Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jaybill

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    96
    Antall liker
    173
    Sted
    Øvre Avløs
    Torget vurderinger
    3
    Mye interessant her! Lurer fortsatt på om det er verdi nok i min 1985 ca Planar 3 til å gå for et oppgraderingsløp, med ny motor, sub-platter, PSU, olje (!) etc etc... Regner med at jeg kan selge den til en som har tid og guts til å gå i gang. Vil da ha et budsjett på 10-15 K til en ny spiller uten pick-up. Tar evt med min lite brukte Benz Micro Gold... Hva er fornuftig?
    Jeg har min Planar3 fra 1981 fortsatt i bruk. Ja, den er oppdatert/-gradert gjennom åra. White belt, 24v moter, Tango subplatter, PSU etter at motoren gav seg, mye wowflutter... Bruker nå pu 2m Black på uoriginal arm (SME 3009). Jeg synes oppgraderingene har gitt meg god lyd for lite penger, ift å kjøpe noe som låter «bedre»..., med korkmatte og Michell platestrammer kommer det også mer ut av rillene :)
     
    Sist redigert:

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    334
    Torget vurderinger
    0
    Tydeligvis flere fornuftige tilnærminger! Jeg er låst til MC med min nyervervede Doxa riaa. Ania er muligens litt overkill? Jeg synes at oppgraderinger (=kostnader) bør medføre lydmessige forbedringer, men det er vanskelig å vite om 35 års etterslep kan oppveies med oppgradering av enkeltkomponenter.....
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Godalive: MC? Tipper en Audio Technica av anstendig kaliber- bedre enn en F2- kan fungere bra der. Hvis du får heva armen litt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ikke noe stress med olje. Selv bruker jeg 10W60. Liker at oljen er litt "tykk" for å gi motstand.
    :rolleyes: Du liker - helt uavhengig av hva som er riktig viskositet for en gitt spiller???
    Og for å gi motstand???

    Rega selv, via Mono, har uttalt at det brukes gearolje originalt. Jeg ble litt overrasket over akkurat det.
    Om aftermarketprodusenter/leverandører av spindel/lager anbefaler annen olje, så bør det de anbefaler være retningsgivende for eget valg.

    Men, for all del - bruk gjerne olivenolje for meg - om dere "tror" at det er best.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    :rolleyes: Du liker - helt uavhengig av hva som er riktig viskositet for en gitt spiller???
    Og for å gi motstand???

    Rega selv, via Mono, har uttalt at det brukes gearolje originalt. Jeg ble litt overrasket over akkurat det.
    Om aftermarketprodusenter/leverandører av spindel/lager anbefaler annen olje, så bør det de anbefaler være retningsgivende for eget valg.

    Men, for all del - bruk gjerne olivenolje for meg - om dere "tror" at det er best.
    Det svaret fikk jeg også da jeg sjekket med Mono og at de har sjekket med Rega selv, og fått bilder av hva de bruker. Så jeg vil tillegge Mono høy troverdighet i denne saken :)
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Tangospinner er "installert". Fantastisk kundeservice fra argentineren Gustavo. Hyggelige e-poster og tips. Man blir jo nesten litt forlegen, men bare nesten.

    Har bare lyttet på to platesider og et par sjutommere så langt. Mer lytting må til før jeg uttaler meg om lyd og sånt. Estetisk ser det særdeles bra ut. Med Regas white belt kjører motoren nesten spot on 33.33. Så ting er på stell langs flere parametre.

    Kommer tilbake med noen lydinntrykk etter hvert.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tips til hvordan få av en pulley - som ikke er festet med en umbraco-skrue? (P5)
    (jepp, har søkt på nettveven)
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.104
    Antall liker
    1.825
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    :rolleyes: Du liker - helt uavhengig av hva som er riktig viskositet for en gitt spiller???
    Og for å gi motstand???

    Rega selv, via Mono, har uttalt at det brukes gearolje originalt. Jeg ble litt overrasket over akkurat det.
    Om aftermarketprodusenter/leverandører av spindel/lager anbefaler annen olje, så bør det de anbefaler være retningsgivende for eget valg.

    Men, for all del - bruk gjerne olivenolje for meg - om dere "tror" at det er best.
    Rega holder det med å "fukte" spindelen med olje. Ikke plass til å dryppe/fylle på slik som andre lager(jeg har erfaring med) og derfor mener jeg det ikke er så kritisk med absolutt viskositet bare det oljer slik det skal. Hvis jeg skal være litt off topic så har mine 2 TD124, 2 Garrard 401 og alle mine Lencoer, både med originale og custom lagre gått jevnere og bedre med tykkere olje. I min verden så er det ikke et mål at tallerkenen skal spinne i det uendelige/friksjonsfritt all den tid det sporer en pickup i rillene. Hva skjer når tunge modulasjoner i lp platen plutselig slutter? Da er min erfaring at hvis motoren har litt ekstra motstand fra lager så blir det mindre endring i hastighet. Uansett er dette kanskje bagateller men man rider sin egen hest......
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Javel. Forstår dine resonnement, men må si meg særs uenig i det meste ;) .
    Viskositeten er (sammen med et par andre faktorer) et uttrykk for hvor "tykk" den er. Om oljen er for tykk så er det mao ikke plass til oljefilm mellom lager og spindel hele veien rundt. Oljefilmen lar seg ikke "komprimere" mer enn viskositeten tilsier.
    Litt for tykk olje gir den effekt du tydeligvis er ute etter (motstand slik at tallerken går tregt), og jeg kan ikke forstå at dette på noen måte skal ha en positiv innvirkning. Det kan like gjerne resultere i ujevn gange. Om det hjelper til å få riktig og jevn(ere) gange med tykkere olje, så ligger jo problemet et annet sted enn i oljens viskositet.
    På motsatt side så vil for tynn olje enten renne av/ned og kunne resultere i "slark".
    Eneste motiv jeg ser for å bruke tykkere olje enn anbefalt er dersom lager/spindel-slitasje tilsier at det har blitt større "rom".

    "Målet" er at tallerken skal kunne spinne fritt uten noe form for motstand - utover det friksjonen i oljefilmen (med rett viskositet) i seg selv resulterer i.

    Dette på det generelt grunnlag - og ikke direkte mht Rega.
     
    Sist redigert:

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.104
    Antall liker
    1.825
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    ^ Javel. Forstår dine resonnement, men må si meg særs uenig i det meste ;) .
    Viskositeten er (sammen med et par andre faktorer) et uttrykk for hvor "tykk" den er. Om oljen er for tykk så er det mao ikke plass til oljefilm mellom lager og spindel hele veien rundt. Oljefilmen lar seg ikke "komprimere" mer enn viskositeten tilsier.
    Litt for tykk olje gir den effekt du tydeligvis er ute etter (motstand slik at tallerken går tregt), og jeg kan ikke forstå at dette på noen måte skal ha en positiv innvirkning. Det kan like gjerne resultere i ujevn gange. Om det hjelper til å få riktig og jevn(ere) gange med tykkere olje, så ligger jo problemet et annet sted enn i oljens viskositet.
    På motsatt side så vil for tynn olje enten renne av/ned og kunne resultere i "slark".
    Eneste motiv jeg ser for å bruke tykkere olje enn anbefalt er dersom lager/spindel-slitasje tilsier at det har blitt større "rom".

    "Målet" er at tallerken skal kunne spinne fritt uten noe form for motstand - utover det friksjonen i oljefilmen (med rett viskositet) i seg selv resulterer i.

    Dette på det generelt grunnlag - og ikke direkte mht Rega.
    Jeg har benyttet tykkere olje i lagre som er 100% tight. Ikke for at tallerkenen skal gå "tregt" men for at det skal være en liten motstand i lageret. For meg har det vært å foretrekke. Forskjellen mellom tykkere og tynnere olje i et lager som roterer med så lav hastighet som en platespiller gjør er antagelig veldig liten i en Rega spiller som krever så lite olje. I andre spillere har det nok mer å si. Prøv selv!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Tangospinner: Har nå hatt denne montert noen dager og fått lyttet en del.

    Må si dette var storveis. Synes det løftet spilleren et par hakk til og jeg er kjempefornøyd. Mer av alt, kan vi kanskje si, jeg er ikke så god på å si akkurat hva det går i, men det er mer detaljert og "klart" eller noe slikt. Uansett, her skal det lyttes videre!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Herlig @espendo (y)
    De koster litt kroner disse subplatterne i metall, men jeg mener likevel det er en no-brainer. :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Utrolig fornøyd, både Eliciti-R og Dac spiller musikalsk med et flott driv til pølsepris
     

    Vedlegg

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Sånn! Da er prosjektet hos en god venn nordpå nesten ferdig. Han venter bare inn sin Planar 1. Denne skal jobbe- først- i hans fars system, men seinere blir den nok satt opp med Audiolab 6000A og Elac B6 Mk1...Standard Carbon setup- for a start..Men denne tåler langt bedre pickup- og RIAA-kombinasjoner, som vi alle vet. Men først står det hele i å få liv i endel gammal vinyl.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Ti dager mer med Tangospinner på min RP3 Special edition:

    Hallelujafaktoren øker. Dette er virkelig en superfin oppgradering!

    Alt er litt bedre, men spesielt tror jeg det er fordi er mindre "støy" fra systemet, altså at det blir "mer" lyd ut av rillene og ut i rommet. Plater med mye overflatestøy låter for eksempel ganske mye bedre, vil jeg si. Det er generelt mer detaljer og bassen er mer definert.

    Planen om en Planar 6 er foreløpig lagt godt på is og vel så det.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Fått et par pent brukte Rega R5 i hus etter meget hyggelig Finn-kjøp. Fikk ta med høyttalerne hjem og teste litt før jeg bestemte meg. Det kaller jeg tillit!

    Har hatt lyst til å teste Rega høyttalere en stund. Ikke så lett å få tak i dem ettersom de nesten ikke selges i Norge lenger har jeg inntrykk av. Overrasket over utseende på R5 og kona var positiv også. Må lytte litt mer før jeg konkluderer, men de høres da absolutt veldig fine ut så langt. Jeg har ikke noe hifi-vennlig stue akkurat, så de kunne nok stått med noe mer luft rundt seg, men samtidig funker de greit tett på vegg ettersom bassporten ligger på fronten.
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    334
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har min Planar3 fra 1981 fortsatt i bruk. Ja, den er oppdatert/-gradert gjennom åra. White belt, 24v moter, Tango subplatter, PSU etter at motoren gav seg, mye wowflutter... Bruker nå pu 2m Black på uoriginal arm (SME 3009). Jeg synes oppgraderingene har gitt meg god lyd for lite penger, ift å kjøpe noe som låter «bedre»..., med korkmatte og Michell platestrammer kommer det også mer ut av rillene :)
    Godalive: MC? Tipper en Audio Technica av anstendig kaliber- bedre enn en F2- kan fungere bra der. Hvis du får heva armen litt.
    Jeg kastet inn håndkleet... Solgte spilleren, tross fristelsen til en grundig, møysommelig oppgradering, Solgte også en del oppsamlet stereo og bilstereo, slik at jeg fikk bygd opp kapital nok til en spltter ny Rega Planar 6 med Ania PRO. For meg ble det en solid oppgradering, vel verdt pengene. Ser frem til å gjenoppdage gammel og ny musikk....!
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Ja, dere, det er stille og rolig i Rega-land! Det betyr nok at mange er fornøyde med tingenes tilstand eller kanskje venter med spørsmålene til høsttilbudene ruller inn.

    Uansett, jeg er nå på første uke med et fullt Rega-anlegg etter å ha fått inn gode, gamle Rega R5 på bruktkjøpt (åpenbart!) for noen dager siden.

    Så, hva skal man si? Dette er gøy! Satt her nå og satte på Aaron Lee Tasjans siste plate, som er en litt rocka americana/power pop eller noe i den duren og åtte-åringen satt altså og nikket ivrig med. Det er åpenbart at disse bringer fram "rockefoten", som de fleste trekker fram som en av signaturene ved Regas produkter og høyttalere.

    Før hadde jeg Elac Uni-fi B5 et eller annet "bokhylle"-høyttaler. De var veldig fine de, men etter mye lytting på Rega'ene denne uka er jeg ikke i tvil om at dette også er veldig bra! Det er helt klart mer bass i dem, men ikke for mye, heller en fin bass som gir noe mer tyngde til musikken. Gitarer, vokal og trommer låter fortreffelig, hvilket passer min musikksmak bra, vil jeg si! Det går i gitarpop, powerpop, noe 90-tallsindie og noe americana nå og da.

    Rega'ene er også langt mer lettdrevne, jeg er sjelden over kl 9 på volumkontrollen og de spiller mye bedre på lavere volum, synes jeg.

    Med andre ord: en fornøyd mid-fi Rega-mann her nå :)

    Så er det bare å krysse fingrene for at mitt bruktkjøp av en ti år gammel høyttaler holder en del år. Det er jo virkelig synd at det i grunnen ikke selges Rega-høyttalere i Norge for tiden, for jeg må nok ha Rega neste gang også!

    (Legger ved et bilde for alles glede. Ja, jeg VET at dette ikke er et optimalt hifi-anlegg plasseringsmessig. Men, sånn er det når man ikke har masse plass og ekstra rom i et hus fylt av unger, bikkje og alt mulig annet. De har anelsen mer luft rundt seg nå, men veldig mye tweaking trengs ikke, for det låter absolutt bra!)

    Rega.jpg
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Rega Exact vs Dynavector 10x5 MK II
    Er det noen som har hørt disse to PU´ene opp mot hverandre?
    Hadde en DV10x5s for en del år tilbake og syns å huske den låt bra på rock og pop fra 60 og opp til og med 80-tallet? Byttet pga små nysgjerrige barn knekte nåla...
    Har Exact nå, men vurderer å bytte bare for å bytte. Men er det noen vits? Og er MK II lik eller bedre enn 10x5s?
    Spilles mest americanarock, rock/pop/jazzrock/ fra 70-tallet og lignende (organisk musikk). Spiller jo bra Exacten også, men savner den lille ekstra oppløsningen.

    Skal spilles på følgende utstyr: Spendor A7, Onkyo 9000A, Rega RP3.

    Laget egen tråd for dette. Men kanskje dere Regakjennere vet mere?
     
    Sist redigert:

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Dynavector har jeg ikke prøvd, men Rega Exact var forhåndsmontert på min Rega P6. Den ble nokså raskt bytta ut, for jeg syntes ikke Exact var noe særlig. Du kan lese mer her. Jeg tror nok at du trygt kan gå for Dynavector, det ville iallfall jeg gjort (har lenge hatt lyst til å prøve Dynavector selv).
     
    Sist redigert:

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Hadde Exact på RP6 som jeg heller ikke synes var noe særlig. Byttet til Dynavector 20x2L som jeg er veldig fornøyd med. Ville se etter noe annet enn Exact.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Jeg mener Exact er veldig bra, av enkelte undervurdert, men husker DV10x5 med glede, tror jeg. Vanskelig å si når man ikke har de side ved side. Så om noen vil låne meg ett eks av denne så 😉
    Oppgraderingsspøkelset dukker stadig vekk opp i disse tider.
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    ^ Dynavector har jeg ikke prøvd, men Rega Exact var forhåndsmontert på min Rega P6. Den ble nokså raskt bytta ut, for jeg syntes ikke Exact var noe særlig. Du kan lese mer her. Jeg tror nok at du trygt kan gå for Dynavector, det ville iallfall jeg gjort (har lenge hatt lyst til å prøve Dynavector selv).
    Intr. at 2M Black med lysere signatur og Parasound sine krefter gir mere topp og bunn om jeg forstod deg rett. Tenkte på 2M men leste at den hadde mindre i bunn ifht Exact og det er skummelt.
    Er ikke 2M «designet» til Rega? Leser mye rart på utenlandsk :)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Du er vel egentlig inne på det selv:
    Spiller jo bra Exacten også, men savner den lille ekstra oppløsningen.
    Det var nettopp denne forskjellen som var tydeligst hos meg, der selv den rimelige Ortofon OM 5E spilte med mer oppløsning enn Rega Exact (iallfall opplevdes det sånn). Men det handler vel også om en noe lysere lydsignatur, ja.

    Det kanskje mest overraskende var at det var mer "driv" og engasjement i musikken med den rimelige Ortofon OM 5E enn Exact. Det var rett og slett merkelig, for slik jeg kjenner Rega pleier det være plenty med "driv" og engasjement i musikken (jf. den typiske PRaT - Pace, Rhythm and Timing). Men hos meg ble altså Exact ganske "grå" og kjedelig, og dette var noe jeg la merke til med det samme. Lyttesammenligningen med OM 5E var en klar bekreftelse på mistanken.

    Når det gjelder 2M-serien til Ortofon så er de ulike modellene ganske ulike. Jeg tror ikke 2M-serien er spesielt "designet" til Rega, men Rega og Ortofon sin 2M-serie er en populær kombo. 2M Blue er vel den med den lyseste signaturen, mens 2M Bronze har en mer varm signatur. 2M Black er den mest nøytrale, og til tider synes jeg at det kan bli litt vel mye nøytralitet. Det er derfor jeg har Nagaoka MP-200 på lur.

    Jeg la fort vekk Exact, men det betyr jo slett ikke at du må gjøre det samme. Du skriver jo at du mener Exact er veldig bra, og det viktigste er jo å være fornøyd. Jeg hadde aldri blitt fornøyd med Exact, men vi er jo ulike når det gjelder preferanser.
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    399
    Ja, dere, det er stille og rolig i Rega-land! Det betyr nok at mange er fornøyde med tingenes tilstand eller kanskje venter med spørsmålene til høsttilbudene ruller inn.

    Uansett, jeg er nå på første uke med et fullt Rega-anlegg etter å ha fått inn gode, gamle Rega R5 på bruktkjøpt (åpenbart!) for noen dager siden.

    Så, hva skal man si? Dette er gøy! Satt her nå og satte på Aaron Lee Tasjans siste plate, som er en litt rocka americana/power pop eller noe i den duren og åtte-åringen satt altså og nikket ivrig med. Det er åpenbart at disse bringer fram "rockefoten", som de fleste trekker fram som en av signaturene ved Regas produkter og høyttalere.

    Før hadde jeg Elac Uni-fi B5 et eller annet "bokhylle"-høyttaler. De var veldig fine de, men etter mye lytting på Rega'ene denne uka er jeg ikke i tvil om at dette også er veldig bra! Det er helt klart mer bass i dem, men ikke for mye, heller en fin bass som gir noe mer tyngde til musikken. Gitarer, vokal og trommer låter fortreffelig, hvilket passer min musikksmak bra, vil jeg si! Det går i gitarpop, powerpop, noe 90-tallsindie og noe americana nå og da.

    Rega'ene er også langt mer lettdrevne, jeg er sjelden over kl 9 på volumkontrollen og de spiller mye bedre på lavere volum, synes jeg.

    Med andre ord: en fornøyd mid-fi Rega-mann her nå :)

    Så er det bare å krysse fingrene for at mitt bruktkjøp av en ti år gammel høyttaler holder en del år. Det er jo virkelig synd at det i grunnen ikke selges Rega-høyttalere i Norge for tiden, for jeg må nok ha Rega neste gang også!

    (Legger ved et bilde for alles glede. Ja, jeg VET at dette ikke er et optimalt hifi-anlegg plasseringsmessig. Men, sånn er det når man ikke har masse plass og ekstra rom i et hus fylt av unger, bikkje og alt mulig annet. De har anelsen mer luft rundt seg nå, men veldig mye tweaking trengs ikke, for det låter absolutt bra!)

    Vis vedlegget 671715
    Takk for en god beskrivelse av lyden på talerne. Kos deg med bikkja og barna, mid-fi-rega mann.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Volker Bohlmeiers fra Einstein forstår det som vi andre Rega eiere har forstått forlengst. "A simple turntable which works sometimes really very good. Much better than more sophisticated turntables. I have learned a lot about its simplicity. It is a very simple design but very clever!


    -BB-
     

    Morten S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2015
    Innlegg
    271
    Antall liker
    399
    God ettermiddag. Hvilken umbranøkkel stor trenges for å justere cuing på rb303?
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Rega Neo TT PSU, hot or not?
    Har en Rega RP3 m/24V motor: trenger den en Neo PSU eller klarer man seg godt uten?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Roqer: Hvor gammel da? Gir du den der en Neo..prepare for a sonic shock! Som med din kommende DAC... ;) Kan fort være det lureste du gjør på de neste fem år, det..

    Espendo: Kjempesett!! R5 har svært lite av de klassiske søyleproblemene, så den der kan du kose deg LENGE med..
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Rega Neo TT PSU, hot or not?
    Har en Rega RP3 m/24V motor: trenger den en Neo PSU eller klarer man seg godt uten?
    Jeg har Neo til en RP3 og synes det absolutt var verdt oppgraderingen. (og veldig digg å slippe å ta av tallerken og fikle når man skal spille 45RPM)
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    RP3 siste generasjon. Spiller ikke 45 til vanlig, men blir det riktigere fart på 33 1/3? Min tror jeg går litt fort. Dette varierer vel etter spenningen i veggen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn