Rickie Lee Jones

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
175
Antall liker
164
Torget vurderinger
5
Heisann,
Rickie Lee Jones er ute med en tripple samle cd
- Duchess of Coolsville -
Vil du bli kjent med denne smått legendariske artisten så er dette et ypperlig tverrsnitt av hva hun har drevet med de siste 30 åra eller så. Er du allerede frelst så er lyden adskillig bedre enn i alle fall de tidlige cdene hennes, samt du får med en del interessant tidligere uutgitt materiale.
 
O

om.s

Gjest
Heisann,
Rickie Lee Jones er ute med en tripple samle cd
- Duchess of Coolsville -
Vil du bli kjent med denne smått legendariske artisten så er dette et ypperlig tverrsnitt av hva hun har drevet med de siste 30 åra eller så. Er du allerede frelst så er lyden adskillig bedre enn i alle fall de tidlige cdene hennes, samt du får med en del interessant tidligere uutgitt materiale.
Damen er obligatorisk i enhver platesamling, el burde väre ;D

Takk for tipset...

mvh
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvilken av hennes skiver bør være i enhver samling? Spør du meg, så er jeg helt uten et fnugg av tvil; "Pop Pop"!!

Mvh Vidar P
 
O

om.s

Gjest
Hvilken av hennes skiver bør være i enhver samling? Spør du meg, så er jeg helt uten et fnugg av tvil; "Pop Pop"!!

Mvh Vidar P
;D ;D ;D

mvh
 
O

om.s

Gjest
Av live skivene hennes har jeg funnet stor glede i " live at red rocks"....
Damen har särdrag og er spesiell, herlig.....

mvh
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.926
Antall liker
27.628
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Dama har mye bra!!!

Men for min egen del er hennes første ("Rickie Lee Jones")stadig størst,
FOR en debútskive!!!!!!!

Mvh

Lagga
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Flott påminnelse!  :)

Husker mitt første møte med debut-LPen (!!!), for meg spennende musikk. Et lite steg mot jazz. Litt som Steely Dan; - komposisjoner som sitter i kroppen selv om det er "evigheter" siden du sist hørte dem.

Får sjekke vinylbunken igjen!  :)
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
175
Antall liker
164
Torget vurderinger
5
Jepp, helt enig debutalbumet og Pirates er det noe spesiellt med, men det aller meste er vel verdt å lytte til.
Hadde forresten en EP med henne "Girl at the Volcano" eller noe sånt. Den har jeg ikke hørt siden platespilleren tok kvelden i hine hårde dager dengang skinnslips var moderne, lurer på om den finnes på CD?
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.926
Antall liker
27.628
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hadde forresten en EP med henne "Girl at the Volcano" eller noe sånt.
lurer på om den finnes på CD?
"Girl at her volcano" ble gitt ut på CD i 1998, og skal ennå være tilgjengelig.

Happy hunting!

Mvh

Lagga
 
O

om.s

Gjest
Heisann,
Rickie Lee Jones er ute med en tripple samle cd
- Duchess of Coolsville -
Vil du bli kjent med denne smått legendariske artisten så er dette et ypperlig tverrsnitt av hva hun har drevet med de siste 30 åra eller så. Er du allerede frelst så er lyden adskillig bedre enn i alle fall de tidlige cdene hennes, samt du får med en del interessant tidligere uutgitt materiale.
Denne landet også i samlingen idag, ser frem til noen gaode timer sammen med RLJ i dagene fremover......

mvh
 

lomax

Medlem
Ble medlem
24.09.2004
Innlegg
22
Antall liker
0
Om du liker musikken til RL Jones /Joni Mitchell, sjekk ut
Michell Shocked, f.eks. "Short sharp shocked", bl.a.
Kjempesalg nå på play.com. Anbefales.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Dama har mye bra!!!

Men for min egen del er hennes første ("Rickie Lee Jones")stadig størst,
FOR en debútskive!!!!!!!

Mvh

Lagga
Tiltredes.
Har en ltd.ed. 180g vinyl fra Warner som låter meget bra, Chuck E.'s in love og Easy money svinger som bare f. Forøvrig synes jeg (i motsetning til alle andre ?) at Magazine er ei stor skive .

mvh
KJ
 
O

om.s

Gjest
Om du liker musikken til RL Jones /Joni  Mitchell, sjekk ut
Michell Shocked, f.eks. "Short sharp shocked", bl.a.
Kjempesalg nå på play.com. Anbefales.
Foretrekker helt klart RLJ fremfor JM, og har vel 12-13 av hennes skiver mot ett par tre av JM.
Skal merke meg Michell Shocked for fremtiden, takk for tipset....

mvh
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.150
Antall liker
6.722
Torget vurderinger
4
Re: Rickie Lee Jones-->>>>Michell Shocked

Om du liker musikken til RL Jones /Joni  Mitchell, sjekk ut
Michell Shocked, f.eks. "Short sharp shocked", bl.a.
Kjempesalg nå på play.com. Anbefales.
Anbefaler like mye å låne øret til "Texas Campfire Tapes", -debutplata hennes.

En kar traff henne på en festival og ba om å få spille inn noen låter. De fant seg et bortgjemt hjørne på festialområdet og satte i gang, Michell S. på en skranglete kassegitar og sang, han med èn mikrofon og en enkel taperecorder. Søker du perfekt studiolyd kan du glemme denne, -du må tåle noen forbipasserende trailere og syngende gresshopper, men likevel: Michell S. er levende og klokkeklar når hun synger sine egne låter og forklarer litt i mellom dem.

Etter festivalen glemte hun hele greia og tenkte ikke mer på opptakene, -håpet vel bare han hadde glede av dem ;-)     Stor var derfor overraskelsen en tid senere på en festival i England (tror jeg...) da hun kom over et rykte i folk-miljøet om en plate "du bare må høre"...en viss Michell Shocked med "Texas Campfire Tapes"....."Upps, det er jo meg det !"...tenkte hun da ;-)
 
K

kbwh

Gjest
Eneste RLJ jeg har er "Girl at her volcano". CD-fantastene på åttitallet pleide å bli lange i maska etter en dose "Under the boardwalk" fra Regaen, gitt.
 
T

theStig

Gjest
Det er vel en låt på "Girl at her.. " som er signert Tom Waits? (tror jeg)

Jeg er helt enig med KJ i at "Magazine" er ei veldig bra skive. Etter å ha hørt alle skivene hennes et utall ganger synes jeg at det er denne som står seg best faktisk. Ellers så er jo "Pop Pop" søt da, og her er lyden totalt knall også.
 
K

kiwi

Gjest
Trudde ikke hun hadde gitt ut så mange som blir nevnt her, noen som har peiling på hvor mange hun har gitt ut ???
 

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Dersom man liker RLJ og live skiver så synes jeg at Naked song er en fin plate. Litt i samme stil som Pop Pop.
 
O

om.s

Gjest
Dersom man liker RLJ og live skiver så synes jeg at Naked song er en fin plate. Litt i samme stil som Pop Pop.
Mulig at jeg husker litt feil her, men er ikke "naked songs" henne akustisk på piano og gitar, mens "pop pop" er mer jazza?
Bare spör?, siden jeg ikke har de fremfor meg her nå...

mvh
 

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
101
Antall liker
0
Mulig at jeg husker litt feil her, men er ikke "naked songs" henne akustisk på piano og gitar, mens "pop pop" er mer jazza?
Bare spör?, siden jeg ikke har de fremfor meg her nå...

mvh
Det er korrekt, men platene har allikevel likhetstrekk.
Tror at dersom man liker den ene, så liker man den andre.
 
O

om.s

Gjest
Det er korrekt, men platene har allikevel likhetstrekk.
Tror at dersom man liker den ene, så liker man den andre.
Vel, for meg oppleves de reltivt forskjellig, men det er meg igjen ;)

Den ene relativt sär, mens den andre litt lettere....

mvh
 
K

kiwi

Gjest
Etter og ha kjøpt og fått hørt pop en del ganger, så kommer nå ferden til og gå rett til en platekompaniet og få kjøpt in mer av henne :p
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
175
Antall liker
164
Torget vurderinger
5
Det siste studioalbumet jeg har snust opp heter "The Evening of my Best Day" fra 2003. Det er slett ikke verst. Noe favorittalbum er vanskelig å plukke ut, det varierer fra dag til dag, akkurat nå kommer Traffic from Paradise og Flying Cowboys høyt. Tom Waits har ganske riktig skrevet ett av sporene på "Girl at her Volcano" nemlig "Rainbow Sleeves"
 
O

om.s

Gjest
Det siste studioalbumet jeg har snust opp heter "The Evening of my Best Day" fra 2003. Det er slett ikke verst. Noe favorittalbum er vanskelig å plukke ut, det varierer fra dag til dag, akkurat nå kommer Traffic from Paradise og Flying Cowboys høyt. Tom Waits har ganske riktig skrevet ett av sporene på "Girl at her Volcano" nemlig "Rainbow Sleeves"
"Flying Cowboys" var mitt förste möte med damen og den förste er det jo alltids noe spesiellt med, sies det ;)

mvh
 
O

om.s

Gjest
Etter og ha kjøpt og fått hørt pop en del ganger, så kommer nå ferden til og gå rett til en platekompaniet og få kjøpt in mer av henne :p
"Pop Pop" er en nydelig skive, men forvent deg ikke helt samme stilen om du kjöper andre skiver fra damen uhört, ellers er det nevnt en del gode tips for å "gå videre" på hennes innspillinger, tidligere i denne tråden...

mvh
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
175
Antall liker
164
Torget vurderinger
5
Oslo konserthus 21. juni, gjett hvem som kommer!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Wow! Takker for tipset! Apropos CD-utgaven av "Girl at her volcano",den er kun utgitt i Japan,og ikke helt enkel å slå kloa i...men om man snakker med Morten på Oops CD-senter på Bekkestua i Bærum kan han ordne den biffen...og alt for relativt beskjedne 199.-.....Den plata bør finnes i enhver RLJ-samling!
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
999
Antall liker
1.309
Torget vurderinger
5
For de som har platespiller og bor i Oslo; så nylig et eks av "Girl at her Volcano" på Ringstrøms Antikvariat i Ullevålsveien.

Ellers vil jeg føye meg til de som mener debutplaten er hennes beste. Men bortsett fra en downperiode de siste årene er det meste av Rickie Lee Jones verdt å kjøpe.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Vekke til live denne tråden kanskje...? ;)

Rickie Lee Jones - Pirates i for meg ny utgave fikk starte dagen tidligere i morges.
Har to på vinyl fra før- den ene rimelig tynnslitt vil jeg mene.....
Denne MoFi utgaven er superb på detaljer og dynamikk :)
Finnes det dårlige låter på denne plata? Min mening- nei.

Som dere ser på hygrometeret, ble det ikke spillt vinyl i går formiddag da bildet ble tatt.......
 

Vedlegg

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Wow! Takker for tipset! Apropos CD-utgaven av "Girl at her volcano",den er kun utgitt i Japan,og ikke helt enkel å slå kloa i...men om man snakker med Morten på Oops CD-senter på Bekkestua i Bærum kan han ordne den biffen...og alt for relativt beskjedne 199.-.....Den plata bør finnes i enhver RLJ-samling!
Gamle tråder blir som nye :)

"Girl at her volcano" finnes også hos cduniverse. Det blir nok en 200 lapp derifra også.

http://www.cduniverse.com/productinfo.asp?pid=1267859
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
999
Antall liker
1.309
Torget vurderinger
5
Benytter anledningen til å minne om det nye albumet "Balm in Gilead", for de som ikke har registrert at Rickie Lee Jones er tilbake i toppform :)
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
emotikon skrev:
Rickie Lee Jones - Pirates i for meg ny utgave fikk starte dagen tidligere i morges.
Har to på vinyl fra før- den ene rimelig tynnslitt vil jeg mene.....
Denne MoFi utgaven er superb på detaljer og dynamikk :)
Finnes det dårlige låter på denne plata? Min mening- nei.
Fikk MoFi-utgaven i forrige uke. Har ikke hørt dama før. Behagelig musikk og god lyd. "Easy listening" ;).
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Balm in Gilead har fått sin fortjente oppmerksomhet i 'årets beste album'-tråden. Men konserten på Sentrum Scene i mars er det ikke mange som snakker om. Jeg skal i hvert fall.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.465
Antall liker
31.810
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Melder meg på her som "venn" av denne dama ;)
Lett å høre på henne, melodiøst og med god lyd på sine innspillinger :)

gismo
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
999
Antall liker
1.309
Torget vurderinger
5
Flere som skal på konserten i Oslo førstkommende lørdag?
 
Topp Bunn