RIAA innovasjon

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Tusen takk BeetleBug for all informasjon og alle de flotte bildene!
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Tusen takk BeetleBug for all informasjon og alle de flotte bildene!
Bare hyggelig Zerostat.

Når jeg ser på bildene av Puffin så ser jeg umiddelbart mulige løsninger hvordan man kan isolere innmaten fra selve boksen ved å feks bruke gummiforinger osv. Det får bli senere for nå ønsker jeg bare å lytte på musikk. Et godt tegn i seg selv.

-BB-
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.290
Torget vurderinger
2
Du er er oppkomme av spennende produkter BB! Hvordan finner du dem?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Du er er oppkomme av spennende produkter BB! Hvordan finner du dem?
Denne fant jeg her inne og i denne tråden. Stor takk til vrøvl som kom med tipset.

I kveld har jeg hatt hyggelig lyttebesøk av et forummedlem som var interessert i å lytte på kombinasjonen Kinki / Harbeth. Han fikk i tillegg en liten demonstrasjon av Puffin :)

-BB-
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Har du noen gang lyttet til eller fått inntrykk av RIAA/rørpre med SUT til sammenligning? Snakker da om rimelige og gode saker. Innbiller meg en "våtere" og "rødere" presentasjon. Uten at det er negativt.
 
Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Har du noen gang lyttet til eller fått inntrykk av rørpre med SUT til sammenligning? Snakker da om rimelige og gode saker.
Ja men ikke noe dyre high end greier. Thorhauge med Xindac SUT og jeg syntes ikke den kombinasjonen hadde de samme kvalitetene som feks Soundsmith MCP2 MkII. MCP2 er rett og slett et forbaska godt riiatrinn.

-BB-
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Har du noen gang lyttet til eller fått inntrykk av rørpre med SUT til sammenligning? Snakker da om rimelige og gode saker.
Ja men ikke noe dyre high end greier. Thorhauge med Xindac SUT og jeg syntes ikke den kombinasjonen hadde de samme kvalitetene som feks Soundsmith MCP2 MkII. MCP2 er rett og slett et forbaska godt riiatrinn.

-BB-
Det sitter vel et par SUT'er i Soundsmith'en. Da på godt forstår jeg!

Park har gain fra OA og Whest bruker diskret transistor. Eller tar jeg feil?

Så her har vi faktisk tre topologier.
 
Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Nå har jeg gitt Puffin flere timer samt fått lekt meg litt med innstillingene og mitt positive førsteinntrykk har i grunnen bare forsterket seg. Puffin er rett og slett et skikkelig funn, enkelt og greit.

Her titter`n frem fra skapet sitt:

fullsizeoutput_19f4.jpg


-BB-
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Folkens,

Jeg må bare gi uttrykk for hvor begeistret jeg over denne finurlige altmuligboksen fra Parks Audio. Når jeg lytter til Prog, rock, punk og annen musikk med driv så ønsker jeg ofte mer baller. Ikke slike glattbarterte fjortiskuler hvis dere forstår.. No problem for Puffin! Jeg øker bare TILT med ett steg og gir den samtidig ett knep ekstra med AIR og vips gror håret. Live jazz? Puffin fikser det også. Slå på TUBE filteret og med ett befinner man seg i lokalet med et glass lunka rødvin. Morsomt! En annen "greie" jeg har med mye nyprodusert vinyl og kanskje da spesielt 180gr er mangelen på dynamikk og sprut. Igjen har Puffin muligheter som kompanserer for dette uten man mister noen andre kvaliteter.


Mvh
-BB-
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.611
Antall liker
1.475
Sted
Sunndalsøra
Man må nesten si at RIAA har blitt gammeldags i forhold til denne fra Parks Audio. Utrolig mange innstillinger hær.
Audio ligger etter musikker industrien når det gjelder mere '' moderne'' løsninger. Kan bare se hvor lang man har kommet når det gjelder det gamle Hammond B3 orgelet. De drasser ikke rundt med et tungt orgel. Samme gjelder rørforsterkere, da transistor etter hvert har fått lydegenskaper til rør:)
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Gleder meg! Min skal etter planen leveres av UPS i morgen.

Folkens,

Jeg må bare gi uttrykk for hvor begeistret jeg over denne finurlige altmuligboksen fra Parks Audio. Når jeg lytter til Prog, rock, punk og annen musikk med driv så ønsker jeg ofte mer baller. Ikke slike glattbarterte fjortiskuler hvis dere forstår.. No problem for Puffin! Jeg øker bare TILT med ett steg og gir den samtidig ett knep ekstra med AIR og vips gror håret. Live jazz? Puffin fikser det også. Slå på TUBE filteret og med ett befinner man seg i lokalet med et glass lunka rødvin. Morsomt! En annen "greie" jeg har med mye nyprodusert vinyl og kanskje da spesielt 180gr er mangelen på dynamikk og sprut. Igjen har Puffin muligheter som kompanserer for dette uten man mister noen andre kvaliteter.


Mvh
-BB-
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Gleder meg! Min skal etter planen leveres av UPS i morgen
Spennende! Hvilken platespiller/PU bruker du?

Lykke til og det blir interessant om å lese om dine erfaringer etterhvert som du har fått spilt musikk.

-BB-
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Man må nesten si at RIAA har blitt gammeldags i forhold til denne fra Parks Audio. Utrolig mange innstillinger hær.
Audio ligger etter musikker industrien når det gjelder mere '' moderne'' løsninger. Kan bare se hvor lang man har kommet når det gjelder det gamle Hammond B3 orgelet. De drasser ikke rundt med et tungt orgel. Samme gjelder rørforsterkere, da transistor etter hvert har fått lydegenskaper til rør:)
Nåja..du skal ikke lete lenge etter musikere som sverger til rørforsterkere, analoge synther eller vintage gitarer.
Har selv vært i studio der klang fortsatt ble skapt i en boks på størrelse med et kjøleskap.
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
De spillerne som er i active duty er Emt 938 med Schick arm, og Goldmund studio med FR 54. Har en hel haug pickuper som jeg bytter på etter dagsform. Blir veldig spennende med en så fleksibel phono forsterker.

Gleder meg! Min skal etter planen leveres av UPS i morgen
Spennende! Hvilken platespiller/PU bruker du?

Lykke til og det blir interessant om å lese om dine erfaringer etterhvert som du har fått spilt musikk.

-BB-
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.611
Antall liker
1.475
Sted
Sunndalsøra
Man må nesten si at RIAA har blitt gammeldags i forhold til denne fra Parks Audio. Utrolig mange innstillinger hær.
Audio ligger etter musikker industrien når det gjelder mere '' moderne'' løsninger. Kan bare se hvor lang man har kommet når det gjelder det gamle Hammond B3 orgelet. De drasser ikke rundt med et tungt orgel. Samme gjelder rørforsterkere, da transistor etter hvert har fått lydegenskaper til rør:)
Nåja..du skal ikke lete lenge etter musikere som sverger til rørforsterkere, analoge synther eller vintage gitarer.
Har selv vært i studio der klang fortsatt ble skapt i en boks på størrelse med et kjøleskap.
Ja, nostalgien lever videre den. Rørklangen og rørvreng har alltid vært mest populær blant rock og blues musikere. Blant vanlig Jazz gitarister og akkustiske gitarister har transistor forsterkere vært å fortrekke. Ikke uten grunn:)
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.905
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
BTW BeetleBug....
Det kan hænde, at det er lyset som skaber optisk forvrængning, men de to midterste store elektrolytkondensatorer på
din Whest Audio RIAA ser ud som om, de er begyndt at bule ud i toppen. Hvis det ikke er kamera forvrængning,
burde du nok skifte dem :)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Man må nesten si at RIAA har blitt gammeldags i forhold til denne fra Parks Audio. Utrolig mange innstillinger hær.
Audio ligger etter musikker industrien når det gjelder mere '' moderne'' løsninger. Kan bare se hvor lang man har kommet når det gjelder det gamle Hammond B3 orgelet. De drasser ikke rundt med et tungt orgel. Samme gjelder rørforsterkere, da transistor etter hvert har fått lydegenskaper til rør:)
Nåja..du skal ikke lete lenge etter musikere som sverger til rørforsterkere, analoge synther eller vintage gitarer.
Har selv vært i studio der klang fortsatt ble skapt i en boks på størrelse med et kjøleskap.
Ja, nostalgien lever videre den. Rørklangen og rørvreng har alltid vært mest populær blant rock og blues musikere. Blant vanlig Jazz gitarister og akkustiske gitarister har transistor forsterkere vært å fortrekke. Ikke uten grunn:)
Mulig det, men hvor mange av dem har solgt ampen og kjører rett i bordet via en digital programmerbar sak ?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
BTW BeetleBug....
Det kan hænde, at det er lyset som skaber optisk forvrængning, men de to midterste store elektrolytkondensatorer på
din Whest Audio RIAA ser ud som om, de er begyndt at bule ud i toppen. Hvis det ikke er kamera forvrængning,
burde du nok skifte dem :)
Well spotted! Dem er allerede byttet ut med to nye av god kvalitet. Arbeidet utført av Lyric / Sandvika på garanti.

Kan jo opplyse om at Whest Audio ville ha 485 gbp for den samme jobben og dem krevde at jeg samtidig kjøpte ny strømforsyning til 185 gbp. Frakt frem og tilbake måtte jeg dekke selv så klart.

-BB-
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.905
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
;D;D;D
Snak om svinedårlig service, fy føj da....
De kunne ha´ svært meget brug for at lære lidt fra Shannon Parks ;)
At han stadig tilbyder at sende spare parts til DIY´ers med "Budgie riaa" er da en kæmpe forskel på
Whest Audio´s slet skjulte forsøg på tyveri ;D;D
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Tusen takk BeetleBug for all informasjon og alle de flotte bildene!
Bare hyggelig Zerostat.

Når jeg ser på bildene av Puffin så ser jeg umiddelbart mulige løsninger hvordan man kan isolere innmaten fra selve boksen ved å feks bruke gummiforinger osv. Det får bli senere for nå ønsker jeg bare å lytte på musikk. Et godt tegn i seg selv.

-BB-
Kan ikke la være å bestille Puffin! Amazon er selger.
Skal jeg bruke USD eller NOK mot kortet?
Må betale $525.66 med mva etc., når jeg velger bort NOK og setter USD.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.371
Antall liker
12.375
Sted
Sørlandet
Tusen takk BeetleBug for all informasjon og alle de flotte bildene!
Bare hyggelig Zerostat.

Når jeg ser på bildene av Puffin så ser jeg umiddelbart mulige løsninger hvordan man kan isolere innmaten fra selve boksen ved å feks bruke gummiforinger osv. Det får bli senere for nå ønsker jeg bare å lytte på musikk. Et godt tegn i seg selv.

-BB-
Kan ikke la være å bestille Puffin! Amazon er selger.
Skal jeg bruke USD eller NOK mot kortet?
Må betale $525.66 med mva etc., når jeg velger bort NOK og setter USD.
Jeg handlet direkte fra Parks Audio. Ingen problemer. Brukte PayPal
 

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
260
Antall liker
368
Torget vurderinger
2
Klarte ikke å la være jeg heller, nysgjerrigheten vant. Har bestillt en Puffin, forventet levering om en ukes tid. Blir spennende :)
 
Sist redigert:
Topp Bunn