Riaa fra Kina?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
Hei,

Har lite erfaring med Riaa, men endel mer på forsterkere og er flere ganger blitt positivt overasket over (kost/verdi) ved rør effekttrinn fra Kina (dog mer sjelden betatt av kinesiske rør-pre)

Men; er det noen som har lyttet til eller har kinesiske rør riaa?

mvh Ole

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Jeg har en Yanqin rør/pre... kun brukande til "spiker i spikersuppe"...(må/skal modifiseres kraftig).
Bedre lyd kan bygges med 2 stk opamper...

Arne K

Ole skrev:
Hei,

Har lite erfaring med Riaa, men endel mer på forsterkere og er flere ganger blitt positivt overasket over (kost/verdi) ved rør effekttrinn fra Kina (dog mer sjelden betatt av kinesiske rør-pre)

mvh Ole

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
152
Sted
Bærum
det jeg mente med at kina pre'er har jeg hørt mye rart av, effekt derimot mye bra.

Hva med Riaa, noen som har hatt eller hørt?

Ole

Cobra2 skrev:
Jeg har en Yanqin rør/pre... kun brukande til "spiker i spikersuppe"...(må/skal modifiseres kraftig).
Bedre lyd kan bygges med 2 stk opamper...

Arne K

Ole skrev:
Hei,

mvh Ole

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Hadde en RC767 fra Ming DA for noen år siden. Helt forferdlig greier. Makan til tynn og skranglete lyd skal du lete langt etter. Lite gain var det også i den. Kunne likså greit ha kjøpt meg en B-tech riaa til 295,- :p

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.893
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Berg skrev:

Denne låter veldig bra med en varm romantisk lyd karakter og med en litt bløt ullen bass........... den koster deg desuten glatt 10 laken eller mere før den er oppe og går i en ordentlig versjon og til den prisen er det mye annet der ute som er bra åsså.
I tiilfelle noen skulle lure....... JA jeg har testet den mest hårete versjonen av denne og det er en riaa jeg godt kunne tenkt meg og ha pga at den låter såpass varmt og romantisk som den gjør, men som korrekt high-end riaa er den fullstendig U-brukanes.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Rudi skrev:
Berg skrev:

Denne låter veldig bra med en varm romantisk lyd karakter og med en litt bløt ullen bass........... den koster deg desuten glatt 10 laken eller mere før den er oppe og går i en ordentlig versjon og til den prisen er det mye annet der ute som er bra åsså.
I tiilfelle noen skulle lure....... JA jeg har testet den mest hårete versjonen av denne og det er en riaa jeg godt kunne tenkt meg og ha pga at den låter såpass varmt og romantisk som den gjør, men som korrekt high-end riaa er den fullstendig U-brukanes.
Har selv lånt toppmodellen av Cole av Madman her på forumet. Tror den versjonen kostet ca 16 000 kr, og det er den verdt! Støyfri (på mine horn), høyt gain. Og en ganske annen lydkarakteristikk enn hva Rudi nevner over (skyldes kanskje S&B-trafoene......): Nøytral ("lite røraktig"), og med en imponerende fast og dyp bass.
Mulig Morten har sin til salgs ennå, han har vel lagt vinylen på hylla.......

Mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.893
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
olaps skrev:
Rudi skrev:
Berg skrev:

Har selv lånt toppmodellen av Cole av Madman her på forumet. Tror den versjonen kostet ca 16 000 kr, og det er den verdt! Støyfri (på mine horn), høyt gain. Og en ganske annen lydkarakteristikk enn hva Rudi nevner over (skyldes kanskje S&B-trafoene......): Nøytral ("lite røraktig"), og med en imponerende fast og dyp bass.
Mulig Morten har sin til salgs ennå, han har vel lagt vinylen på hylla.......

Mvh

Litt morsomt at vi har så stor forskjell i oppfattelse/mening om "samme" lyd siden det er samme riaa vi snakker om, jeg prøvde ut den samme riaa'en etter deg.
Jeg samenlignet Cole'en med Aestethix, DP 2.2 og ARCSP10.
I forhold til Aestethix og Dp finner jeg Cole'en svampete u-dynamisk og bløt i bassen, dog meget behagelig, skal jeg være kritisk virker det på meg som den åsså har en topp med høy harmonisk forvrengning som åsså gjør seg utslag i en myk og behagelig diskant.
Cole'n som Morten hadde låter meget behagelig synes jeg, men ikke til aktiv lytting/testing av utstyr.
Morten solgte forøvrig denne riaa'en i våres.

Topp Bunn