rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    INGEN varer lenger ute i skogen enn the gunner - utmarkens hunter s thompson.
    kl 20 slo vi camp og begynte å drikke tett.
    kl 21 blaste vi gubberock fra en ue boom 2 og skreik utover vannet slik at området mellom siggerud og rustadsaga tømtes for folk og dyreliv.
    kl 01 lurte vi på om vi skulle redde en badeglad kompis fra drukningsdøden, men droppet det.
    kl 02 gikk vi over til sprit og hadde nok fyr på bålet til å lyse opp et skogholt.
    kl 06 fikk en av gutta den gode ideen å gå hjem - to timer til fots - for å sove i sin egen seng, som fornuftige mennesker jo gjør, mens vi andre besvimte litt rundt omkring.
    kl 10 klamret vi oss til hverandre og stablet ut av skogen uten å veksle så mange ord.
    jeg har hatt det mye vondt i livet mitt, men sjeldent SÅ vondt.
    dagen igår gikk til å ligge rakt ut på sofaen og møte fruens foraktelige blikk med ydmykhet og uten motstand.
    det var en opplevelse - og en lærepenge, som man naturligvis ikke lærer noe av.


    71517A71-5CF6-46F0-891F-101F3A58DEC7.jpeg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, slenger på en kommentar likevel, i tilfelle noen her tror at vi er apekatter i marka.

    Vi måtte innom tre vann før vi fant ett som var egnet. Vi ville seff ikke forstyrre andre, som antagelig var ute etter skogens fred og ro😇. For å få til dette bar vi tungt til/fra de forskjellige vannene, og kom ikke igang med gildet før kl 21. Det hadde regnet kraftig i flere dager i strekk i forveien, så bakken var gjennomvåt, dessuten ble det lille bålet til kun noen meter fra vannkanten - forøvrig et myrvann. Seff ble alt søppel med hjem, vi la ikke igjen noen spor etter oss. Ikke pisset vi på bålet heller😌!

    Og ja, det var vondt lørdag og søndag :(.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det ante meg at Gunner dro avgårde med Rambo First Blood edition kniven, men jeg tenkte jeg skulle være litt høflig innledningsvis ;)
    Det ble såpass vondt ja, omtrent som fylleraidet i okka by for en del år tilbake.
    Forøvrig lurt å legge inn en hviledag før man kommer hjem til overkommandoen for å få ned frekvensen på nedlatende blikk og syrlige kommentarer.
    Men som alltid, menn er menn.
    Full gjorde vi, og drakk vart vi!
    Hora for sjotta mai!

    Vel blåst...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    yup, hvis mannen, myten, legenden the gunner spør om du vil være med på tur i utmarken - bare si nei.
    har nesten ikke våget å lukke øyne siden jeg kom hjem, ikke engang for å hvile.
    da kommer synet av trær, buskas, ild og vann tilbake.
    å våkne opp med ansiket i jorden, med maur og småkryp kravlende oppå, som var man et lik, som var man avføring, som var man ei vorte på skogbunnens rumpe, og med kinn, kjake og halsgrop dyvåt av sikkel - det unner jeg ingen.
    men over til noe lystig.
    cd er det nye vinyl.
    mens man venter på en ny vinyldød slik at folk slutter å oppføre seg som om platesamlingen etter morfar skal sikre slekta økonomisk for de kommende tre generasjoner, så kjøper man cd.
    en bunke gubberock ble hanket hjem fra finn for 500 spenn idag.


    09876CC4-0535-4AF0-8518-44AD88F36D86.jpeg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Word.... Har hamstret mye cd... :D... Og lyden er ikke nødvendigvis dårligere enn det såkalte sorte gull heller..
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.807
    Antall liker
    26.393
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det er vel ingen som solgt sin gode CD spiller for kaffe penger vel? Fine kjøp rama :) Den skogsturen deres minner litt om The Blair Witch Project:eek:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    har egentlig hatt litt avsmak for vinylopphausingen etter at hipsterne slang seg på for noen år siden.
    trendy my ass.
    det ble til og med laget en hipstertvserie som heter «vinyl».
    jeg hadde vært mer troendes til å se den hvis den het «minidisc».
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    har egentlig hatt litt avsmak for vinylopphausingen etter at hipsterne slang seg på for noen år siden.
    trendy my ass.
    det ble til og med laget en hipstertvserie som heter «vinyl».
    jeg hadde vært mer troendes til å se den hvis den het «minidisc».
    Utfordringen med en cd-samling er at det bare er et spørsmål om tid før det blir den nye hipster-greien 😄
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, min hipsterforakt stikker ikke dypt, altså.
    begrepet har vel ikke hatt noe relevanse siden etterkrigstidens unge jazzister og beatnikere.
    nå for tiden er de litt søte der de virrer rundt som påfugl - i flokk - og leker individualister med sykkel uten gir, usmarte brilleinnfatninger, retro by-bondetamp klær og møbler, veggismat, søtpoteter og ihjelstekt kjøtt, og ikke minst indie musikk og film.
    men de skader forsåvidt ingen.
    gamle cd'er uten remastring begynner forresten å gå for idiotpriser rundt omkring nå.
     
    U

    Utgatt18322

    Gjest
    Rama, du er avslørt! Tror du er veldig glad i LP-plater, når du renner til skogs for å fyre opp bål for og høre plateknitring fra bålet. Just kidding;) Mvh Kjell
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    430
    Antall liker
    285
    Rama, du er avslørt! Tror du må like LP-plater, når du må renne til skogs og tenne opp bål for og høre plateknitring av bålet. Just kidding😁 Mvh Kjell

    NB! Sorry dette ble skrevet to ganger, da det første kom på med mitt gamle "nick-name".
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en god hipster benekter selvsagt at han er en hipster
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    en god hipster benekter selvsagt at han er en hipster
    Ikke bare benekter, han vet det ikke. Hvis man sier og/eller tror man er en hipster så er man det ikke.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    en god hipster benekter selvsagt at han er en hipster
    Et bilde fra du var veldig ung hipster.

    06E70CFC-D578-4931-B858-D50A4505B59F.jpeg


    Du ble etter hvert en kulere hipster.

    3DC030D8-7A6C-4CBB-8BD5-699E56279D19.jpeg


    Fremdeles hipster, men nå er du blitt så gammel at du kan se tilbake å flire litt av deg selv 😊

    64885B2E-F0C7-4F2B-AC51-A5A5C82F3F39.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hva i alle dager er det du bruker tiden din til å google på, karmana?
    begynner å bli urolig for deg, er alt i orden på hjemmebanen for tiden?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, bra flyktningleirstük når hele gjengen bsøker fattern på nøtterøy.
    han kjører nazirestriksjoner, ingen får lov til å komme inn i huset.
    da blir det matlaging og styr i timesvis på verandaen.

    4E8888A6-2077-4673-8FE5-B01C41FB2B6F.jpeg


    godt å se at han ikke har ligget på sofaen det siste, absurde halvåret. gul, sexy shorts, grønne fingre og mer handy enn noen av de udugelige sønnene sine noengang kommer til å bli. drivhus smelt opp på notime. squash av sinnsyke dimensjoner, brekkbønner, urter og mye annet rart.

    78B444C9-C552-408A-A49E-EADBB6DBDBAA.jpeg

    366E9723-D097-4FC4-B4EB-EE1F39B3DF80.jpeg


    D2F8BE49-BD7A-45AE-84E8-A87D8B4025A3.jpeg


    15109373-6FBB-41AE-9C7F-4721A4557CBD.jpeg


    6E9B9FD6-A1B3-4A8E-A723-CF5B358F5D94.jpeg


    260D169E-5286-4584-BEFB-380E107905D1.jpeg



    engangsgrill og enkel mat ligger ikke for vietnamesere. her går det i ventevårruller, vietnamesiske pannekaker med scampi, kjøtt, bønnespire og diverse løk. rullet inn i lassevis med urter og grønt fra egen hage.

    A58F0142-5EBD-4691-8BED-053635916A3A.jpeg


    3D8F4678-D8BA-4F8D-9BA7-E02500A08842.jpeg


    B40C9122-C11C-4193-BFF1-D82C40335AA5.jpeg


    D1F8D760-63CA-46C0-8ECF-462F8D4A8E48.jpeg



    familiens musiker har gitt ut ny skive på vinyl, og signerer eksemplarer til nikko og vermin.

    0C651915-8AF6-4E07-9B39-21730B0EF934.jpeg


    E80D8D40-7AF5-4BF3-A373-F6511B4EC8AA.jpeg


    77C79C53-2327-4B58-A747-9D0D9D241EAE.jpeg



    ellers god stemning. kidsa lar seg ikke affisere av de kaotiske omgivelsene. mange av dem ser bestefaren sin for første gang siden februar.

    F26FF954-9E0C-4D5D-A6CD-1AA951C3A2FE.jpeg
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    når det gjelder restriksjoner og smittevern, så er jeg forøvrig mer på linje med svenskene (bortsett fra at de kunne skjermet risikogrupper litt bedre).
    men de som føler seg utsatt må selv få bestemme hvor redde de skal være, så det var null stress å etterkomme fatterns krav.
    han hadde i det minste åpnet den ene doen for fri ferdsel, takk.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Imponerende foretaksom og hendig deres far Rama :unsure:
    Som alltid når du flesker til med bilder av de lekreste retter fra hjemlandet får jeg akutt trøbbel med tastaturet ;)
    Det så aldeles gørgått ut!

    Burde jeg legge inn søknad om handel av ett stykk vinyl fra familiens musiker?

    Ett glass musserende og/eller perlende vin mens man skuer ut over Drøbaksundet er vel aldri feil.
    Men gitt hva som ligger på bunn ute i fjorden burde vel drikken være en schnaps med Obstler eller det som verre er Ratzeputz!

    Ha en salongberuset aften!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Imponerende foretaksom og hendig deres far Rama :unsure:
    han er helt rå.
    snart 80 år gammel!
    for en mann som bygde flyktningbåt og innredet råkjeller om til 150 kvm leilighet med stue, to bad og fire soverom, så er det en lek å tegne og sette opp et drivhus på et par dager.
    tenk om han var interessert i hornhøyttalere, da hadde vi fått noen fete kreasjoner!



    Burde jeg legge inn søknad om handel av ett stykk vinyl fra familiens musiker?

    60 stk igjen av usle 250 på førstepress sist jeg sjekket.
    blir han svær posthumt, kan barnebarna dine selge skiva på ebay!
    godt han kan leve av kunstnerstipend.
    kan skaffe deg et eks, send pm.
    vet ikke om musikken er helt greia for deg, men da får du iaff utvidet horisonten litt.
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Liker tråden og tilnærmingen din rama...... unntatt det med Sverige og Covid da ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vurderte også platen til broren deres, men litt googling tilsier at det nok kan bli litt for tøffe tak for en enkel kar fra Bergen 😃
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Liker tråden og tilnærmingen din rama...... unntatt det med Sverige og Covid da ;)
    nei, jeg forventer ikke at alle nordmenn skal være enige om at sverige gjør rett, hehe.
    situasjonen er såpass forvirrende og fremmedartet at ingen egentlig vet hva som er riktig å gjøre.
    sluttregnskapet får vi ikke før om noen år, og da måler man ikke bare i corona-tapte liv, men også i økonomiske tap som truer velferdsstaten, raserte bedrifter og dystert utsikt for kommende generasjoner, stor arbeidsledighet, depresjon og overbelastning på både fysiske og psykiske helsetjenester - som også vil medføre tapte liv.
    når det er sagt, jeg, i likhet med de fleste andre her til lands, forholder meg til den policyen som norske folkevalgte myndigheter legger opp til, det skulle bare mangle. valgte f.eks. å droppe filmfestivalen i haugesund kommende helg/uke slik ståa er nå.
    i motsetning til fattige land har norge økonomisk rygg til å ta støyten i en bølge eller tre, men vi får se hva slags tone pipa blåser etter hvert.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vurderte også platen til broren deres, men litt googling tilsier at det nok kan bli litt for tøffe tak for en enkel kar fra Bergen 😃

    prøver du å si at dette ikke er balsam for sarte sjeler?



    ps! den nye skiva er roligere og mer eterisk enn ting han har gjort før, men fremdeles sært, ja.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    prøver du å si at dette ikke er balsam for sarte sjeler?



    ps! den nye skiva er roligere og mer eterisk enn ting han har gjort før, men fremdeles sært, ja.
    Hehe, kunne nok syntes det var fett på en konsert (om enn ikke halvannen time), men å invitere musikken hans inn i stuen i Drotningsvik blir for drøyt for en halvgæmlis 😄
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    nei, jeg forventer ikke at alle nordmenn skal være enige om at sverige gjør rett, hehe.
    situasjonen er såpass forvirrende og fremmedartet at ingen egentlig vet hva som er riktig å gjøre.
    sluttregnskapet får vi ikke før om noen år, og da måler man ikke bare i corona-tapte liv, men også i økonomiske tap som truer velferdsstaten, raserte arbeidsplasser, stor arbeidsledighet, depresjon og overbelastning på både fysiske og psykiske helsetjenester - som også vil medføre tapte liv.
    når det er sagt, jeg, i likhet med de fleste andre her til lands, forholder meg til den policyen som norske folkevalgte myndigheter legger opp til, det skulle bare mangle. valgte f.eks. å droppe filmfestivalen i haugesund kommende helg/uke slik ståa er nå.
    i motsetning til fattige land har norge økonomisk rygg til å ta støyten i en bølge eller tre, men vi får se hva slags tone pipa blåser etter hvert.
    Som sagt, jeg liker tråden og tilnærmingen veldig godt.... godt argumentert av deg og ingen forbehold denne gangen. Den som overlever får se :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hehe, kunne nok syntes det var fett på en konsert (om enn ikke halvannen time), men å invitere musikken hans inn i stuen i Drotningsvik blir for drøyt for en halvgæmlis 😄

    konsertene varer maks 30 min inkl ekstranumre.
    neste gang han spiller i bergen får du invitere kona med ut på en romantisk aften.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn