Rickie Lee Jones

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Innlegg
520
Antall liker
5
Lagga skrev:
Dama har mye bra!!!

Men for min egen del er hennes første ("Rickie Lee Jones")stadig størst,
FOR en debútskive!!!!!!!

Mvh

Lagga

Helt enig !!!! :)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Har både Rickie Lee Jones og Pop Pop på 180 gr vinyl og The Magazine på Us audiofil vinyl, og de er jo meget bra alle sammen. Håper at hennes siste utgivelse blir gitt ut på vinyl også :)
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.400
Antall liker
184
Sammen med Ry Cooders Bop till you drop var Pirates en av de første Digitale innspillinger utenom klassisk musikk om jeg ikke husker helt feil. VH. Bernt.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
BerntJ skrev:
Sammen med Ry Cooders Bop till you drop var Pirates en av de første Digitale innspillinger utenom klassisk musikk om jeg ikke husker helt feil. VH. Bernt.
Tror ikke du husker feil der. Den ble spilt inn i Warners studio, og maskinene som ble brukt var selvsagt de legendarisk 3M-opptakerne, som stod i det studioet på den tiden.
 
Y

ymir

Gjest
Hei
Har ein utgivelse med side 1 presset på begge sider.(Rickie Lee Jones).Noen lignende?Samle objekt? :)
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
o.t.
ymir skrev:
...
Har ein utgivelse med side 1 presset på begge sider.(Rickie Lee Jones).Noen lignende?Samle objekt? :)
Jeg har Doors The soft parade med orginal side 1 og noe ukjent 60-tals-berte-soul på side 2.

mvh
KJ
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Åååhhhhh :eek:

Takk for denne påminnelsen!

Begynte å synge på en låt fra 'Pirates':
Fikk gåsehud direkte!

'Pirates' er vel album nr 2 eller 3, litt i en sjanger for seg selv - men for en åpenbaring når den kom.

takk og takk igjen ;D ;D ;D
 

BerntJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.400
Antall liker
184
Meg bekjent 2 album fra RLJ.
Og når vi snakker om merkelige plater har jeg en Hendrix LP med bare 4 sanger. To av samme på hver side. Var ikke Jones sammen med Tom Waits? Litt av en forskjell på stemmene. VH. Bernt
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.495
Antall liker
2.925
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BerntJ skrev:
Var ikke Jones sammen med Tom Waits? Litt av en forskjell på stemmene. VH. Bernt
RLJ og TW er vel noen av de to mest passende stemmer til hverandre som ennå finnes på denne jord.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hjertens enig!!
Apropos stemmer som passer til hverandre, Rickie Lee Jones gjorde en nydelig duett duett med Dr. John på "Makin´whoopeee" fra hans "In a sentimental mood" i 1989.
 
Topp Bunn