Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.703
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Interessant opplysning.
    :rolleyes::rolleyes::cool::cool::confused::confused:
    ..som om hastigheten på tallerkenen var vesentlig for rega :cool:
    Hastighetsavvik vil jo ha en effekt på lyden i en eller annen grad.
    Jepp, det kan jo hende de 0,7% gjør det nærmest umulig å høre på musikk. 1,6 sekunder tregere på en fireminutters låt.
    Jeg tror ikke jeg hadde hørt det, men det er jo mer gyldne ører der ute enn mine. ;)
    Min spiller gikk også ned i fart da jeg byttet til nye hvite strikk. Reduksjon var fra 33,1 til 33 (hvis jeg skal stole på mobilen). Har ikke gyldne nok ører til at dette betyr noe for meg. Mer viktig at tallerkenen roterer jevnt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    Interessant opplysning.
    :rolleyes::rolleyes::cool::cool::confused::confused:
    ..som om hastigheten på tallerkenen var vesentlig for rega :cool:
    Hastighetsavvik vil jo ha en effekt på lyden i en eller annen grad.
    Jepp, det kan jo hende de 0,7% gjør det nærmest umulig å høre på musikk. 1,6 sekunder tregere på en fireminutters låt.
    Jeg tror ikke jeg hadde hørt det, men det er jo mer gyldne ører der ute enn mine. ;)
    Hehe, musikk handler jo om tid.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Interessant opplysning.
    :rolleyes::rolleyes::cool::cool::confused::confused:
    ..som om hastigheten på tallerkenen var vesentlig for rega :cool:
    Hastighetsavvik vil jo ha en effekt på lyden i en eller annen grad.
    Jepp, det kan jo hende de 0,7% gjør det nærmest umulig å høre på musikk. 1,6 sekunder tregere på en fireminutters låt.
    Jeg tror ikke jeg hadde hørt det, men det er jo mer gyldne ører der ute enn mine. ;)
    Tipper poenget til Handsoer er at Rega har, i alle fall hadde de det tidligere, et litt avslappet forhold til korrekt hastighet
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Danelectro: Alle produsenter har en viss feilmargin. Poenget med Rega er totalresultatet. Hva du faktisk får for de penga du gjør deg av med. Og hvordan disse spillerne- selv når de kommer rett ut av boksen- går direkte til musikkens hjerte og sjel. Grunnet fullstendig logisk konstruksjon og materialbruk. Men hele tida basert på LYTTING- det å finne musikken med de viktigste redskapene en musikkelsker har: Øra sine!

    Du burde forresten være en av dem som henter inn en Intro fra SG denne uka. Selger du originalen din koster den deg 1000 kr..
     
    Sist redigert:

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Danelectro: Alle produsenter har en viss feilmargin. Poenget med Rega er totalresultatet. Hva du faktisk får for de penga du gjør deg av med. Og hvordan disse spillerne- selv når de kommer rett ut av boksen- går direkte til musikkens hjerte og sjel. Grunnet fullstendig logisk konstruksjon og materialbruk. Men hele tida basert på LYTTING- det å finne musikken med de viktigste redskapene en musikkelsker har: Øra sine!

    Du burde forresten være en av dem som henter inn en Intro fra SG denne uka. Selger du originalen din koster den deg 1000 kr..
    Ehh? Du menr jeg skal selge min Planar 3 for tusen kroner og kjøpe meg en Planar Intro i stedet? Trokke det.

    Greit at alle produsenter har en viss feilmargin, men det er en kjent sak at denne er/var litt større for Rega enn for andre. Det er som sagt mulig de har blitt flinkere på det, men det gamle gikk gjerne litt fort (for ekstra "PRAT"?)

    Jeg har absolutt ikke noe i mot Rega, så det er ikke min mening å rakke ned på merket i en vennetråd. Jeg bare påpeker et velkjent faktum.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Danelectro: Alle produsenter har en viss feilmargin. Poenget med Rega er totalresultatet. Hva du faktisk får for de penga du gjør deg av med. Og hvordan disse spillerne- selv når de kommer rett ut av boksen- går direkte til musikkens hjerte og sjel. Grunnet fullstendig logisk konstruksjon og materialbruk. Men hele tida basert på LYTTING- det å finne musikken med de viktigste redskapene en musikkelsker har: Øra sine!

    Du burde forresten være en av dem som henter inn en Intro fra SG denne uka. Selger du originalen din koster den deg 1000 kr..



    Ehh? Du menr jeg skal selge min Planar 3 for tusen kroner og kjøpe meg en Planar Intro i stedet? Trokke det.

    Greit at alle produsenter har en viss feilmargin, men det er en kjent sak at denne er/var litt større for Rega enn for andre. Det er som sagt mulig de har blitt flinkere på det, men det gamle gikk gjerne litt fort (for ekstra "PRAT"?)

    Jeg har absolutt ikke noe i mot Rega, så det er ikke min mening å rakke ned på merket i en vennetråd. Jeg bare påpeker et velkjent faktum.

    Ja, det er mye "gode" råd å få.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Danelectro: La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du har en 1989 Planar 3? Og ønsker visst ikke å redde den med det mest logiske trekk?... Altså kan det definitivt lønne seg å se på en ny Rega da, ja. Kanskje ikke Intro, men en Planar 2 2016, for eksempel, tar en 1989 Planar til frolost. Det har skjedd noe i platespillerverdenen på 30 år, altså..
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Armene er blitt en del bedre, og de nye 24V motorene har fått bedre strømforsyning ellers er det vel ikke akkurat rakettforskning.
    Jeg er vel en av de få som syntes de gamle motorene låter bedre enn de nye 24V variantene. (Men de er også avhengig av en skikkelig strømforsyning da).
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Danelectro: La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du har en 1989 Planar 3? Og ønsker visst ikke å redde den med det mest logiske trekk?... Altså kan det definitivt lønne seg å se på en ny Rega da, ja. Kanskje ikke Intro, men en Planar 2 2016, for eksempel, tar en 1989 Planar til frolost. Det har skjedd noe i platespillerverdenen på 30 år, altså..
    I følge deg tror jeg det mest logiske trekket var å bytte min ganske nye svarte reim med en ny hvit reim (i følge deg vil det gi vesentlig bedre lyd). Beklager, men i mitt hode er ikke det veldig logisk. Kan du i det miste fortelle meg hvorfor det blir så veldig mye bedre med en annen type reim?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Danelectro: La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du har en 1989 Planar 3? Og ønsker visst ikke å redde den med det mest logiske trekk?... Altså kan det definitivt lønne seg å se på en ny Rega da, ja. Kanskje ikke Intro, men en Planar 2 2016, for eksempel, tar en 1989 Planar til frolost. Det har skjedd noe i platespillerverdenen på 30 år, altså..
    I følge deg tror jeg det mest logiske trekket var å bytte min ganske nye svarte reim med en ny hvit reim (i følge deg vil det gi vesentlig bedre lyd). Beklager, men i mitt hode er ikke det veldig logisk. Kan du i det miste fortelle meg hvorfor det blir så veldig mye bedre med en annen type reim?
    Nei det er like ulogisk som å bytte til bedre dekk på bil og tro at det blir bedre veigrep.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig å diskutere gode (eller dårlige) musikkopplevelser over internettet, tror jeg. Satt vi oss til bordet, sammen, med hver vår vinylrigg tror jeg vi alle hadde blitt rimelig enige. Kanskje.

    Går ut i fra at de fleste av oss i denne tråden er rimelig glad i Rega. Ut over det, kan det meste diskuteres.

    Selv har jeg respekt for de som ønsker å bringe musikkgleden opp på et vitenskapelig nivå. Bl a gjennom målinger av ulike parametere, som er lett målbare.

    For min del elsker jeg god musikk og låter det bra, er det jo ennå bedre.

    Men det er likevel sider ved musikken jeg ikke uten videre kan forklare med faktiske, målbare fakta.

    Det bare er sånn. Og mye liker jeg.

    Så om tallerkenen går med 33 og 1/3 runde i minuttet eller noe annen hastighet, +/-, ja så vet jeg det rett og slett ikke. Men jeg liker fortsatt musikken jeg får ut av «maskinen» min.

    Men for all del, de som liker nøyaktighet og presisjon; det er jo bare sånn verden går videre.

    Bottom line: tror det er plass for oss alle i arken;)

    Skål!
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Danelectro: La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du har en 1989 Planar 3? Og ønsker visst ikke å redde den med det mest logiske trekk?... Altså kan det definitivt lønne seg å se på en ny Rega da, ja. Kanskje ikke Intro, men en Planar 2 2016, for eksempel, tar en 1989 Planar til frolost. Det har skjedd noe i platespillerverdenen på 30 år, altså..
    I følge deg tror jeg det mest logiske trekket var å bytte min ganske nye svarte reim med en ny hvit reim (i følge deg vil det gi vesentlig bedre lyd). Beklager, men i mitt hode er ikke det veldig logisk. Kan du i det miste fortelle meg hvorfor det blir så veldig mye bedre med en annen type reim?
    Nei det er like ulogisk som å bytte til bedre dekk på bil og tro at det blir bedre veigrep.
    Aha, nå skjønner jeg. Jeg har aldri tenkt på at å spille plater er omtrent som å kjøre bil. Da regner jeg med at jeg vil få ekstra mye ut av den hvite reima når jeg spiller singler (kjører fort)
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Danelectro: La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du har en 1989 Planar 3? Og ønsker visst ikke å redde den med det mest logiske trekk?... Altså kan det definitivt lønne seg å se på en ny Rega da, ja. Kanskje ikke Intro, men en Planar 2 2016, for eksempel, tar en 1989 Planar til frolost. Det har skjedd noe i platespillerverdenen på 30 år, altså..
    I følge deg tror jeg det mest logiske trekket var å bytte min ganske nye svarte reim med en ny hvit reim (i følge deg vil det gi vesentlig bedre lyd). Beklager, men i mitt hode er ikke det veldig logisk. Kan du i det miste fortelle meg hvorfor det blir så veldig mye bedre med en annen type reim?
    Nei det er like ulogisk som å bytte til bedre dekk på bil og tro at det blir bedre veigrep.
    Aha, nå skjønner jeg. Jeg har aldri tenkt på at å spille plater er omtrent som å kjøre bil. Da regner jeg med at jeg vil få ekstra mye ut av den hvite reima når jeg spiller singler (kjører fort)
    Jeg vet svært lite om platespillere, men etter å ha lyttet til folk her inne som har greie på platespillere og da spesielt Rega har jeg nå fått ganske så bra lyd i min Rega:cool:
    Fra standard Planar 3 (Nyeste modell) til TT PSU, Whitebelt og Exact.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Danelectro: La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du har en 1989 Planar 3? Og ønsker visst ikke å redde den med det mest logiske trekk?... Altså kan det definitivt lønne seg å se på en ny Rega da, ja. Kanskje ikke Intro, men en Planar 2 2016, for eksempel, tar en 1989 Planar til frolost. Det har skjedd noe i platespillerverdenen på 30 år, altså..
    I følge deg tror jeg det mest logiske trekket var å bytte min ganske nye svarte reim med en ny hvit reim (i følge deg vil det gi vesentlig bedre lyd). Beklager, men i mitt hode er ikke det veldig logisk. Kan du i det miste fortelle meg hvorfor det blir så veldig mye bedre med en annen type reim?
    Nei det er like ulogisk som å bytte til bedre dekk på bil og tro at det blir bedre veigrep.
    Det siste er vel en sannhet med modifikasjoner, men bilen vil nok ikke gå nevneverdig fortere ved dekkskifte.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Nei det er like ulogisk som å bytte til bedre dekk på bil og tro at det blir bedre veigrep.
    Aha, nå skjønner jeg. Jeg har aldri tenkt på at å spille plater er omtrent som å kjøre bil. Da regner jeg med at jeg vil få ekstra mye ut av den hvite reima når jeg spiller singler (kjører fort)
    Jeg vet svært lite om platespillere, men etter å ha lyttet til folk her inne som har greie på platespillere og da spesielt Rega har jeg nå fått ganske så bra lyd i min Rega:cool:
    Fra standard Planar 3 (Nyeste modell) til TT PSU, Whitebelt og Exact.
    Godt å høre at du er fornøyd med lyden. Analogien din derimot kan du ikke være like fornøyd med, den var nemlig ganske dårlig :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    EIA: Det kommer an på hvilke dekk du har...Vinterdekk funker ikke på sommer´n. og omvendt. Men gummien skal være i topp stand- på både bil og reimdreven spiller.

    Hvis reima di er original og omtrent ny, DE, så holder den, uansett sammensetning . Men det å vurdere full nyoppbygning av eldre Planar- som jeg trodde du ønska istedet- kan fort bli såpass dyrt at du ikke vinner noe på det kontra en maskin som den Espendo har, for eksempel. Da er litt av LPens magi borte før du får begynt.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Danelectro: La meg se om jeg har forstått deg riktig: Du har en 1989 Planar 3? Og ønsker visst ikke å redde den med det mest logiske trekk?... Altså kan det definitivt lønne seg å se på en ny Rega da, ja. Kanskje ikke Intro, men en Planar 2 2016, for eksempel, tar en 1989 Planar til frolost. Det har skjedd noe i platespillerverdenen på 30 år, altså..
    I følge deg tror jeg det mest logiske trekket var å bytte min ganske nye svarte reim med en ny hvit reim (i følge deg vil det gi vesentlig bedre lyd). Beklager, men i mitt hode er ikke det veldig logisk. Kan du i det miste fortelle meg hvorfor det blir så veldig mye bedre med en annen type reim?
    Nei det er like ulogisk som å bytte til bedre dekk på bil og tro at det blir bedre veigrep.
    Aha, nå skjønner jeg. Jeg har aldri tenkt på at å spille plater er omtrent som å kjøre bil. Da regner jeg med at jeg vil få ekstra mye ut av den hvite reima når jeg spiller singler (kjører fort)
    Det var ordlyden i innlegget ditt jeg prøvde og etterligne, og ikke som du trodde en direkte sammenligning mellom bil og platespiller.
    Lo godt da jeg leste svaret ditt.
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    402
    Rega RP6 med RB303 - Hvilke MC Pickups takler armen?

    Jeg er forsåvidt fornøyd med min MM Nagaoka mp-200, men det skulle være interessant å høre hva slags MC-varianter som kan benyttes med hell på RB-303. Kjør debatt.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Kjenner ikke armen din. Sjøl er jeg på ingen måte noen ekspert, men jeg tror armen på P3-en min heter RB 330. Den tåler veldig greit en Hana ML og den vil jeg anbefale på det sterkeste. DV-en nevnt tidligere i tråden er også en flott greie. Jeg levde med den i tre år. Kan ikke si noe negativt om den. Men jeg foretrekker Hana-en.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Morten S: Det er egentlig svært få pickups den armen ikke kan brukes med. Som alle RB3xx, er denne armen relativt stiv. Men ikke blant de tyngste. Bruk specs godt, så finner du ut av det...Rega har et godt utvalg counterweights også. Som et eksempel: Det bør være svært lett å finne en passende MC hos merker som Audio Technica og Ortofon. Om jeg ikke tar helt feil i specs derpå, er tilogmed AT ART9 passende der. Samt van den Hul DDT2. Og de to sistnevnte her fisker opp ALT som måtte befinne seg i rillene på en LP. DDT2 er så langt unna et insektmiddel som det er mulig å komme..Absolutt deilig, den..
     
    Sist redigert:

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Denne kombination bør fungere ganske så bra!

    Eg har haft en RB300 med Dynavector DV20X2L monteret med stor spilleglæde som resultat!

    // Chris


    Jeg er forsåvidt fornøyd med min MM Nagaoka mp-200, men det skulle være interessant å høre hva slags MC-varianter som kan benyttes med hell på RB-303. Kjør debatt.
    Jeg er veldig fornøyd med Dynavector DV20x2L.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Denne kombination bør fungere ganske så bra!

    Eg har haft en RB300 med Dynavector DV20X2L monteret med stor spilleglæde som resultat!

    // Chris


    Jeg er forsåvidt fornøyd med min MM Nagaoka mp-200, men det skulle være interessant å høre hva slags MC-varianter som kan benyttes med hell på RB-303. Kjør debatt.
    Jeg er veldig fornøyd med Dynavector DV20x2L.
    Ja og selvom den kun har rundt 60 timer og er en god del fra å være innspilt er jeg rigtig glad for denne kombination.

    Og bedre skal det bli;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.703
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    God helg motoren.
    Var heldig og fikk kjøpe en (new) Planar 3 tallerken.
    Synes den er mye finere enn den flaskegrønne originalen.
     

    Kentimeter

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2020
    Innlegg
    11
    Antall liker
    4
    Har en NAD533 (som tilsvarer eldre planar2) som driver å svikter meg, dårlig kontakt i kabler etc, så jeg har forhørt meg rundt hos forhandlere om oppgradering.

    Jeg lander på at jeg handler meg en ny Rega Planar 3 med RB330 og elys 2 PU. Har tilgang til en spiller i dag til 6000,- .

    Noen som har noen formening om dette er en god pris? Hva kan jeg forvente av prisfall de neste årene? Hva ville vært den neste framtidige logiske oppgraderingen av denne?
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Tja.. De koster jo over 8000kr nye, så det er vel ingen upris hvis den er ny..
    Det er ikke en RP3 da? De ble jo solgt for 5990 med Elys 2 rett før nye Planar 3 ble lansert..

    M
     

    Kentimeter

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2020
    Innlegg
    11
    Antall liker
    4
    Rega Planar 3, opprinnelig pris var 8990,- ca.

    Er det noen brukte alternativer som kan levere bedre lyd enn denne til den prisen btw? :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.703
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rega Planar 3, opprinnelig pris var 8990,- ca.

    Er det noen brukte alternativer som kan levere bedre lyd enn denne til den prisen btw? :)
    Ja, det er det. Trur eg.
    F.eks Oppgradert Rega RP40 på finn.
    7000,- med et lass av Groovetracer oppgraderinger.

    Ikke lov å linke direkte her, men søk på teksten så finner du den.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Har en NAD533 (som tilsvarer eldre planar2) som driver å svikter meg, dårlig kontakt i kabler etc, så jeg har forhørt meg rundt hos forhandlere om oppgradering.

    Jeg lander på at jeg handler meg en ny Rega Planar 3 med RB330 og elys 2 PU. Har tilgang til en spiller i dag til 6000,- .

    Noen som har noen formening om dette er en god pris? Hva kan jeg forvente av prisfall de neste årene? Hva ville vært den neste framtidige logiske oppgraderingen av denne?
    Virker som en grei pris det, mye for pengene.

    Logisk oppgradering? De to første oppgraderingene av den spilleren som jeg ville gjort (og har gjort på min RP3) er Neo TSU og Exact.
     

    Kentimeter

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2020
    Innlegg
    11
    Antall liker
    4
    OK, da har jeg bestilt meg en helt ny Planar 3, og er ganske spent på hva jeg har i vente :)

    Tenkte å bruke mest penger på lydkilden, for så å oppgradere signalveien litt senere etter ønske/behov.

    Har dette oppsettet nå: NAD PP2 riaa, Denon PMA 860 (gammel sak) og Dynavoice M65 som har vært gjennom mange flyttelass og ser deretter ut :rolleyes:

    Hvor tenker dere den største svakheten ligger pr nå? Tenker i baner Abrahamsen V2.0 UP som forsterker og kanskje et par gode brukte klipsch gulvhøyttalere med tiden, men kun en ting om gangen i hht. økonomien.
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.782
    Antall liker
    8.745
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    OK, da har jeg bestilt meg en helt ny Planar 3, og er ganske spent på hva jeg har i vente :)

    Tenkte å bruke mest penger på lydkilden, for så å oppgradere signalveien litt senere etter ønske/behov.

    Har dette oppsettet nå: NAD PP2 riaa, Denon PMA 860 (gammel sak) og Dynavoice M65 som har vært gjennom mange flyttelass og ser deretter ut :rolleyes:

    Hvor tenker dere den største svakheten ligger pr nå? Tenker i baner Abrahamsen V2.0 UP som forsterker og kanskje et par gode brukte klipsch gulvhøyttalere med tiden, men kun en ting om gangen i hht. økonomien.
    Jeg tenker riaa'n er flaskehalsen her.
    Jeg oppgraderte i sin tid fra pp2 til pro-ject tubebox, noe som var en massiv forbedring. De gir mye pr krone til mm bruk IMO. Jeg oppgraderte videre når jeg gikk for mc.

    Mvh vipa
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kentimeter: Flaskehals? En PP2 er langtfra like god som Regas egen Fono MM. Men akkurat her kan det nok være like lurt å gå litt hardere til verks ved å ta inn en Elex R til drift av nyere Klipsch monitor. Elexen har samme siaa-kort som Elicit R- en kjempematch til Regas egne spillere- der har du gjort et bra valg:cool: One Stop Shopping er mer enn greit når resultatet blir en såpass rå synergi som Rega har...blant annet med Klipsch. Nyere Klipsch har også gummibelegg i hornet sitt- det myker opp responsen en hel del. og eliminerer det aller meste av de klassiske hornresonnansene det meste av horn tar med til festen. PMA 860 er relativt stor, men det har så definitivt skjedd ting på forsterkerfronten siden den var ny først på nittitallet..Tenk KISS-filosofi, raffiner, krymp størrelsen på høyttalerne. Resultatet er enkelt: MER MUSIKK for de samme penga...Små, nyere Klipscher låter BEINTØFT, de. Spesielt på Rega:rolleyes: Og et lite dryss van den Hulsk tryllestøv i overføringa setter den siste krona på verket..Faktisk tror jeg du ikke rører deg en Kentimeter fra lyttepososjon på flere år med det anlegget i hus..hehe--
     
    Sist redigert:

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Jeg ville vell begynt med å skifte ut riian din der er ikke all verden, har hatt den selv. Rega sin egen Fono MM er en bra sak som også Auditor har foreslått. Når det gjelder ny forsterker så kan det våre lurt å tenke litt over hva slags høyttaler som du skal bruke den til når den tid kommer. Det er ikke alt som spiller like pent sammen med for eksempel klipsch.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn