Return of the FRECKO gekko

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.360
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
:'( :'( :'( for halvannen uke siden ble sykkelen min stjålet (en gekko frecko), kjøpte den på sensommeren ifjor, og den har stått stille i hele vinter, så den var strøken og som ny.
Har pratet med forsikrings selskapet, falcken og politiet, så en
erstatning var rett rundt hjørnet...MEN, idag fikk jeg en telefon fra onkel politi om at sykkelen var funnet, noe som jo var gledelig, men også ganske kjipt:( (hadde vendt meg til tanken på en flunka ny hardrocx ;D).
Jeg dro bort på kammeret etter jobb, og fikk levert ut sykkelen...og den var total endret...smådeler var skiftet ut i billigere deler, og dempegaffelen var byttet ut i en gammel en, MEN det værste er at nå skriker kranken som ei gammal ei...føler at jeg sykler rundt på skrap...ergonomien stemmer ikke og sykkelen bråker...det er TRAGISK!!! :'(

Noen her som vet hva som kan gjøres? dekker forsikrings selskapet skadene og nye deler? eller er det mulig og gjøre et "bytte" med de av noe slag?

Politiet var 3-4dager for tidlig ute der gitt... :p

T

Thomas1

Gjest
Ble den stjålet av Reodor Felgen? Noen har altså stjålet sykkelen din for å skru av de beste delene og erstatte de med dårlige?
Har hørt at man kan få motoren i bilen overhalt hvis den har vært stjålet og knekjørt. Er ikke helt sikker på sykler. Minner meg litt om en episode med ei jeg kjenner. Der hadde noen tatt frontfangeren på bilen, for å så sette på en maken, bare slitt og stygg. hehe

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.265
Sted
Østfold
Du må jo få oversikt over hva det koster å reparere den. Regner med du sa i fra til politiet da du hentet sykkelen?

Eller satte du den igjen i en grøft i håp om at den ikke skulle bli funnet, og nå er du over på plan B? ;D

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.360
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
Ble den stjålet av Reodor Felgen? Noen har altså stjålet sykkelen din for å skru av de beste delene og erstatte de med dårlige?
Har hørt at man kan få motoren i bilen overhalt hvis den har vært stjålet og knekjørt. Er ikke helt sikker på sykler. Minner meg litt om en episode med ei jeg kjenner. Der hadde noen tatt frontfangeren på bilen, for å så sette på en maken, bare slitt og stygg. hehe
hehe...skulle nesten tro det, om de er dårliger vet jeg ikke, men at de er gamle og slitte er det ingen tvil om...hvorfor skifte ut en god krank med en knirkete en...rammenr. står jo fortsatt på undersiden :p
Samme skjedde med en kompis av meg, han fikk tilbake sykkelen full av teip ;D

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.360
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
Du må jo få oversikt over hva det koster å reparere den. Regner med du sa i fra til politiet da du hentet sykkelen?
Sa fra, men de ba meg ta det opp med forsikringsselskapet.
Rakk jo selvfølgelig akkurat ikke å ringe de :-/

Eller satte du den igjen i en grøft i håp om at den ikke skulle bli funnet, og nå er du over på plan B? ;D
Jipp, og derfor trenger jeg deres hjelp ;D

Topp Bunn