rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jamen det gjorde jeg da også i de fleste andre fangster. Der er et stykke fra 15 til 50 😁
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    to par fe208es-r i norge.
    det andre paret står hos en venn av meg, han har identiske høyttalere (ølmager med fe208es-r og t500a mkii), men kjører aktiv deling med first watt b4 filter og en blanding av transer og rør til forsterkeri.
    fe208es-r er et strålende element og såpass mye bedre enn de andre fostex 8-tommere at det i mine ører glatt forsvarer den stive prisen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Tviler ikke, stiv pris , stor magnet:)) ser det ligger et par til salg i Japan nå
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    på eller av?
    mulig jeg er iferd med å bli gærn, men nå synes jeg faktisk det låter smoothere og mer frigjort med deksel av.
    aldri lagt merke til noen nevneverdig forskjell tidligere.
    og skulle det være placebo, så spiller det uansett ikke dårligere med deksel av.
    men hva er finest?


    94C59C9E-A75E-418D-9A38-B568954CCA04.jpeg



    A4FF3DAC-0E7D-4A3B-B3D6-3D55946375ED.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Penest, av. Om det låter best så er det easy. Ihvertfall for meg.. :giggle:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    nå, i denne hifiagurkens tid må man takke for engasjementet rundt dette eksistensielle dilemmaet.
    føler at det er et skrikende behov for oppfølging ute og går.
    jentungen er ikke lengre en unge, det samme med vennene hennes.
    og katten gir katta i anlegget, bortsett fra at hun får et vilt blikk av og til når platespilleren snurrer, pluss at hun liker å krype oppi hornet når hun er i køddete humør (hun kommer seg heldigvis ikke helt opp til bakkammeret, den siste passasjen er for trang).
    det hender at jeg har trodd at det var noe galt med anlegget siden bassen var borte i den ene kanalen, før katten plutselig kryper ut igjen og ser rimelig shaky ut.
    en gang jeg så at hun krøp oppi hornet blaste jeg rammstein på full pupp, og da spratt hun ut igjen og så ut som et pinnsvin.
    nei, det er igrunnen meg selv jeg er mest redd for.
    husker med gru et creme brulee-uhell som var som tatt rett ut av en skrekkomedie full av usannsynligheter, cgi og filmtriks.
    kona mi lo så hun grein.
    jeg bare grein.
    idiotien var utført med en bevegelsespresisjon som får nasas beregninger for å kunne slingshotte en romsonde rundt jupiter til å fortone seg som en lek.
    men dette skal jeg ikke kjede dere med.
    sitter uansett med en følelse av at skulle elementene ryke en dag, så skyldes det elektronikkhavari eller andre strømrelatert uhell, og ikke noe som skyldes deksel av eller på.
     
    Sist redigert:

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Jeg trur ikke den creme brulee-episoden er så kjedelig. Så bare fortell i vei du Rama 🤗🤗
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg trur ikke den creme brulee-episoden er så kjedelig. Så bare fortell i vei du Rama 🤗🤗
    du ville neppe trodd meg uansett.
    dessuten må det veives med armer og bein på åstedet mens man forklarer, ord strekker ikke til.
    kortversjonen er i alle fall at jeg sto i dusjen og vasket subwooferdekselet som en idiot i halvannen time, mens kona gikk over tv-skjermen med jiff universal.
    måtte fjerne platespilleren for å fiske opp en svær klatt som traff veggen og rant ned bak anlegget.
    at ingen og ingenting fikk varig men var et større under enn alt jesus har foretatt seg på moder jord.
     
    Sist redigert:

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er velsignet med god fantasi. Så jeg kan se for meg en creme brulee som eksplofaenmegderer utover det meste av hifi alteret etter at trådeier har utført noen alvorlige gymnastikk øvelser bortover stuegulvet ja 🤣🤣🤣
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    nå, i denne hifiagurkens tid må man takke for engasjementet rundt dette eksistensielle dilemmaet.
    føler at det er et skrikende behov for oppfølging ute og går.
    jentungen er ikke lengre en unge, det samme med vennene hennes.
    og katten gir katta i anlegget, bortsett fra at hun får et vilt blikk av og til når platespilleren snurrer, pluss at hun liker å krype oppi hornet når hun er i køddete humør (hun kommer seg heldigvis ikke helt opp til bakkammeret, den siste passasjen er for trang).
    det hender at jeg har trodd at det var noe galt med anlegget siden bassen var borte i den ene kanalen, før katten plutselig kryper ut igjen og ser rimelig shaky ut.
    en gang jeg så at hun krøp oppi hornet blaste jeg rammstein på full pupp, og da spratt hun ut igjen og så ut som et pinnsvin.
    nei, det er igrunnen meg selv jeg er mest redd for.
    husker med gru et creme brulee-uhell som var som tatt rett ut av en skrekkomedie full av usannsynligheter, cgi og filmtriks.
    kona mi lo så hun grein.
    jeg bare grein.
    idiotien var utført med en bevegelsespresisjon som får nasas beregninger for å kunne slingshotte en romsonde rundt jupiter til å fortone seg som en lek.
    men dette skal jeg ikke kjede dere med.
    sitter uansett med en følelse av at skulle elementene ryke en dag, så skyldes det elektronikkhavari eller andre strømrelatert uhell, og ikke noe som skyldes deksel av eller på.
    Alltid artig å følge med på en av de mest underholdende trådene på sentralen. Keep up ze good work!
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    pluss at hun liker å krype oppi hornet når hun er i køddete humør (hun kommer seg heldigvis ikke helt opp til bakkammeret, den siste passasjen er for trang).
    det hender at jeg har trodd at det var noe galt med anlegget siden bassen var borte i den ene kanalen, før katten plutselig kryper ut igjen og ser rimelig shaky ut.

    Kjent problem stilling det der.
    E20BBEFA-22B3-4F1A-B133-FD06AC73EB55.png
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    dampede scampi fra eget hagebasseng.
    egg fra tengesdal gård i egersund, lagt av bonden himself.
    shitloads med salat og urter fra lmc’s drivhus.
    rulles i rispapir og dyppes i hoisin.
    da har man vietnamesiske sommerruller.
    også kjent som fylte kondomer.


    C5241125-19E2-4F28-BF77-92C57E94C327.jpeg
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jepp, kona vant.
    foreløpig.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Disse grafene til Velodyne har jeg også drivet og skrudd og surret med, trur du har mer kompetanse på dette rama! tar gjerne mot hjelp vid ett senere tilfelle?
    Spising og drekking før eller etter seansen:unsure:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Disse grafene til Velodyne har jeg også drivet og skrudd og surret med, trur du har mer kompetanse på dette rama! tar gjerne mot hjelp vid ett senere tilfelle?
    Spising og drekking før eller etter seansen:unsure:

    er jo steinalder-dsp, dette her, ikke avansert i det hele tatt.
    men man må få gjort noen målinger for å kartlegge problemene med rommet, og jeg fikk verdifull hjelp av roald.
    den kurven jeg har nå, er en lett musikklytting-tweaket versjon av det roald kom frem til.
    det eneste jeg gjør nå, når jeg bytter platespiller, forsterkere eller annet som gir utslag, er å teste ut ulike delefrekvenser, volum og grad av servo gain.
    og det er ikke store endringer jeg gjør, for så stor forskjell er det ikke på utstyr som jeg drar i hus.
    tar meg gjerne en tur utpå høsten, cash (selv om du trenger en kar med måleutstyr mer enn du trenger meg).
    du og nlykke står høyt på besøkslista.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    fått noe mere inntrykk av de nye filterne da?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    er jo steinalder-dsp, dette her, ikke avansert i det hele tatt.
    men man må få gjort noen målinger for å kartlegge problemene med rommet, og jeg fikk verdifull hjelp av roald.
    den kurven jeg har nå, er en lett musikklytting-tweaket versjon av det roald kom frem til.
    det eneste jeg gjør nå, når jeg bytter platespiller, forsterkere eller annet som gir utslag, er å teste ut ulike delefrekvenser, volum og grad av servo gain.
    og det er ikke store endringer jeg gjør, for så stor forskjell er det ikke på utstyr som jeg drar i hus.
    tar meg gjerne en tur utpå høsten, cash (selv om du trenger en kar med måleutstyr mer enn du trenger meg).
    du og nlykke står høyt på besøkslista.
    Ok, steinalder teknikk passer meg fint :rolleyes: Jeg tenkte den tanken att man trenger sikkert noen målinger og skru sig inn etter, Grumpen har måleutstyr :) Da får du komme og bare være gjest 🍻
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fått noe mere inntrykk av de nye filterne da?

    ja, det har gått seg til nå, tok ca 20 timer med innspilling.
    cast + rød jantzen spiller med mer pondus i bassen og ryddigere oppover enn kistemotstand + blå jantzen.
    et generelt bedre filter, den saken er klar.
    men når det skjer store endringer i lyden, så bruker jeg alltid litt tid på å skru meg tilbake til de gamle kvalitetene igjen hehe.
    det ble for basstungt og mørkt med det gamle opplegget jeg hadde på sub og bakkammerdemping.
    har fått tilbake punch og driv, som jeg alltid har likt med ølmagene, samtidig som noen nye, gode egenskaper har kommet til.
    mindre happy under innspilling- og fiklefasen, veldig happy nå.
    spiller som ville satan, dette her.
    den siste graden av intimitet og gjennomsiktighet i mellomtonen er nok en tapt sak så lenge jeg ikke har dht se, men det savnes ikke så veldig heller.
    fremdeles nok drøbak-harmonics her, det er tross alt det deilige el34 røret som er i sving.
    og fordelene ved å ha 100 manley rørwatt på høyttalere på 98db følsomhet og jevn impedanse skal ikke undervurderes.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ok, steinalder teknikk passer meg fint :rolleyes: Jeg tenkte den tanken att man trenger sikkert noen målinger og skru sig inn etter, Grumpen har måleutstyr :) Da får du komme og bare være gjest 🍻

    når du har fått tatt noen målinger og har oversikt over topper og avgrunner i rommet, så blir det mer effektivt å jobbe med suben.
    den medfølgende micen fra velodyne er kun til bruk når man skal sette auto-eq.
    det jeg eventuelt kan bidra med, er å sitte sammen med deg når du har målingene og skal begynne å justere.
    jeg har litt erfaring på hvordan de ulike funksjonene virker inn på lyden, men det har sikkert du også.
    uansett er det kjekt å ha flere ører når man fikler med dette.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    moi og broder gunner, mannen som er kjent som tarzan, rambo og bear grylls i en og samme person.
    telttur i skogen med fire andre kompiser.
    fyttihælvete, aner ikke hva vi har der å gjøre.
    skogen er jo mest et sted for banditter og hjemløse, uten asfalt, betong, metall og andre fine ting.


    4A9586D6-3439-4863-BFD7-9F2BB16306CC.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn