Retipping av Benz pick-up'er

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Har fått spørsmål ang. dette fra en kollega og her er jeg helt blank. Har aldri retippet noen PU'er av noe slag i min karriere.

Vet at det er en del på HFS som har retippet sine Benz'er. Hva er deres erfaring? Blir den som ny eller.....ikke?

FZ

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Ja interessant og visst. Jeg har riktignok ikke en Benz pickup, men jeg hadde tenkt og sende min til Benz for retipping når den er nede på felgen. Den har over 1000 timer på seg, så det blir vel ikke så lenge til. Har hørt ar den skal bli minst like bra som ny. Og når det bare koster 1500,- er det ihvertfall verdt et forsøk.
Det er en Grado The Reference jeg har.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Merkelig at det ikke er noen som har erfaring med retipping. hmmm....

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
Ring Arild Berget på hifiguiden på 625 29 706. Han vet sannsynkligvis en del om dette.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
Ring Arild Berget på hifiguiden på 625 29 706. Han vet sannsynkligvis en del om dette.
Takk for det. Jeg vet at han vet. jeg har snakka med han. Men personlige erfaringer blant pickup brukere her kan også være av interesse. Syns jeg.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
Jeg gjorde det med en Benz Reference, som ble retippet gjennom Arild/HiFi-guiden og er meget fornøyd med resultatet. Vel så bra lyd som da den var ny.

Det er jo selveste far sjøl (Lukaschek) som gjør retippingen, så den saken er i orden. Prisen er det heler ikke noe å si på, Men det tar
g r e n s e l ø s t lang tid!!! Min brukte et snaut år på turen.

(At min Benz ref ligger for salg på sentralen er kun av den årsak at den ikke passer i min mye spiller/arm kombi)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Jeg har også snakket med Arild om dette. Iflg. ham må man regne med å vente et halvt år før den er tilbake. Mao. trengs en reserve PU i mellomtiden. Nå høres det jo ut som ett år er nærmere sannheten....

Uansett er det ikke noe å si på prisen.

Fler som har retippet Benz med bra eller mindre bra resultat?

Big Swifty: Gjorde Lukaschek mer enn å retippe? Ble PU'er renset? Gummioppheng byttet?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
Big Swifty: Gjorde Lukaschek mer enn å retippe? Ble PU'er renset? Gummioppheng byttet?

[/quote]

...sannelig ikke sikker. Spør orakelet på Hamar. :)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
BigSwifty skrev:
Har spurt orakelet tidligere. Han sier at opphenget blir skiftet hvis det er nødvendig :-\

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg har også retippa hos Benz med godt resultat selv om det var en Transfiguration PU. Hvis det er en Benz må det vel være det beste stedet å sende den, siden du får de som har laga den til å sjekke den, pluss at du får samme nål som originalt. Uansett hvor du retipper må du regne med lang ventetid, sånn er det bare. Jeg har selv venta over et halvt år på en SPU fra Soundsmith.

mvh Asbjørn

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tragisk ventetid på retipping da...må jo kjøpe en annen så lenge da.....

VDH retipper vel......noen som har brukt de...enten på vdh ,benz transfiguration etc....

Kanskje du kan sende gradoen til vdh Rolfozzy ?

Blir de sendt med det samme fra Norge da ?....har dere sendt de direkte eller ført s til forhandler og så videre......sånne småesker havner fort under en avis eller to , og vipps...der gikk den måneden ja...ps jeg sikter ikke til noen her , bare vet at sånt kan skje den beste for å si det sånn...

Es

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
Blir de sendt med det samme fra Norge da ?....har dere sendt de direkte eller ført s til forhandler og så videre......sånne småesker havner fort under en avis eller to , og vipps...der gikk den måneden ja...ps jeg sikter ikke til noen her , bare vet at sånt kan skje den beste for å si det sånn...

Es
[/quote]

Arild/hifiguiden samler opp et visst antall, før det sendes til Benz - sikkert etter ønske fra dem. Dette blir kundene gjort oppmerksom på på forhånd.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
ssm skrev:
VDH retipper vel......noen som har brukt de
Om ting fremdeles er som de var, så er det kun doktoren selv som står for retippingen og dermed vil ventetiden være deretter.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Når det gjelder vdh ha jeg hørt litt ymse erfaringer. En kamerat av meg fikk to SPU'er retippa der, og nålene falt av etter litt tid. Med en Benz ville jeg definitivt sendt den hjem selv om det tar litt tid. Så kan en jo hygge seg med noen avløser i mellomtiden :)
Når jeg retippa hos Benz fikk jeg den tilbake etter 2 måneder :eek: Det var fordi Benz har samler opp sånn som forhandlerene og jeg var den siste som kom med i batchen som skulle tilbake til forhandler. Noen ganger er man heldig :)

Asbjørn

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
BigSwifty skrev:
[/quote]

Jeg har en (uspilt og til salgs på eBay akkurat NÅ!) DL-103 retippet av Benz. Den ankom Benz med brukket nålearm og returnerte i perfekt stand til samme pris som retipping forøvrig. Gutta sine det!

Topp Bunn