Retep`s musikk og filmrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • spinn

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2010
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Mogreina
    Hei Retep.

    Skullee du mangle loddebolt så ligger det en sånn ca 50 meter fra deg....Bare å si fra. (Der bor også Musical Fidelity'n og Gradoene du engang eide...)

    L-E
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har faktisk bruk for at noen kan se over noen loddinger ser ikke helt bra ut. Trives du med headfien? Savner de innimellom... Du får ta en tur ned en kveld. Spiller musikk som aldri før. Fant gleden i Klipsch...
     

    spinn

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2010
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Mogreina
    Digger headfien....!

    Skal ta meg en tur nedom å høre på Klipsch'a dine.... Jeg har jo en forkjærlighet for de også.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sender deg en pm med tlfnr. Jobber mye frem til jul, men det er jo ikke akkurat lange biten over gata.
    Stemmer det, du hadde et par Klipsch du også.
     

    spinn

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2010
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Mogreina
    Ja, RF-82 fronter. RC-62 senter og RS62 surround. Jeg hørte Klipsch LaScala og en rørforsterker spille Queen sånn ca midt på åttitallet og har vært solgt siden. Mange andre rå høyttalere der ute, men usikker på om gliset vil bli like bredt som det er nå. Når min kjære kommer løpende inn fra lekeplassen og spør om jeg har gått fra forstanden fordi de hørte meg GODT ute på plassen når jeg "blåste støvet av høyttalerne". Ikke noe er som "sad but true" eller "Du rechts so gut" på godt volum....:)

    Kommer snart en SVS PC12-Plus i stua, min kjære var så "snill" å la meg få 50 ganger 50 centimeter jeg kunne disponere til eget forgodtbefinnende i stua. Nærmere bestemt et hjørne. I bytte mot et nytt vitrineskap. Synes det var en god deal.

    Men stua mi blir aldri noe godt sted å lytte til godlyd. Vinkelstue som er for liten og en dør nesten rett bak ene høyttaleren. Sånn er livet,blir kino/lytterom når vi en gang i fremtiden trenger mere plass til ungene....

    Gleder meg til å høre Belle'ne....:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Belle uten sub og med kinoamp...

    Kan jo hende du kan komme flere ganger. Hun sier ikke noe om lyden når jeg drar på da..?
     

    spinn

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2010
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Sted
    Mogreina
    Næææh, har ikke hørt noe fra henne om bråk fra deg..... Dra på mer neste gang!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt noen timer ikveld alene hjemme. Belle og AC/DC er rett og slett morro å lytte til. Skulle bare ha hatt en dugendes forsterker. Lurer på å teste ut rør... Men er ikke sikker. Mange sier jo at rør og hønn er en god match.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir det lyd fra 2 etg i julen. Med kyndig veiledning så har valget blitt et par MingDa 805 blokker. En Bag-end sub og en Densen B 200 pre. Densen byttes nok ut når hifikontoen fylles opp igjen og DEN rette preen dukker opp.

    Dette blir virkelig spennende.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.191
    Torget vurderinger
    16
    Velkommen inn i en ny spennende verden med SET og store horn! Tror du kan fjerne endelige fra trådtittelen nå
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe
    Rommet er jo bygget men nå åpner jeg en ny dør inn i en ukjent verden. Gleder meg samtidig som jeg er svært spent på hva dette bringer.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.132
    Antall liker
    6.703
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Det ender med at du selger hele greia og begynner på nytt...
    med litt tålmodighet så kan du få et veldig bra oppsett avhengig at du ikke går lei underveis.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror nok at Bellene blir stående her en stund. Sitter å koser meg med musikk nå og elsker hvordan stemmer og klangen i de er. Blir spennende å få på rør gitt. Har jo hørt så mye om akkurat det

    Litt mer bunn her nå så hopper jeg nok av toget for en stund.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.889
    Antall liker
    9.329
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ha-ha, det har du sagt før også.
    Du kommer aldri til å hoppe av karusellen Peter.
    Det er du alt for nysgjerrig til :)

    Steinar.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Går jo mange tog... Blir lenge på denne stasjonen
    Har leika litt med delefilter idag, hørt mye musikk etter at jeg kom hjem fra jobb. Jobbet litt med plassering og toe inn, sitter relativt bra her nå synes jeg. Tenkte å flytte litt på plater imorgen om jeg da ikke blir opptatt med å høre på musikk etter at nyeampene har blitt satt på plass
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kom tre hyggelige karer idag, to som hørtes og en som var heller stille. Bortsett fra når jeg satt på Metallica med enter sandman da gikk huet frem og tilbake...

    De gutta hadde med seg et par trinn og den nye subben min. har ikke fått gjort så mye enda med justeringer da jeg har blitt opptatt av andre ting som ikke har med musikk å gjøre. Subben er nok ikke riktig plassert og justert men det hjelper nok godt med litt mer fylde nedover.

    Tror dette har potensiale til å bli svært bra.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser meg rundt etter forsterker, blir nok transistor. Og med htbypass, pre og effekt slik at jeg kan gå inn med en liten minidsp 2x4.

    Men sitter her nå med Dimmu på relativt høyt volum tipper 90 db og fyttigrisen dette svinger. På den lille Pioneer reciver min. Pc rett i reciver, ingen ekstern dac. Ingen Dspeaker
    Men morro er det....
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du klarer å spille på nogenlunde moderat nivå på dette anlegget ditt, og har annen musikk enn "headbangers ball", så tar jeg meg gjerne en liten tur et par timer en dag.:)

    (Tinnitus, husker du?)

    Mvh
    Lars
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe har ca 1.5 terra med ymse musikk, og jeg spiller faktisk ikke så høyt. Når jeg har besøk så ber de ofte om at jeg skrur opp lyden
    Akkurat nå er rommet tatt ned akustisk så det er ikke mye å skryte av. Belle er solgt, og ferden min går videre med RF7mk1

    Bare hyggelig med besøk. Men må nok vente littegrann...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sett på de, men er for kostbare for min lommebok. Koser meg virkelig med Klipsch.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hehe har ca 1.5 terra med ymse musikk, og jeg spiller faktisk ikke så høyt. Når jeg har besøk så ber de ofte om at jeg skrur opp lyden
    Akkurat nå er rommet tatt ned akustisk så det er ikke mye å skryte av. Belle er solgt, og ferden min går videre med RF7mk1

    Bare hyggelig med besøk. Men må nok vente littegrann...
    At du solgte Bellen kommer du til å angre på, er ikke lette å få tak i hvis du skulle angre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror nok ikke det, testa såpass mye både med Belle og med RF7 og RF7 er den høyttaleren som spiller best etter min smak, med min musikk og med mitt bruk.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Få fatt i en senter, bakhøtalere er kjøpt. Kommer mandag. Så blir det akustikk tiltak som skal gjøres finere enn sist så blir det subber. Må sikkert spare noe flere kroner for å få det til. så jeg får bruke Bagend subben sålenge
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Få fatt i en senter, bakhøtalere er kjøpt. Kommer mandag. Så blir det akustikk tiltak som skal gjøres finere enn sist så blir det subber. Må sikkert spare noe flere kroner for å få det til. så jeg får bruke Bagend subben sålenge
    Hva slags klipsch ble det?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får jeg kjøpe din? Ser etter RC7 eller RC64. Har noen annonser ute, så får se hva som dukker opp..

    Starter på rommet nå. Har fjerna det meste av tiltakene, så jeg starter helt på nytt. Har noen ideer som skal testes ut...
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Får jeg kjøpe din? Ser etter RC7 eller RC64. Har noen annonser ute, så får se hva som dukker opp..

    Starter på rommet nå. Har fjerna det meste av tiltakene, så jeg starter helt på nytt. Har noen ideer som skal testes ut...
    Jeg trur ikke centeren som står i Kristiansand er solgt ennå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Han vil ikke sende. en det ser ut som om det har ordnet seg. Er en her på forumet som har en sim han skal selge. Om jeg har forstått det riktig, så har jeg vel kjøpt den.

    Han holder bare på med å teste den.

    Har fått gjort en del i rommet idag. Fjerna alt av tiltak, og setter det sakte men sikkert opp igjen. Har et trøbbelomåde jeg ikke finner, eller dvs, jegvet at det ikke er fra nærmeste sidevegg og gølv det kommer. Så da har jeg bare frontvegg, bakvegg tak, skråtak og mptsatt sidevegg å sjekke ut. området er en dipp på 5db mellom 350-430hz. Resten er jevnt, og vannfallet ser bra ut. GD ser også bra ut, er ikke snorrett, men det meste ligger under 50ms. foruten noen spikes så står himmelhøyt. Men nå har jeg jo kun jobbet med sidevegg og gulvrefleksjon. Så jeg regner med det blir bedre når jeg får på plass resten av tiltakene.

    Blir en tur på JYSK for å få tak i noen slike;
    50002.jpg

    som skal fylles med rockwool flexi A og støperør. Her skal det testes med ulike mønster, for å få den rette klangen i rommet.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Han vil ikke sende. en det ser ut som om det har ordnet seg. Er en her på forumet som har en sim han skal selge. Om jeg har forstått det riktig, så har jeg vel kjøpt den.

    Han holder bare på med å teste den.

    Har fått gjort en del i rommet idag. Fjerna alt av tiltak, og setter det sakte men sikkert opp igjen. Har et trøbbelomåde jeg ikke finner, eller dvs, jegvet at det ikke er fra nærmeste sidevegg og gølv det kommer. Så da har jeg bare frontvegg, bakvegg tak, skråtak og mptsatt sidevegg å sjekke ut. området er en dipp på 5db mellom 350-430hz. Resten er jevnt, og vannfallet ser bra ut. GD ser også bra ut, er ikke snorrett, men det meste ligger under 50ms. foruten noen spikes så står himmelhøyt. Men nå har jeg jo kun jobbet med sidevegg og gulvrefleksjon. Så jeg regner med det blir bedre når jeg får på plass resten av tiltakene.

    Blir en tur på JYSK for å få tak i noen slike;
    Vis vedlegget 301113
    som skal fylles med rockwool flexi A og støperør. Her skal det testes med ulike mønster, for å få den rette klangen i rommet.
    Det må jeg si du går virkelig grundig til verks,så det blir nok et veldig bra lytterom igjen.Gleder meg å høre på anlegget ditt når du blir ferdig.Kommer jeg over en center så skal jeg si fra.jeg jakter på en sub til eller to stk.12 så kommer du over noe så tips meg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal si ifra,. Går raskere denne gangen da jeg kjenner egenskapene til lytterommet mitt relativt godt nå.
    Skal si ifra når det er ferdig. Så kan du og prog komme en tur.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.810
    Antall liker
    5.338
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er spent på å se bilder og lese erfaringer fra "jysk-prosjektet".

    Lærerikt og artig å følge tråden din!
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kan du være så snill forklare litt nærmere hvordan du skal modifisere den hylla?

    Ser på forskjellige løsninger selv til stua når vi flytter rundt akustikk. Ser jo at det er flere som setter den foran alt annet mtp. lydbildet. Har skissert opp en grovskisse på stua og det som er, som vil bli lagt ut i min egen tråd når det nærmer seg flyttedato.

    Anders.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal skrive litt om det når jeg har pc fremfor meg.

    Men i hovedsak så går det på å fylle hylla med rockwool i kombinasjon med støperør slik at ikke hele bakveggen blir dempet. Men at jeg kan tjune absorbenten slik jeg ønsker for å beholde noe av klangen bak meg. Framveggen min er helt ubehandlet. Men skal prøve meg frem der også.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja :) Får bare følge med i tråden.

    Det er bakvegg som er aktuell for min del også. Har sett på litt forskjellige løsninger. Utseende betyr endel, da det enn så lenge ikke er luftet for samboer. Kan vel bli en moro affære.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.139
    Antall liker
    20.571
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lykke til. I beste mening. Hadde det ikke hvert fot at jeg skal teste dette med støperør så hadde jeg bygd rammer. pluss at det er kaldt i garasjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn