet de siste årene.
    Mvh
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Er det noen konsensus om hvilken RIAA som får mest mulig ut av Elys 2 på en RP3?
    Halter nå avgårde med en NAD PP2 men tenker det må være noe bedre.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Tviler på at det er konsensus, men det meste er bedre enn NAD PP2 (har selv hatt en lignende). Regas egen Fono spiller jo fint sammen med Elys 2.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei Regavenner
    Hvordan står en P7 seg i dag? Tenkte i forhold til mye av det nye som er kommet de siste årene.
    Mvh
    To drivbelter, metall subplatter, keramisk tallerken.
    Kan jo hende den nye P6 er nært, men tviler.
    Tror den står seg veldig godt kontra dagens modeller.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Hei Regavenner
    Hvordan står en P7 seg i dag? Tenkte i forhold til mye av det nye som er kommet de siste årene.
    Mvh
    To drivbelter, metall subplatter, keramisk tallerken.
    Kan jo hende den nye P6 er nært, men tviler.
    Tror den står seg veldig godt kontra dagens modeller.

    Takker, fint å høre. En slik er på vei til meg nå. Måtte ha en spiller med lokk grunnet unger og P7 har alltid pirret grunnet et utseende jeg liker.
    Mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ELJ: Den holder mål i masevis. Keramisk talllerken løfter presisjonen en hel del, så gi den bare Whitebelt, ei lita heving og en god Ortofon, du..Mer trengs ikke. RIAA? Rega Aria!

    El Mariachi: Det gjør du veldig enkelt: FONO MM:rolleyes: Ikke for dyr, matcha til Elys 2. Og det HELT uten å fokusere på svakheter.

    Espendo: Da skjønner du hvorfor forsterkerens samspill med høyttaleren og kildene, samt dens størrelse er så viktig.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Er det noen vesentlig forskjell på de forskjellige utgavene av den?

    Fono, mk2 og mk3?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    El Mariachi: Om jeg husker: Kun en liten layout- /kondensatorendring, samt kabinettet på siste , helsvarte versjon. Ellers er 2000-utgaven og de nyere svarte like gode. Det er mao lite i veien for å bruke Fono 2000- altså den med samme formspråk som sistegenerasjon Jupiter CD, anno mid 2000s:cool: Fortsatt en av de mest informative RIAAene du får kjøpt. Jeg har selv Fono MC av den årsklassen. Og eide før det MMen i flere år. Disse to gjør så mye riktig med vinylen at det nær sagt blir et uaktuelt, retorisk spørsmål om hvorvidt du trenger noe mer enn Fono dersom du har riktig pickup på Regaen din...Ganske enkelt musikalske atombomber:cool: Drøy påstand? Prøv selv. Koster ny tilsvarende et par virkelig gode ølkasser...og gir årevis med musikalsk gåsehud. Altså langt mer helsebringende enn første alternativ.
     
    Sist redigert:

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    727
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    PS: er klar over at plasseringen av komponenter her sikkert bryter alle mulige audiofile stilregler, men dette er et kompromiss med plass og familien som også bor i huset.
    Function trumfer beauty any day! Riktig så trivelig oppsett og takk for at du deler slike bilder med resten av oss.

    -BB-
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Er det noen konsensus om hvilken RIAA som får mest mulig ut av Elys 2 på en RP3?
    Halter nå avgårde med en NAD PP2 men tenker det må være noe bedre.
    Hadde håpet på litt mer respons da..........................
    Jeg spiller med innebygget RIAA i Elex-R, så kan dessverre ikke hjelpe. Men: har en kamerat med nye Fono MM og Exact og han er superfornøyd. Tror ikke du går feil i det hele tatt med Fono MM.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Er det noen konsensus om hvilken RIAA som får mest mulig ut av Elys 2 på en RP3?
    Halter nå avgårde med en NAD PP2 men tenker det må være noe bedre.
    Hadde håpet på litt mer respons da..........................

    Om det er den som får ”mest” ut av Ely´s skal väre usagt, men jeg gikk fra en relativt kostbar rigg av annet merke til P3/Elys 2 m/Fono MK3 og det var både boogiefaktor og kult å spille vinyl igjen, absolutt gode parhester, jeg valgte samme Fono MM MK3 til min P6 & Exact i sommer, tror ikke du går mye feil...

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn