RIAA til rundt tusenlappen

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Heisann!
Har kjøpt meg ein Pro-Ject Debut III og trenger RIAA. Tenker meg ein til rundt tusenlappen, siden det var det eg ga for spilleren.
Kva anbefales?

Cambridge?
Nad?
Vincent?
Pro-Ject?

Skal brukes på Audio Note Zero pre og Audio Note P1 effekt samt Klipsch RF-52.

trond

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.12.2002
Antall liker
25
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte nylig NAD pp3 som også har USB, for å digitalisere lp'ene. Synes den låter uforskammet godt, og prisen var under 1000. Anbefales

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.234
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Brasse skrev:
Cambridge?
Nad?
Vincent?
Pro-Ject?
Cambridge 940 (?) kom godt ut da vi testet en del RIAA trinn for en stund siden.
Hvis du har lyst på rør, er Pro-Ject et alternativ.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Nad pp-1 og 2 er ikke noe å skryte av , kanskje er 3.ern bedre !

Men cambridge skrytes det stort av (hør litt med Vidar P) her inne , han kjenner denne godt.....

Project /den sorte firkanta med rør har jegt hatt , grumsete i lyden og i allefall ikke gos på MC....

På mm var det langt bedre.....

Vidar P er jo blandt de vise menn her på dette fora...Jeg ville sett på en cambridge riia , og ev sendt en pm til Vidar , slik at du ev velger den rette riiaen , og lyttet til ahns råd om denne riiaen.....

Løp og kjøp , Gratulerer med ny spiller Brasse , du får hoie ut om du trenger hjelp til oppsetting...Men den kommer sikkert med pu ferdig levert.

Nå har du jo ei forferdelig god platesjappe rett oppe i gata hos deg...så en platespiller skal du nok få mye glede av!

ESpen

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Jepp, skal sjekke ut den butikken idag, om eg rekk det. Viss ikkje blir det til helga! Blir ikkje feil med platespiller. Kjøpte denne fordi den jevnt over har fått gode kritikker, samt at eg fikk den grisebillig. Så, om (når) eg blir bitt av basillen får eg spare til ein dyrere spiller. Og forsterker. Og dac. Og drev. Og høgtalere.

Tar anbefalingen fra vinylmannen Vidar på strak arm!

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Du har ganske mye å velge i og de fleste alternativene er jo nevnt allerede. Du kan jo også sjekke bruktmarkedet da det iblant dukker opp gode ting til en billig penge.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Grstulerer ...der mener jeg du har en fin riia.....vidar anbefaler aldri noe dritt vet du... ;D

spill plater og kos deg....unn deg en tur på platesjappa jeg nevnte!

Espen

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Jan: Det stemmer på ein såkalt prikk!
ssm: Skal opp dit på laurdag, håpar spelaren er på plass.

RIAA'en hadde faktisk akkurat samme bredde som AN Zero-preen, men såg ikkje veldig fint ut. Tenker det blir ei eiga hylle til Dac og Cambridge.

Topp Bunn