Riia til Rega P3

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
2
Bestilte en Rega P3 hos den lokale Hi-Fi butikken idag, og jeg trenger et riia-trinn da min forsterker er en Audio Note kit 2. Har hatt en Project ph.box SE på hjemlån og den låt bra til prisen. Spilleren som ble benyttet var en gammel og slitt Project 1.2 m/ nesten ny Bias2 PU. Hva med Regas MM-riia? Er den bedre enn ph.box SE, eller er det her bare snakk om annen lyd-karateristikk? Eller er det andre riia-trinn som bør vurderes i prisklassen 2-3000,- Tror jeg går for Elys2.
Jon A

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=362
Her står det en del nyttig.

Har selv en gammel Planar 3 med Elys PU, bruker et Rotel trinn, RQ970BX, og det fungerer bra. Litt "mørk" men det er mer restemn av anlegget enn RIAAen tror jeg kanskje. Elers er nok Gram Amp trinnet nevnt over her et godt alternativ.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg ville definitivt ha HØRT Graham Slee riaa-trinn sammen med Elys2 før jeg hadde kjøpt akkurat den riaaen til en slik pu... Rega's egne pu'er er gode nå til dags, det samme er Gram... men det er ikke dermed sagt de passer sammen; og "på papiret" så er jeg ikke uten videre overbevist om at Graham Slee's riaa-korreksjon og klangbalanse er ideell for Rega's nye Elys2... men det kan være feil selvsagt.

Mvh Vidar P

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Jeg ville definitivt ha HØRT Graham Slee riaa-trinn sammen med Elys2 før jeg hadde kjøpt akkurat den riaaen til en slik pu... Rega's egne pu'er er gode nå til dags, det samme er Gram... men det er ikke dermed sagt de passer sammen; og "på papiret" så er jeg ikke uten videre overbevist om at Graham Slee's riaa-korreksjon og klangbalanse er ideell for Rega's nye Elys2... men det kan være feil selvsagt.

Mvh Vidar P
Jeg har ikke erfaring med Regas egne pickup, men i kombinasjon med Rega P25 og AT 440 fungerer Graham Slee utmerket. For alt jeg vet kan det godt være kombinasjoner som fungerer bedre, men jeg er over forventnig fornøyd - riktignok med Era Gold V, men har også prøvd Gram Amp 2 Communicator med godt resultat. Gram Amp 2 SE har 50% mer gain enn Communicator og er på linje med Era Gold i dette henseende.

Hvis man har pickup og spiller fra samme produsent så kan det være på sin plass å prøve deres egen riaa også da det helt klart kan være en lydmessig synergifortjeneste å hente.

Det beste er jo helt klart å prøve forskjellige løsninger, noe som også bidrar til å sette det man ender opp med i perspektiv slik at man i større grad vet hva man sitter med.

Men altså: Det jeg har prøvd av Graham Slee låter påfallende fritt for betoninger og med bra driv og godt definert lydbilde.

brok

Medlem
Ble medlem
30.09.2006
Antall liker
0
Hej Jon A.
(undskyld mit norske, er fra Danmark ;-))

Jag har nys købt ny RIAA.
Etter at ha' prøvet Holfi Ellipse og Pro-Ject Tube Box på min Pro-Ject 1,2 med K1-nål, faldt valget på en Parasound Zphono. Denne var så absolut det beste matcet til min pladespiller: dynamisk, godt med detaljering, og med en lidt frisk spillestil. meget tillidsvækkende. Vet ikke til norske forhandlere, men den kan købes her: www.lydbutikken.dk . Koster 1795,- DKK.
Mvh
Brok

jakv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.03.2006
Antall liker
40
Hej Jon A.
(undskyld mit norske, er fra Danmark ;-))

Jag har nys købt ny RIAA.
Etter at ha' prøvet Holfi Ellipse og Pro-Ject Tube Box på min Pro-Ject 1,2 med K1-nål, faldt valget på en Parasound Zphono. Denne var så absolut det beste matcet til min pladespiller: dynamisk, godt med detaljering, og med en lidt frisk spillestil. meget tillidsvækkende. Vet ikke til norske forhandlere, men den kan købes her: www.lydbutikken.dk . Koster 1795,- DKK.
Mvh
Brok
Denne koster 1890,- hos Eltek
http://www.mamut.com/dynabel/subdet377.htm

Topp Bunn