Rick Wakeman

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Et must for alle vinyl fans med sans for morsom musikk
Rick Wakeman :The myths and legends of King Artur And The Knights Of The Round Table :D
A&M Records
 
H

Hans J

Gjest
Jeg er enig The myths and legends of King Artur And The Knights Of The Round Table er morsomt album ellers er The Six Wives of Henry the VIII 73 et meget bra valg. Mine favoritter er Journey to the centre of the earth 74 og Return to the centre of the earth 99.
Rick Wakeman har gitt ut mye bra og variert musikk. Han er en de bedre keyboardister jeg har opplevd live .
Ellers er Preludes to a Century 99 et meget bra album her spiller RW kun på piano.

Ellers er Rick Wakeman er tilbake i YES ;D ;D (Hvis det skulle intressere noen)
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
jeg Re: Rick Wakeman

Egentlig skulle jeg skryte av at jeg har en signet, orginal Knights of ... plate på vinyl ;D Men jeg lurer heller på om noen har noen forslag til kirkeorgel plater med god lyd.
 
H

Hans J

Gjest
Jeg har et meget godt forslag når det gjelder kirkeorgel med godlyd: Himmeskip med Knut Reisersrud og Iver Kleive
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Fint ;D Skal prøve å få tak i den!
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Re:  jeg Rick Wakeman

Egentlig skulle jeg skryte av at jeg har en signet, orginal Knights of ... plate på vinyl  ;D Men jeg lurer heller på om noen har noen forslag til kirkeorgel plater med god lyd.
Franz Liszt: Organ Works m/Nicolas Kynaston. Utgitt på Guild (GMCD7210). Fenomenal lyd! Er vanskelig å få tak i i Norge, men kan bestilles direkte fra Guild:
www.guildmusic.com
Mvh
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re:  jeg Rick Wakeman

Egentlig skulle jeg skryte av at jeg har en signet, orginal Knights of ... plate på vinyl  ;D Men jeg lurer heller på om noen har noen forslag til kirkeorgel plater med god lyd.
Kirkeorgel i egen stue? Nå har jeg ikke en eneste plate med kirkeorgel, men er ikke dette en skikkelig nedtur å høre på i egen stue? Dette med tanke på romklang osv. ???
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Kan jo være enig i det, men romklangen bør vel også være på plata. Er ikke noe av vitsen med HiFI at man har et anlegg som formidler lyden mest mulig troverdig??Men ok det er vel ikke så mange som har anlegg som går like dypt som et kirkeorgel ??? Det er ikke dermed sagt at man ikke kan høre på orgel musikk utenfor kirka.
Ps : for dem som liker tango : Gotan Project: la revancha del tango ;D ;D
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Re:  jeg Rick Wakeman

Kirkeorgel i egen stue? Nå har jeg ikke en eneste plate med kirkeorgel, men er ikke dette en skikkelig nedtur å høre på i egen stue? Dette med tanke på romklang osv.  ???
Hvis man skulle følge din tankegang helt ut, kunne man vel like gjerne hive både anlegg og plater på dynga. Når man lytter til musikk hjemme, mister man mye sammenlignet med live fremførelse, nesten uansett hvilken musikktype det er snakk om.
Mvh
 

nlb

Medlem
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
21
Antall liker
0
Kirkeorgel, jasså, hva med Boston Third stage. Litt grom orgellyd fra Tom Scholtz.

Wakeman er meget bra, også sammen med sønnen.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
2.492
Torget vurderinger
4
Re:  jeg Rick Wakeman

Franz Liszt: Organ Works m/Nicolas Kynaston. Utgitt på Guild (GMCD7210). Fenomenal lyd! Er vanskelig å få tak i i Norge, men kan bestilles direkte fra Guild:
www.guildmusic.com
Mvh
Blir spennende å høre denne!
 
Topp Bunn