Jeg er ikke spesielt kyndig, men som eier av 2stk Rel subber så vil jeg påstå at Rel sine howtos funker ypperlig og jeg bruker høynivå til musikk. Det har jeg gjort på 4 forskjellige forsterkere (alle A eller AB).En annen fallgruve med høynivåtilkobling av sub er når man har to monoblokker, men bare én sub. Da bør man ikke prøve seg med høynivåtilkobling, men koble via pre-out på forforsterkeren. Jeg sjekket dette med Bryston da jeg vurderte høynivåtilkobling via mine to monoblokker, men fikk til svar at "ikke prøv dette hjemme" - noe som kyndige hjelpere her på Hifisentralen støttet fullt ut.
Takk for svaret. Så da kobler du høynivåkabelen til din klasse A på samme måte som om det var en klasse AB?Jeg er ikke spesielt kyndig, men som eier av 2stk Rel subber så vil jeg påstå at Rel sine howtos funker ypperlig og jeg bruker høynivå til musikk. Det har jeg gjort på 4 forskjellige forsterkere (alle A eller AB).
Over tid har jeg fundert mye og spurt/mast mye her på sentralen om hva som kan bli bedre. Har brukt mye tid og kalorier på å teste ut det jeg kan teste ut av forskjellige råd, men har endt opp med at Rel sine råd funker (best?).
Jeg har for øvrig klasse A i dag, med 2 stk Rel S3. Funker knall
Prikk liktTakk for svaret. Så da kobler du høynivåkabelen til din klasse A på samme måte som om det var en klasse AB?
Interessant. Jeg har tittet på (og lyttet i butikk) på Luxman 550. Har dessverre ikke fått låne med hjem. Men har hatt Sugden og Pass Labs på hjemlån. Er ganske sikker på at jeg ønsker meg en klasse AJeg har en Luxman L-595A SE (dyr som f...)men den låter ganske bra synes jeg
Nå forlater vi vel tema for tråden, men det er din trådInteressant. Jeg har tittet på (og lyttet i butikk) på Luxman 550. Har dessverre ikke fått låne med hjem. Men har hatt Sugden og Pass Labs på hjemlån. Er ganske sikker på at jeg ønsker meg en klasse A
Haha, ja det er vel litt på siden av temaetNå forlater vi vel tema for tråden, men det er din tråd
Jeg hadde Luxman 590 en kort stund og den låt veldig bra. Hos meg går det i Sonus faber, og jeg kjenner ikke dine HT så jeg kan ikke anbefale det ene eller det andre for deg. 590 er iaff en god forsterker, og som ser bra ut hvis du liker den litt "gammelgubbeutseende" den har.