Regler/moms for Flyttelass fra utlandet

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
546
Torget vurderinger
1
Vet noen reglene om f.eks sende flyttelass fra utlandet til Norge. Det er jo grenser for hvor mange kilo overvekt man kan ta med på flyet før man må betale 40kr pr kilo for mye.

Hvis man sender fra seg selv til seg selv og inkluderer et papir hvor det står at dette er et flyttelass.(I tilfelle de åpner esken) Vil da tollerne gjøre seg vanskelige i dette tilfellet, og evt kreve 25% moms av verdien?

N

nb

Gjest
Jeg har sendt hjem bagasje via posten når jeg flyttet tilbake til Norge etter utenlandsoppphold, var i alle fall ikke noe problem for mitt vedkommende. Skrev på pakken, som sant var, at det var mine egne brukte greier jeg sendte hjem og det gikk fint.

Send en mail til tollvesenet, de kan jo svare deg på hva reglene faktisk er for dette.

T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg sendte mange pakker hjem til meg selv fra Libanon. Ingen problemer. Man må, hvis jeg ikke tar feil, fylle ut en tolldeklarasjon som klistres på pakkene. Tollvesenet åpner vel pakkene, eller ikke, avhengig av overtidsbudsjettet..

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.964
Har vært helt uproblematisk de gangene jeg har gjort det. Riktignok har jeg alltid kunne vise til også utflyttingspapirer samt arbeidskontrakter, men vil tro at det strengt tatt ikke behøves.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
546
Torget vurderinger
1
Takk alle :)

Topp Bunn