Revolvermagasinet:

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
...og himmelen var blåere enn tunga til han som hang seg i garasjen til far min...

Mellom '88 og '92 gikk revolvermagasinet (Carlo Halvorsen, Otto Jespersen og Stig Holmer) og hørespillet med overnevnte tittel. Medvirkende var bl.a. Texaco Stovner, Hr. Smartass, Kaptein Kuling, Fina Lambertseter og flere på Cruisskipet "Clamydia" i retning Haiti.

Har 20 opptak men mangler noen episoder.
Noen som vet å finne ??

K.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jeg husker også revolvermagasinet :)
Skyt meg i hodet, det var gøy ;D

Skulle gjerne hørt noe av det igjen ....
Vil du dele dem du har?
 
N

nb

Gjest
Prøv en fildelingstjeneste nær deg, finner sikkert noe der. Tidligere lå det ganske mye ute på NRK sine nettsider, men tror de har fjernet de nå.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
I introen og som gjennomgangsmelodi i hørespillet; ..."og himmelen var blåere enn tunga til han som hang seg i garasjen til far min" var det en jazzlåt som fenget meg. Hva er det for noe? Kan musikken skaffes?
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Og så var det vel et hørespill som het "Mannen med hatt er Texaco Stovner". Dessuten "Yang Tze Lyse og jungelskattens forbannelse" med samfunnsfienden Bongo, Einar Førde og frilansmisjonæren Jerry Ko. Jan p. Syse i rollen som Lyse.

Musikken var også noe for seg: "Far valgte sjøen som sitt yrke", "Gorilla fra Manilla"...

Bør sendes i reprise.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.907
Antall liker
86.446
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Var dette programmet der Gunnar og Bjarne var fast innslag?
 
Sist redigert:

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Har mer enn halvparten på kassett. Mye ligger også på Youtube. De hadde et enepisodes hørespill som het "påsketur" hvor de brenner opp møblene, skyter bonden og svir tilslutt ned hytta. Noe av det bedre de lagde sammen med jakt-turen hvor de skøt en "elg" med noe jernskrot under bena....

Men altså; tittellåten "autumn leaves". Hvem spilte den? Nærmeste jeg kommer er denne:
Autumn Leaves - Chet Baker & Paul Desmond Together - YouTube
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Før Tv-programmet var det også et annet radioprogram: Sorgen Bar. Holmer var ikke med der
 

RedRock76

Medlem
Ble medlem
27.04.2023
Innlegg
8
Antall liker
16
Sted
Ringsaker
God dag i forumet. Er det noe liv i denne tråden for tiden da?

Jeg har leita på nett en stund, og kom over denne siden https://www.nrk.no/arkiv/artikkel/revolvermagasinet-pa-nett-1.4696205?fbclid

Der er alle linkene døde, så jeg sendte en epost til NRK:

Jeg fant denne siden hos dere, og lurer på om det prosjektet ble noe av? Alle linkene som ligger der er for tiden uvirksomme. Er det noen som har status på Revolvermagasinet i NRKs arkiv, eller er det meste slettet?

MVH

---

Og fikk svar tilbake :

Hei, og takk for henvendelsen.

Siden du fant er en arkivert side og innholdet som lenkene peker til er dessverre ikke lenger tilgjengelig for avspilling. Når det gjelder Revolvermagasinet så er de aller fleste sendingene blitt bevart, og avhengig av hvilke rettigheter som ligger på de ulike sendingene så vil det som vi har rettigheter til bli tilgjengelig for avspilling før eller senere. Så langt er ikke denne produksjonen prioritert, men andre produksjoner som for eksempel "Han med hatten er Texaco Stovner" og Yang Tse Lyse er tilgjengelig i NRK Radio.

---

Jeg svarte tilbake : Tusen takk for svar. Det at programmene ligger i arkivet… vil det da si at det er mulig å kunne kjøpe ut innhold etter NRKs gitte satser?

Og fikk svar tilbake :

Hei igjen.
Under forutsetning at det ikke foreligger begrensninger, så er det mulig.

Og oppfølgingssvar :

Hei. Takk for e-post.

NRK har nylig blitt enig om en ny avtale om arkivpublisering med rettighetsorganisasjonen Norwaco - https://www.nrk.no/kultur/hele-norges-dagbok-1.15731453. Per i dag har vi ikke arkivpublisering i NRK Radio. På sikt ønsker vi å få publisert så mye arkivmateriale som mulig i NRK Radio, men nå prioriterer redaksjonen å arkivpublisere innhold for NRK TV, derfor ligger radiopubliseringen foreløpig på vent.

Ditt ønske er uansett videreformidlet til vår avdeling for arkivpublisering.

===========

Så det er muligheter for at noe kan skje :)
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.427
Antall liker
9.420
Mens vi venter så hadde de som nevnt ovenfor også The Show på TV, for de som er interessert så finner man de programmene her..

 
Sist redigert:

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg har nesten alle sendingene på kasett. En stor jobb å digitalisere er jeg redd…
Kanskje en kronerulling/spleis og leid hjelp hadde vært løsningen?
 

RedRock76

Medlem
Ble medlem
27.04.2023
Innlegg
8
Antall liker
16
Sted
Ringsaker
Er det noen som har noe oppdateringer innen temaet her da? Jeg har funnet noen youtube-lenker til noe av musikken fra programmet litt spredd utover.



 
  • Liker
Reaksjoner: 666

bil i øret

Fersking
Ble medlem
15.12.2023
Innlegg
2
Antall liker
1
Sted
Ulefoss
Her er en liten prøve på hvordan jeg kan se for meg at programmene (kanskje) kan bli....


For eksempel.
Dette virker bra:)
Rip også gjerne programmene i så høy kvalitet som mulig, 320 for lyd er vel mest praktisk med tanke på plass.
Men har du et sted det kan lastes opp i flac hadde jo det vært optimalt:)
Om du kan legge ut en link når alt eller det meste er klart, hadde jeg (og helt sikkert andre) satt stor pris på det:)
Jeg har klart og samle litt her og der gjennom årene, men mangler deler av de 2 siste hørespillene, og en god del av selve programmene.
Og kvaliteten er selvfølgelig variende.
Stor takk til dere som holder på med dette:)
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

RedRock76

Medlem
Ble medlem
27.04.2023
Innlegg
8
Antall liker
16
Sted
Ringsaker
Takk for respons. Når det gjelder lydkvalitet, er det overkill å bruke 320 kbit. Alt materiale fra kassett holder maks 128 kbit. De lydklippene jeg har å klippe inn er 64 kbit mono. Så opplegget tror jeg blir å få det hørbart, kanskje en liten runde med et støyfilter, men 112 eller 128 kbit holder i massevis. Litt usikker på hvilket format som avspillingsmessig er greiest, men MP3 er jo nærliggende. MP4 gir jo mulighet for kapitler, men avspillingsmuligheten blir noe begrenset av det.
 

bil i øret

Fersking
Ble medlem
15.12.2023
Innlegg
2
Antall liker
1
Sted
Ulefoss
Takk for respons. Når det gjelder lydkvalitet, er det overkill å bruke 320 kbit. Alt materiale fra kassett holder maks 128 kbit. De lydklippene jeg har å klippe inn er 64 kbit mono. Så opplegget tror jeg blir å få det hørbart, kanskje en liten runde med et støyfilter, men 112 eller 128 kbit holder i massevis. Litt usikker på hvilket format som avspillingsmessig er greiest, men MP3 er jo nærliggende. MP4 gir jo mulighet for kapitler, men avspillingsmuligheten blir noe begrenset av det.
Det jo klart at kildematerialet ikke er av høy kvalitet:)
Men jeg pleier alltid og rippe høyere slik at jeg ikke mister noe, og det er mindre sjans for at noe forsvinner under gjentatte overføringer eller spleisinger.
Foreslo bare 320 fordi nå er lagringsplass og netthastighet på et nivå som enkelt tillater dette:)
Du lager det selvfølgelig slik du vil, det gjør det jo lettere og jobbe med:)
Om du velger mp4 for kapitler, er det enkelt nok for folk og bruke f.eks audacity til og overføre til mp3 siden:)
Setter som sagt stor pris på du/dere som er involvert i dette, er jo viktig og ta vare på dette:)
 
Topp Bunn