Retipping av Decca London Super Gold

Super Gold

Medlem
Ble medlem
05.02.2009
Antall liker
0
Hei!

Trenger sårt retipping av min velbrukte London Super Gold pickup.Noen her som har erfaring med The Cartridge Man?Pris, kvalitet?
Etter å ha spilt på en Grado pickup en tid,må jeg si at jeg savner det dynamiske og livsbajaende som Decca pickupen hadde.

mvh Asbjørn Morken

Super Gold

Medlem
Ble medlem
05.02.2009
Antall liker
0
Takk for info.Skal sjekke om dei utfører retipping av denne pickupen.

mvh Asbjørn Morken

eirg

Medlem
Ble medlem
10.12.2007
Antall liker
7
Hei
Her rører du med mitt gamle hjerte!
Mine erfaringer er: Send elementet til Arild på Hi Fi Guiden (Hamar) og be om å få en Benz stift. En Decca trenger en perfekt slipt og polert stift. Det er Benz stiften.
Hadde nettopp min inne til Presence Audio i England (produsent)
men det var ingen suksess!

mvh
einar

Super Gold

Medlem
Ble medlem
05.02.2009
Antall liker
0
Takk for tips.
Hmm, Decca og Benz ::) Føler lydmessig det er to ganske så forskjellige pickuper. Med en Benz stift,vil du da få en helt annen lyd-lydopplevelse?

mvh Asbjørn

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sånn summert sett, og uten å ha noe sammenlikningsgrunnlag, så synes det på meg som om Expert og Cartridgeman i UK er nogenlunde ekvivalente konkurrenter. Uten å mene noe om andre, annet enn at de generelt synes å ha en tendens til å utstyre pu'er med nåler som de ikke var ment å ha, altså med nåler som tilfeldigvis er retipperens enemerke; følgelig med en resulterende lyd som ikke var helt det man forventet. Noen ganger til stor lyttemessig skuffelse for noen kanskje.

Expert har jo en helt eksepsjonell portefølje av anbefalinger, og er nok det stedet jeg hadde sendt min pu. Hvilket jeg også skal med en av mine pu'er, men det er ingen Decca (dessverre på noen områder) men en AT ART-1.

Mvh Vidar P

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
British Audio selger Decca og jeg vet at de for et par år tilbake også hadde avtale med Decca i forhold til re-tipping og reparasjon. De pleide å ha to forskjellige web-adresser, men det ser ut til at kun den ene nå er aktiv. Den som er borte inneholdt informasjonen vedrørende re-tip/reparasjon av Decca, inkl. priser, og det ser dessverre ikke ut til at denne er replisert på siden som gjenstår. Imidlertid er det jo bare å sende en mail; jeg har alltid fått kjappe og utfyllende svar når jeg har vært i kontakt med dem.

Super Gold

Medlem
Ble medlem
05.02.2009
Antall liker
0
Har nå sendt en mail til dei forskjellige aktørene som jeg har blitt tipset om.
Kommer tilbake senere når jeg har fått utført retipping.

mvh Asbjørn

Topp Bunn