RIAA vs RIAA

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Er det noen som har testet Cambridge 540P mot NAD PP2? Hvem burde jeg velge?

Evt er det noen som har en eller testet en av disse og kan fortelle noe om dem?

Alternativt finnes det andre like billige alternativer jeg burde se på??

mell22

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
1
obs: Nad'en har mye trøkk i bassen, (ikke ORIGINAL riaa kurve) Mange blir lurt av dette til å tro at den låter kjempebra iht prisen!

Vincent sin (tusenlappen) er mere nøytral, men kan låte tørt i noen anlegg.
Ellers kan du jo prøve deg på Goldring sin, koster også rundt et laken.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.916
Torget vurderinger
1
R.H. skrev:

MC-inngangen på 640P er meget kapabel (i særdeleshet til prisen), så dersom du en gang i framtiden ønsker å vurdere MC-PU bør du evt. vurdere denne. Lyden er i mine ører litt slank og lys, uten at den egentlig mangler tyngde i bassen, ellers har den rimelig godt «fraspark».

mvh
KJ

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
4.635
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
En ting du skal være oppmerksom på hvis du har en spiller med autostart/autostopp, f eks en gammal Dual e l: Cambridge 540 demper ikke "strømstøtet" som elektronikken gir fra seg når arma løftes, så det smeller fælt i høyttalerne. Jeg prøvde en i samfulle 30 minutter, en plateside, før jeg leverte den tilbake. Ved start går det jo an å bruke volumkontrollen, men ved stopp skal du gjerne sitte hensunket i dype tanker og meditasjon i noen minutter før du snur LPen... og ikke bli rått og brutalt røsket ut av sinnsstemningen med et smell. Forbehold for at det kan være den gamle 704-en min som bråker, men den er tyst med en NAD og den lille Slee-en jeg bruker i dag.

Bernt K

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
R.H. skrev:

Enkelt svar på denne; du skal kjøpe en 640P. Den er bedre enn de to andre tilsammen, koster nesten det samme, og gir mulighet for MC i fremtiden; og vil kunne henge fint med langt opp i platespillerprisklasser.
Jeg pleier sjelden å si "kjøp", MEN når d gjelder 540 og 640 vs pp2 så er det så lite rom for personlig smak og behag; 640P er såpass mye bedre.

Mvh Vidar P

Topp Bunn