RIAA til VdH

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg får om noen dager en VdH DDT2 pickup, men jeg har ingen MC-forsterker.

Hva passer til denne? den har visst 200ohm impedanse, og 0,35mV utgangsnivå.

RIAAen bør helst ikke koste skjorta, da jeg ikke har så altfor mange penger til overs akkurat nå. 2000kr er en fin pris. :)

evt så kan jeg kjøpe meg en rimelig sak midlertidig, og kjøpe ordentlig når jeg får råd. Brukt er ingen hindring!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
ingen som har et forslag til RIAA? ::)

evt en god step-up. eller lage en av Lundahl trafo. har MM-trinn. :)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.917
Torget vurderinger
1
Pengvim skrev:
ingen som har et forslag til RIAA? ::)

evt en god step-up. eller lage en av Lundahl trafo. har MM-trinn. :)
Et billig alternativ du kan risikere å leve litt for lenge med er Cambridge 640P til en forgnertier, den er rett og slett et utmerket alternativ for «fattig røve». Den har til prisen en svært god MC-inngang, den trives i det minste utmerket sammen med min Ortofon MC25 FL (6 ohm og 0,5 mV). Den er muligens litt slank/lys i lyden, og kan oppleves litt flisete de første dagene - på den andre siden er det kun snakk om en forgnertier...

mvh
KJ

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Cambridge RIAA'en skal ikke inn i mitt hus!

og jeg foretrekker RIAA som ikke låter slankt. gjerne nøytralt - litt mot det varme kanskje.. :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Finn deg en Project Tube Box, Pengvim. Den funker alldeles nydelig og koster ikke skjorta. Evt Lehmann, men den er nok hakket slankere...

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Finn deg en Project Tube Box, Pengvim. Den funker alldeles nydelig og koster ikke skjorta. Evt Lehmann, men den er nok hakket slankere...
da skal jeg se meg om etter en Tube Box, men jeg må vel prøve meg på SE-versjonen? siden den har 200ohm, og pickupen er anbefalt 200ohm.. ::)

Topp Bunn