riaa til Clearaudio?

Morten_Lindberg

Bransjeaktør
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
13
Noen som har forslag til en riaa som gir litt ekstra fylde i området rundt 90 til 120 HZ?
Har i dag en enkel Clearaudio NANO som er litt tynn i bunn. Skal matche en Clearaudio Concept spiller med MAESTRO mm pick-up.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.412
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tek du sjansen på å bruke rør, kan du prøve Manley. Den dyre Steelhead kan justerast til nesten kva som helst. Elles har dei nettopp kome med ein sak som heiter Chinook, under halve prisen. Litt meir krøkkete å justere, men i prinsippet skal han vere like fleksibel.
Går du berre etter øyret og vil ha ein litt "feit" MM-riaa til rimeleg penge, er det massevis å velgje mellom. Det eg hadde gått etter (var sjølvsagt ein Steelhead, ARC eller sånt, men om eg skulle ordne meg billeg og greitt): ein gammal NAD 3020 som du tek signalet ut via tape out. Og så denne her raringen: MUSIC HALL BELLARI VP130 TUBE PHONO STAGE & HEADPHONE OUTPUT - elusivedisc

Electroluv

Medlem
Ble medlem
03.12.2012
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Vet at dette er en gammel tråd, men lurer på hva du endte opp med?
Jeg har samme oppsett og vurderer å bytte Nano med Claeraudio Basic+.
Noen som har synspunkter på det?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.899
Torget vurderinger
27
Hadde selv Clearaudio Basic for mange år siden, den er alt annet enn fyldig i klangen.

Hva ønsker du å oppnå ved bytte av riaa? Vil du bare ha mer av det samme, eller vil du at noe skal bli anderledes?

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.354
Torget vurderinger
1
Kanskje Benz sin Lukaschek??

Topp Bunn