reply@decwebmedia.com

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg får stadig vekk epost fra decwebmedia.com om alskens tilbud. Noen av meldingene sier også "Confirmation required".
Den seneste er fra dailynews_dec10b@m40.bm02.net; på vegne av; MP3 Sync [reply@decwebmedia.com], med overskriften The Biggest Thing Since iTunes. Jeg har flere ganger forsøkt å blokkere avsenderen, men har innsett at det er nytteløst.
Kjenner dere til hva dette er for noe? Bør jeg være bekymret over å få slikt (virus etc), eller kan jeg lystig legge vekk valiumen og bare fortsette å slette disse meldingene etterhvert som de dukker opp?

N

nb

Gjest
Så lenge du bare sletter mail uten å åpne den har du nok lite å bekymre deg for uansett hvem avsender er og hva mailen inneholder.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Takk for svar, nb.
Det er ikke alltid jeg kan se hvor mailen kommer fra uten å åpne den. I det aktuelle eksemplet sto det kun "MP3 Sync" i innboksen, og først etter å ha åpnet den, kunne jeg se at den kom fra disse decwebmedia-folka. Disse meldingene inneholder nesten alltid linker, og dem skyr jeg som pesten! :)

N

nb

Gjest
Vet ikke hvilken mailklient du bruker men du kan se som det er mulighet å sette opp et filter som gjør at mail som inneholder decwebmedia.com går rett i søppelboksen om det ikker er mulig å blokkere på avsendernivå.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg bruker Outlook 2007, og skal grave litt for å se om det du foreslår er laseggjørbart. Takk igjen!

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Steinar_Lund skrev:
Takk for svar, nb.
Det er ikke alltid jeg kan se hvor mailen kommer fra uten å åpne den. I det aktuelle eksemplet sto det kun "MP3 Sync" i innboksen, og først etter å ha åpnet den, kunne jeg se at den kom fra disse decwebmedia-folka. Disse meldingene inneholder nesten alltid linker, og dem skyr jeg som pesten! :)
Om du velger å lese i plain text vil ikke innhold i epost være problematisk. Men som nevnt av andre kan du lage regler som sletter epost basert på avsender, nøkkelord osv, eller bare høyreklikke på eposten og be Outlook behandle den som søppelpost på en eller annen måte.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.738
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
reply@decwebmedia.com står på listen over blokkerte avsendere hos meg, men likevel fortsetter disse hersens meldingene å komme. Men for alt jeg vet er disse folkene seriøse, men akk så standhaftige...

N

nb

Gjest
En annen sak litt på siden - om man er bekymret for å få styggedom inn via epost så er kanskje noe av det mest effektive man kan gjøre å ikke bruke Outlook (særlig express-varianten kanskje). Ikke fordi programmet er dårlig i seg selv, men det er den suverent mest utbredte mailklienteten og følgelig den det er mest attraktivt å utnytte sikkerhetshuller i.

Det sagt så skal det en del til å bli rammet om man er noenlunde med i topplokket og ikke klikker i vilden sky på alt som måtte dette inn i malboksen.

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
nb skrev:
En annen sak litt på siden - om man er bekymret for å få styggedom inn via epost så er kanskje noe av det mest effektive man kan gjøre å ikke bruke Outlook (særlig express-varianten kanskje). Ikke fordi programmet er dårlig i seg selv, men det er den suverent mest utbredte mailklienteten og følgelig den det er mest attraktivt å utnytte sikkerhetshuller i.
Følgende er hentet fra Wikipedia:
The similar names lead many people to incorrectly conclude that Outlook Express is a stripped-down version of Microsoft Office Outlook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Outlook_Express

Det sagt så skal det en del til å bli rammet om man er noenlunde med i topplokket og ikke klikker i vilden sky på alt som måtte dette inn i malboksen.
Det er sant.

Topp Bunn