Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det. Er på discogs.. Men de koster flesk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er'ru gæren? Behold Technics! Selg Pioneer! Seriøst!

    Vesentlig kulere og mer classy produkt, med stamtavle og historie, og om ikke annet vil den neppe synke i verdi, men det vil Pioneer. Vesentlig.
    Hehe. Det er jo sant. Men fikk noen timer igår med begge spillerene. Og jeg med mine høyttalere og rom, hører svært liten forskjell på lyden. Så til mitt bruk er det litt hipp som happ. Selger den jeg får solgt. Evnt så beholder jeg begge. En plx 500 er jo ikke direkte dyr.
    Lyden er ikke alt.
    Nei, dama ( rullestol bruker) må ha noe lettere å bruke. Der hun bare kan vippse støvlokk opp og der står det. Ante meg at det ville vere slik. Men trodde faktisk det var slik på plx1000 også. At den hadde samme løsning som 1210.

    Men men...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Henta Tool LPene mine idag jeg også! Morro med noe annet en CD også :p

    Hvor har du fått tak i førstepress plater av metallica?
    Hvilke plater har du kjøpt. Har du funnet 10.000 days noen plass?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er'ru gæren? Behold Technics! Selg Pioneer! Seriøst!

    Vesentlig kulere og mer classy produkt, med stamtavle og historie, og om ikke annet vil den neppe synke i verdi, men det vil Pioneer. Vesentlig.
    Hehe. Det er jo sant. Men fikk noen timer igår med begge spillerene. Og jeg med mine høyttalere og rom, hører svært liten forskjell på lyden. Så til mitt bruk er det litt hipp som happ. Selger den jeg får solgt. Evnt så beholder jeg begge. En plx 500 er jo ikke direkte dyr.
    Lyden er ikke alt.
    Nei, dama ( rullestol bruker) må ha noe lettere å bruke. Der hun bare kan vippse støvlokk opp og der står det. Ante meg at det ville vere slik. Men trodde faktisk det var slik på plx1000 også. At den hadde samme løsning som 1210.

    Men men...

    Dette forstår jeg, og visste jeg jo fra før. :) Mente bare at du bør beholde Technics fremfor Pioneer. Hun skulle vel kjøpe noe annet?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo hun kjøper nok en plx500.

    10.000 days kun på bootleg. Det forklarer hvorfor jeg ikke finner den.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lyden er ikke alt.
    Nei, dama ( rullestol bruker) må ha noe lettere å bruke. Der hun bare kan vippse støvlokk opp og der står det. Ante meg at det ville vere slik. Men trodde faktisk det var slik på plx1000 også. At den hadde samme løsning som 1210.

    Men men...

    Dette forstår jeg, og visste jeg jo fra før. :) Mente bare at du bør beholde Technics fremfor Pioneer. Hun skulle vel kjøpe noe annet?
    Mulig jeg beholder begge.
     

    Muteki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2010
    Innlegg
    109
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    2
    Tool Lateralus, Opiate og Undertow ble kjøpt inn, er vel kun de som egentlig finnes?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I pausen fra HFS, anbefales faktisk. Så har jeg brukt en del tid på lyden også. Har jobbet nye med plassering og justering av subbene og gått til innkjøp av en stor svs til. En pb12+ Så da kjører jeg med 3 subber. En i hvert hjørne fremme og en i venstre hjørne bak meg. Bruker alle tre både på film og musikk. Deler de i front ved 60hz på Musikk og den bak på 50hz. På film deles frontet og senter på 110hz og resten på 120hz.

    Har brukt mye tid på å finne riktig target for min musikk og smak. Fant frem til en kurve ned enda litt mere stigning i bassen enn tidligere.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Veldig pene kurver. ...og dette får du til uten DSP?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nope har 1 eq punkt. Den hersens 70hz bølgen min.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gjør ikke noe mer nå. Jobbing fører frem. Er nok litt tungt på noen typer musikk, men på rock og heavy passer den godt.

    Mulig jeg lager en kurve for annen type musikk, med en negativ lowshelf. Om jeg blir plaget av dypbassen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er mye jobbing med fase på de tre subbene og noe heldig med hvordan høyttalere ruller av. Jeg har ingen bassfeller. Kun bruk av subbene. Synes det er litt kult å få det til.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Men nå skal vi ikke henge oss opp i målinger. Sitter å ladder batterier til imorgen. Siste dag før ferien. Drar godt på med Slipknot nå.. Og fot og hue går i takt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Regner med du er godt fornøyd med Blade 2. Har ikke hørt hverken de eller de store. Blitt hekta på vinyl du og altså?
     

    Muteki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2010
    Innlegg
    109
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    2
    Hekta og hekta, Wadiaen min er på rep/service så har ikke så mye annet enn vinyl å spille om dagen. Det er anderledes så noe nytt og spennende er det jo, kommer ikke til å kvitte meg med det ihvertfall :cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Svært mye bedre Alphamale, ikke helt 100 enda men det kommer seg. Håper jeg unngår operasjon
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg kommer gjerne å skrur litt subb om du vil. Selv om jeg ikke kjenner vidunderboxen din i det hele tatt
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir den ene platespilleren hentet imorgen. Og jeg har takket ja til en ny ekstrem RIAA. Tror jeg ivertfall. EVO?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel da fikk... Pioneer plx 1000 ny eier idag. Så da blir technicsen stående her. Fikk tips fra kjøper at det å bytte armkabel og evnt arm. Var de største forbedringene man kunne gjøre på den spilleren. Dette med oppgradering var ogdå grunnen til at han valgte plx 1000. Nå ville han kun spille plater og ikke tulle med oppgraderinger ol.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som kan svare på dette? Har grublet litt rundt dette med å trekke ut kabler lyn og torden.

    Jeg har to kurser som går til hver sine 6 uttak. I tilegg har jeg en skjøteledning med 3 punkt som blir brukt. Dvs totalt 15 strømkabeler som da må trekkes ut for å vere helt sikker.

    Holder det å kun flippe sikringen? Alt av komponenter står i standby eller avslått når jeg går fra rommet.

    Sikkert et dumt spørsmål, men...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    27.486
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En kraftig overspenning hopper visstnok lett over de få millimeterne som bruddet utgjør inne i en sikring. Svaret er altså nei...
     

    Norway1000

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2013
    Innlegg
    198
    Antall liker
    51
    Noen som kan svare på dette? Har grublet litt rundt dette med å trekke ut kabler lyn og torden.

    Jeg har to kurser som går til hver sine 6 uttak. I tilegg har jeg en skjøteledning med 3 punkt som blir brukt. Dvs totalt 15 strømkabeler som da må trekkes ut for å vere helt sikker.

    Holder det å kun flippe sikringen? Alt av komponenter står i standby eller avslått når jeg går fra rommet.

    Sikkert et dumt spørsmål, men...
    Anskaffet kraftige lynvern etter at lynet fjor slo ut halve nabolaget: SuperPro 10 - FG godkjent EL/tele overspenningsvern | sikkerheten-selv.no | Røykvarsler, ringeklokker, våpenskap

    Viktig å beskytte seg mot lyn via bredbånd/antenneanlegget også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden plx ble solgt igår så forsvant spilleren til dama. Så måtte jo innom å bestille plx 500 til henne. Kjente et skikkelig drag mot vinyl kassene på platekompaniet. Og jaggu ble det ikke fangst. Klarte ikke å la vere å ta med hjem den her.

    _20170802_194104.jpg


    Får vel en runde på spilleren ikveld.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ^Den der kunne du få kjøpt til en hyggelig pris av meg, tok den med hjem fra London for noen år siden og har vel spilt den hele to ganger. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    ^Den der kunne du få kjøpt til en hyggelig pris av meg, tok den med hjem fra London for noen år siden og har vel spilt den hele to ganger. :)
    Sorry, my bad. Var visst en annen skive av samme bandet. Men coverne så helt like ut. :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn