Reiersrud

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.867
Antall liker
645
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Var på konsert i går på Hifi klubben Sandvika, med Knut Reiersrud. Har aldri vært på Reiersrud konsert før. Det ble nydelig konsert. Den mannen kan virkelig håndtere en gitar. Det ble 75 minutter med herlig musikk, fikk også en signert lp. med hjem.
 

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Innlegg
1.596
Antall liker
910
Mulig han er i verdensklasse, oppfinnsom, genuin på flere måter, kjempe-gitarist for mine ører
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
De beste norske er i verdensklasse. ;) Bare det at det var en generasjon som ble voksne på midten/slutten av '60-tallet, Hendrix, Beck Page, Zappa, Fripp, og dere vet. De norske meldte seg kanskje på i etterkant av den gjengen, og kanskje ingen har vært der oppe siden?
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Ikke til forkleinelse for Reiersrud, en fabelaktig gitarist. Norsk er også Terje Rypdal, som klinger helt der oppe i verdensklasse.

I dag, however, skal man snakke om verdensklasse, er det vanskelig å finne nye kandidater. Hverken norske eller internasjonale (motbevis meg gjerne:). EC er vel en av de få gjenlevende. Kanskje også Jan Akkerman. Ellers er det tynt i rekkene av topp gitarister. Jeff Beck hører med. Men forøvrig er det kanskje andre instrumenter som fenger publikum. Hva vet jeg...?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Målet på utførelse i dag er ikke musikalitet, harmoniføring, melodiforståelse...... men antall toner pr sek...... jfr hu derre norske "Commander of something".... totalt, fullstendig uinspirerende og flatt.....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Holder hardt på at dagens mest spennende norske er Hedvig Mollestad. Internasjonalt holder fortsatt Jeff Beck og Robert Fripp koken. De er storveis alle tre.

Clapton har jeg nok ikke hørt noe ordentlig nytt fra på veldig lenge, annet enn at han er en eminent 'sideman' bl.a. for Buddy Guy for noen få år siden.

Er 100% med på Rypdal, slenger gjerne på Müller, til og med Eberson, og sikkert et par andre når jeg får tenkt meg om. Når jeg sier kandidat, så mener jeg ikke den eneste.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Men det skal sies at Reiersrud er fantastisk allsidig, alltid søkende etter nye innfallsvinkler, godt innstudert på alt fra norsk folkemusikk til europeisk kirkemusikk til amerikansk blues til arabisk til vestafrikansk til Madagaskar (heter det gassisk?) til gud vet hva. Han bør få en undervisningsbrøk på konservatoriet etterhvert...
 
Sist redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: oes
Topp Bunn